روتین مراقبت از پوست

روتین مراقبت از پوست

در این مطلب میخوانید :

روتین مراقبت از پوست

فرقی نمی‌کند یک روال سه مرحله‌ای یا نه مرحله‌ای داشته باشید، هر کسی می‌تواند برای بهبود مراقبت از پوست خود یک کاری انجام دهد و آن استفاده از محصولات به ترتیب مناسب است. در اینجا مراحل برای یک داشتن یک روتین مراقبت از پوست خوب آمده است:

صورت خود را بشویید

صبح و شب صورت خود را با آب بشویید و مقدار کمی پاک کننده ملایم را بین کف دست تمیز خود بمالید. شستن صورت را با فشار ملایم روی تمام صورت ماساژ دهید. دست‌های خود را بشویید و صورت خود را با آب ماساژ دهید تا صورت خود را بشویید تا زمانی که پاک کننده و کثیفی از بین برود. صورت خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید. اگر آرایش می‌کنید، ممکن است لازم باشد دو بار در شب صورت خود را تمیز کنید. ابتدا آرایش خود را با روغن پاک کننده یا میسلارواتر پاک کنید. سعی کنید پاک کننده‌های مخصوص آرایش چشم را برای چند دقیقه روی پوست بگذارید تا آرایش راحت تر پاک شود و از مالیدن چشم‌ها خودداری کنید.

تونر بزنید

اگر از تونر استفاده می‌کنید، بعد از تمیز کردن صورت و قبل از هر چیز دیگری استفاده کنید. چند قطره تونر را در کف دست یا یک پد پنبه ای بریزید و به آرامی روی صورت خود بکشید. اگر تونر شما لایه برداری می‌کند – به این معنی که سلول‌های مرده پوست را با موادی مانند اسید گلیکولیک از بین می‌برد – فقط در شب استفاده کنید. فرمول‌های آبرسان را می‌توان دو بار در روز استفاده کرد. از تونر لایه بردار و رتینوئید یا سایر لایه بردارها به طور همزمان استفاده نکنید.

سرم بزنید

صبح زمان بسیار خوبی برای استفاده از سرم حاوی آنتی اکسیدان است – مانند سرم روشن کننده ویتامین C – زیرا آنها از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند که در طول روز با آن مواجه خواهید شد. شب زمان خوبی برای استفاده از یک سرم مرطوب کننده با اسید هیالورونیک است که از خشک شدن پوست شما در شب جلوگیری می‌کند، به خصوص اگر از درمان‌های ضد پیری یا آکنه استفاده می‌کنید که می‌تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود. سرم‌ها همچنین می‌توانند حاوی لایه بردارهایی مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHA) یا اسید لاکتیک باشند. از هر چیزی که استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید: سرم‌های مبتنی بر آب باید زیر مرطوب کننده قرار بگیرند. سرم‌های روغنی باید بعد از مرطوب کننده استفاده شود.

روتین مراقبت از پوست

خرید محصولات پوستی

کرم دور چشم بزنید

می‌توانید مرطوب کننده معمولی را به ناحیه زیر چشم خود بزنید، اما اگر تصمیم به استفاده از کرم دور چشم تخصصی دارید، معمولاً باید آن را زیر مرطوب کننده قرار دهید، زیرا کرم‌های دور چشم نازک تر از مرطوب کننده‌های صورت هستند. سعی کنید از یک کرم دور چشم با اپلیکاتور توپ فلزی استفاده کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید تا با پف صبحگاهی مقابله کنید. استفاده از کرم دور چشم مرطوب کننده در شب می‌تواند باعث احتباس مایعات شود که باعث می شود چشم‌ها در صبح پف کرده به نظر برسند.

مرطوب کننده

مرطوب کننده هم پوست را آبرسانی می‌کند و هم تمام لایه‌های دیگر محصولی که استفاده کرده‌اید را قفل می‌کند. به دنبال یک لوسیون سبک وزن برای صبح باشید، به طور ایده آل با SPF 30 یا بالاتر. در شب می‌توانید از کرم شب غلیظ تری استفاده کنید. کسانی که پوست خشک دارند ممکن است بخواهند صبح و شب از کرم استفاده کنند.

از رتینوئید استفاده کنید

رتینوئیدها مشتقات ویتامین A از جمله رتینول می‌توانند با افزایش چرخش سلولی پوست، لکه‌های تیره، جوش‌ها و خطوط ریز را کاهش دهند، اما همچنین می‌توانند تحریک کننده باشند، به ویژه برای پوست‌های حساس. اگر از رتینوئیدها استفاده می‌کنید، بدانید که در مقابل نور خورشید تجزیه می‌شوند، بنابراین فقط باید در شب استفاده شوند. آنها همچنین پوست شما را نسبت به آفتاب بسیار حساس می‌کنند، بنابراین استفاده از ضد آفتاب ضروری است.

روغن صورت بزنید

اگر از روغن صورت استفاده می‌کنید، حتما آن را بعد از سایر محصولات مراقبت از پوست خود بمالید زیرا هیچ چیز دیگری نمی‌تواند به روغن نفوذ کند.

ضد آفتاب بزنید

این ممکن است آخرین مرحله باشد، اما تقریباً هر متخصص پوست به شما خواهد گفت که محافظت در برابر آفتاب مهمترین بخش از هر روتین مراقبت از پوست است. محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب کننده شما حاوی SPF نیست، باز هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای ضد آفتاب‌های شیمیایی، 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن صبر کنید تا ضد آفتاب موثر باشد. به دنبال SPF وسیع الطیف باشید، به این معنی که ضد آفتاب شما از هر دو تابش UVA و UVB محافظت کند.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز