همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست(بخش اول)

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست

در این مطلب میخوانید :

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست

درست مانند موها، ناخن‌ها و سایر قسمت‌های بدن، پوست شما دائماً خود را تجدید می‌کند تا آسیب را ترمیم کند و از بدن شما در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا محافظت کند. معمولاً به عنوان چرخش اپیدرمی شناخته می‌شود، فرآیندی که پوست شما برای تجدید خود استفاده می‌کند پیچیده و جذاب است. سلول‌های جدید پوست در اعماق پوست شما تولید می‌شوند و این سلول‌های جدید به مرور زمان به سطح می‌آیند تا جایگزین سلول‌های قدیمی شوند.

گردش اپیدرم نقش مهمی در حفظ سلامت پوست و حفظ ظاهر صاف و جوان آن دارد. متأسفانه، این فرآیند اغلب یک محصول جانبی ناخواسته به شکل سلول‌های مرده پوست را بر جای می‌گذارد. با گذشت زمان، این سلول‌های پوستی می‌توانند روی صورت و سایر قسمت‌های بدن شما جمع شوند و منجر به بروز آکنه، پیری زودرس و سایر اثرات ناخوشایند شوند.

در زیر توضیح داده‌ایم که فرآیند تبدیل اپیدرمی چگونه کار می‌کند، و همچنین اینکه چگونه اغلب منجر به تجمع سلول‌های مرده پوست می‌شود. ما همچنین تاکتیک‌ها و محصولات اثبات شده و مبتنی بر علم را به اشتراک گذاشته‌ایم که می‌توانید از آنها برای حذف سلول‌های مرده پوست و حفظ پوست خود استفاده کنید.

سلول های مرده پوست

سلول‌های مرده پوست محصول فرعی فرآیند ترمیم و تجدید طبیعی پوست شما هستند که به عنوان گردش اپیدرمی شناخته می‌شود. با افزایش سن، روند چرخش اپیدرم شما کند می‌شود، به این معنی که ممکن است پوست شما مدت بیشتری طول بکشد تا سلول‌های جدید تولید کند و سلول‌های قدیمی را جایگزین کند. هنگامی که سلول‌های مرده پوست با سبوم (نوعی روغن که توسط غدد چربی شما تولید و ترشح می‌شود) مخلوط می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه و انواع دیگر آکنه شوند.

خرید محصولات مراقبت روزانه پوست

لایه برداری (فرایند حذف سلول‌های مرده از بیرونی ترین لایه‌های پوست) برای صاف و نرم نگه داشتن پوست مفید است. با این حال، مهم است که این کار را با دقت انجام دهید تا به پوست خود آسیب نرسانید. بسیاری از محصولات بدون نسخه و داروهای تجویزی می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کنند. چندین عمل زیبایی مانند لایه برداری شیمیایی می تواند مقادیر زیادی از سلول‌های مرده پوست را به طور همزمان از بین ببرد.

همه چیز در خصوص سلول‌های مرده پوست

چگونه سلول‌های مرده پوست جمع می شوند

پوست شما به عنوان بیرونی ترین لایه دفاعی بدن شما در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها، اشعه ماوراء بنفش و سایر منابع محیطی آسیب عمل می‌کند. همچنین به طور شبانه روزی کار می‌کند تا از آسیب‌های ناشی از دما محافظت کند. هنگامی که در محیطی هستید که بسیار گرم یا بسیار سرد است، پوست شما وارد عمل می‌شود تا دمای شما را تنظیم کند و از کم آبی شما جلوگیری کند.
پوست شما علاوه بر نقش دفاعی در برابر تهدیدات خارجی، نقشی کلیدی در ذخیره مواد مغذی حیاتی و تولید هورمون‌هایی دارد که برای سلامتی و تندرستی شما ضروری هستند.

خرید محصولات مراقبت ویژه از پوست

درست مانند ساختمانی که در معرض عناصر قرار می‌گیرد هر چند سال یک بار نیاز به یک لایه رنگ تازه دارد، پوست شما نیز در صورت آسیب دیدن نیاز به ترمیم دارد. به راحتی، پوست شما از طریق فرآیندی به نام گردش اپیدرمی خود را ترمیم می‌کند. در طی چهار تا هشت هفته ، سلول‌های جدید تولید شده در لایه‌های زیرین پوست شما به سطح می‌روند تا جایگزین سلول‌های قدیمی شوند.

با رسیدن سلول‌های جدید به سطح، سلول‌های قدیمی و مرده پوست از بدن شما جدا شده و به مرور زمان از بین می‌روند. کا‌رهای ساده‌ای مانند مالش پوست یا اعمال هر نوع فشار دیگری به جدا شدن و حذف سلول‌های مرده پوست از بدن شما کمک می‌کند.
از آنجایی که پوست‌های مرده سبک و بسیار کوچک هستند، فرآیند لایه برداری بدن شما چیزی نیست که در طول روز متوجه آن شوید.

در بیشتر موارد، پوست شما در زمان‌بندی ایجاد سلول‌های جدید پوستی همزمان با ریزش سلول‌های قدیمی بسیار هماهنگ است.
با این حال، برخی از عوامل می‌تواند بر این روند تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اعمال فشار بر روی پوست می‌تواند سرعت ایجاد سلول‌های پوستی جدید را در بدن افزایش دهد و در نتیجه پینه‌ها و سایر پوست‌های ضخیم در قسمت‌های خاصی از بدن شما ایجاد شود.

سن ممکن است در تجمع سلول‌های مرده پوست نقش داشته باشد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که سرعت پوسته پوسته شدن یا ریزش پوست بدن شما با افزایش سن کاهش می‌یابد و سلول‌های مرده پوست را قبل از ریزش برای مدت طولانی تری روی سطح پوست نگه می‌دارد.

همانطور که این سلول‌های مرده جمع می‌شوند، می‌توانند بر بافت و ظاهر صورت شما تأثیر بگذارند. آنها همچنین می‌توانند فولیکول‌های موی شما را مسدود کنند و در ایجاد همه چیز از آکنه خفیف گرفته تا جوش‌ها و لک‌های جدی نقش داشته باشند.

در مقاله بعدی در خصوص سلول‌های مرده پوست و آکنه بخوانید.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز