چگونه بعد از لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

چگونه بعد از لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

در این مطلب میخوانید :

چگونه بعد از لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

از به حداقل رساندن چین و چروک گرفته تا خلاص شدن از شر لکه های تیره، لیزر می‌تواند تمامی این موارد را به خوبی انجام دهد. لیزر درمانی روشی موثر برای بهبود ظاهر پوست و به دست آوردن جوانسازی کامل است. با این حال، برای به دست آوردن بهترین نتایج از درمان و جلوگیری از عوارض، باید مطمئن شوید که دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی ارائه شده توسط جراح خود را به دقت دنبال کنید. در این مقاله چندین کاری است که می‌توانید برای مراقبت از پوست خود پس از لیزر لایه برداری انجام دهید.

دور از آفتاب باشید

بلافاصله پس از لیزر درمانی، پوست شما بسیار حساس خواهد شد. هر گونه آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید احتمالاً حتی بدتر از حد معمول خواهد بود. برای کاهش خطر ایجاد ناراحتی، لکه‌های تیره و سایر اشکال آسیب‌های ناشی از نور خورشید، بسیار مهم است که بلافاصله پس از درمان، مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید.

اگر به بیرون از منزل می‌روید سعی کنید به مناطق سایه دار بروید. همچنین ایده خوبی است که با کلاه بپوشانید تا اشعه های خورشید از صورت شما دور شوند. حتی اگر فقط برای دویدن از خانه به ماشین و از ماشین به محل کار یا فروشگاه خود بیرون هستید، روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. یک ضد آفتاب با SPF حداقل 30 انتخاب کنید و آن را اغلب در طول روز تکرار کنید. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از طریق پنجره‌ها نیز فیلتر شود، بنابراین فکر نکنید که حضور در داخل خانه یا ماشین همیشه از پوست شما محافظت می‌کند!

به آرامی منطقه را تمیز کنید

شما باید پوست تازه لیزر شده خود را تمیز نگه دارید. این ممکن است به این معنی باشد که بسته به اینکه لیزر درمانی شما چقدر قوی بوده است، در هنگام پاکسازی باید کمی خلاق باشید. در چند روز اول پس از لیزر درمانی، جراح شما ممکن است شستن پوست صورت خود را با سالین یا محلول سرکه بسیار رقیق توصیه کند. اگر معمولاً از شوینده‌ای با اسیدها یا سایر ترکیبات خشن استفاده می‌کنید، بهتر است از استفاده از آن تا زمانی که پزشک توصیه می‌کند خودداری کنید.

کاهش تورم

مقداری تورم و قرمزی پس از لیزر درمانی، به ویژه پس از درمان‌های فرسایشی که لایه‌های خارجی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند، رایج است. کمپرس سرد و کمپرس یخ می‌تواند به کاهش تورم و به حداقل رساندن قرمزی کمک کند. آنها همچنین می‌توانند برای پوست تحریک شده احساس آرامش کنند.

پوست را مرطوب نگه دارید

جراح شما به احتمال زیاد نوع خاصی از مرطوب کننده را برای استفاده پس از لیزر درمانی به شما توصیه خواهد کرد. معمولاً افراد پس از درمان فرسایشی، وازلین را روی پوست می‌مالند. وازلین نه تنها به آبرسانی پوست کمک می‌کند، بلکه یک سد محافظ در امتداد پوست در حال بهبودی ایجاد می‌کند و از میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

چگونه بعد از لیزر از پوست خود مراقبت کنیم؟

از ترکیبات قوی بگذرید

اگر معمولاً از محصولات مراقبت از پوست با رتینول یا سایر مواد قوی استفاده می‌کنید، استفاده از آنها را در روزها و هفته‌های پس از درمان خودداری کنید. هنگامی که پوست شما پس از یک درمان حرفه‌ای در حال بهبودی است، هر نوع ماده خشن یا قوی می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. جراح شما زمانی که زمان شروع مجدد روال معمول مراقبت از پوست خود است، به شما اطلاع خواهد داد.

سرت را بالا نگه دار

خوابیدن با سر بالا می‌تواند به کاهش تورم بعد از لیزر درمانی کمک کند. ممکن است سعی کنید چند هفته خود را با بالش در تخت نگه دارید و به پشت بخوابید. در طول روز سعی کنید از خم شدن به جلو یا پایین آوردن سر به زیر سطح قلب خودداری کنید.

منتظر آرایش باشید

پس از لیزر درمانی، پوست اغلب در مسیر بهتر شدن، ظاهر بدتری به نظر می‌رسد. قرمزی، پوسته پوسته شدن همه پس از لیزر درمانی رایج است. ممکن است وسوسه شوید که قرمزی را بپوشانید یا با استفاده از کرم پودر یا سایر انواع آرایش، ظاهر پوسته‌ها و دلمه‌ها را به حداقل برسانید. با این حال، مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، آرایش نیز می‌تواند پوست در حال بهبودی شما را تحریک کند. بهتر است چند هفته صبر کنید تا پوست فرصتی برای بهبودی کامل پیدا کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز