خاویار چگونه ساخته می‌شود؟

خاویار چگونه ساخته می‌شود؟

در این مطلب میخوانید :

خاویار چگونه ساخته می‌شود؟

اگر تا به حال این سوال را پرسیده‌اید، در اینجا به همه چیز درباره طرز تهیه این خوراکی خوشمزه به نام خاویار پاسخ خواهیم داد.

خاویار واقعی از کجا می آید؟

باید بدانید که قلیه ماهیان خاویاری ، گونه‌ای بومی رودخانه‌ها و دریاچه‌های شرق اروپا و آسیای مرکزی، در ابتدا خاویار نامیده می شد. از سوی دیگر، باید بدانید که بیست و پنج گونه ماهیان خاویاری وجود دارد. شناخته شده‌ترین و ایده‌آل ترین‌ها برای تهیه خاویار از دریای خزر می‌توان به ماهیان خاویار ، ماهیان خاویاری روسی و ماهیان خاویاری روسی معروف به خاویار اوسترا اشاره کرد.
قیمت بالای خاویار به دلیل انحصاری بودن ماهی‌هایی است که این خوراکی لذیذ را می‌دهد. این انعکاسی از نادر بودن یا کمیاب بودن ماهیان خاویاری است. اگرچه، جایگزین‌های ساخته شده با قلیه ماهی‌های دیگر در حال حاضر به نام خاویار نیز شناخته می‌شود.

قلیه یا خاویار ماهی سالمون، قزل آلا، کلوخه، پارو ماهی و بسیاری دیگر وجود دارد. اما “خاویار” واقعی از ماهیان خاویاری می‌آید. امروزه خاویار مزرعه ماهی با نتایج عالی در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود که با کیفیت فوق العاده تولید می‌شوند. اگرچه هنوز از انواع ماهیان خاویاری روسیه و رودخانه‌های ایران که به دریای خزر می‌ریزند فاصله دارد.

دلایل کمی وجود دارد که باعث افزایش قیمت خاویار در قرن گذشته شده است. اندک، اما ارزشمند. عمدتا به دلیل صید بی رویه است. رودخانه‌ها شاهد رشد سدهای برق آبی بوده‌اند که زیستگاه ماهیان خاویاری را از بین برده است. از این رو، آنها در مناطق بسیار کمی از جهان باقی می‌مانند. همچنین، مزارع پرورش ماهی در جایی ایجاد می‌شوند که ماهیان خاویاری برای تولید خاویار رشد می‌کنند ، که هنوز هم هزینه بالایی دارد، زیرا سال‌ها باید بگذرد تا ماهیان خاویاری تخم تولید کنند.

خرید محصولات آرایشی حاوی عصاره خاویار

خاویار چگونه ساخته می‌شود؟

بنابراین، اجازه دهید در مورد تولید خاویار و نحوه به دست آوردن آن صحبت کنیم.
خاویار از داخل ماهیان خاویاری به دست می‌آید. برای رسیدن به محصول نهایی که «خاویار» است، فرآیند استخراج قلیه ماهیان خاویاری یا ماهی مورد استفاده برای این فرآیند وجود دارد که نیازمند استفاده از آخرین فناوری‌ها است.

کشت و برداشت تجاری خاویار به دلیل صید بی رویه در طبیعت رواج یافته است. در سراسر جهان، ماهیان خاویاری برای خاویار توسط آبزی پروری پرورش داده می‌شوند. فرآیندی که در آن ماهیان خاویاری از سنین جوانی ارائه می‌شوند، تغذیه می‌شوند و شرایط مورد نیاز برای تضمین رشد بهینه ماهی فراهم می‌شود. پس از تخمک گذاری ماهی ماده، آزمایش‌هایی برای اطمینان از کیفیت آن انجام می‌شود.

برای آرام کردن ماهی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. اینها شامل قرار گرفتن در معرض دی اکسید کربن یا داروهای آرام بخش و همچنین آرام بخشی از طریق جریان الکتریکی کم است. پس از آرام کردن ماهی، سونوگرافی با فرکانس بالا برای ارزیابی تخمدان‌ها یا کیسه‌های ردیف ماهیان خاویاری و ارزیابی تولید تخم در هر ماهی، یک به یک استفاده می‌شود. در مرحله بعدی فرآیند، قلیه خاویار برداشته می‌شود، بر اساس ظاهر، استحکام یا اندازه آن جدا می شود و سپس برای فروش به عموم درمان می شود.

خرید محصولات مراقبت روزانه از پوست

روش سنتی ساخت خاویار این است که ماهیان خاویاری را زمانی که زنده است به دام بیاندازند. ضربه‌ای به آن می‌دهد تا بیهوش شود. سپس کیسه‌های تخمدانی خارج می‌شوند. قلیه را از صافی رد می‌کنند تا تخم ماهی‌ها شل شده و از غشا جدا شوند. سپس خاویار بر اساس اندازه طبقه‌بندی می‌شود که دسته‌ها و قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. سپس به مدت 5 تا 15 دقیقه با غلظتی بین 3 تا 10 درصد برش داده می‌شود. و در نهایت در دمای 3- درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری می‌شود.

گران‌ترین و با ارزش‌ترین خاویارها خاویار بلوگا ، خاویار اوسترا و خاویار سوروگا هستند. هر خاویار دارای ویژگی‌هایی است، هم شور و هم اندازه، رنگ، طعم، عطر و غیره. دنیایی بسیار پیچیده، پر از طعم‌ها و تجملات. بنابراین اگر فرصتی برای خوردن خاویار دارید و همه آنها را امتحان می‌کنید، لحظه ای درنگ نکنید، زیرا یکی از پیچیده‌ترین غذاهای لذیذ دنیا را امتحان می‌کنید.

مزایای عصاره خاویار

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز