سرم ویتامین C و فواید آن

سرم ویتامین C و فواید آن

در این مطلب میخوانید :

سرم ویتامین C و فواید آن

صنعت آرایشی و بهداشتی مملو از سرم‌هایی است که نوید درخشندگی پوست شما را می‌دهند. 

از بین بسیاری از سرم‌های موجود، سرم ویتامین C ثابت شده است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که تولید کلاژن را در پوست شما تحریک می‌کند. همچنین با خطوط ریز مبارزه می‌کند، رنگ پوست شما را روشن می‌کند و فواید دیگری را ارائه می‌دهد. متخصصان مراقبت از پوست همچنین آن را به عنوان یکی از بهترین مواد ضد پیری که می‌توانید استفاده کنید، معرفی می‌کنند.

اگرچه ویتامین C را از غذاهایی که می‌خورید دریافت می‌کنید، اما احتمالاً به پوست شما نمی‌رسد. استفاده از سرم ویتامین C ساده ترین و مستقیم ترین راه برای رساندن مواد مغذی به پوست است. این یک محصول بسیار موثر در درمان آکنه است. چرا اکثر محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C هستند؟

چگونه سرم ویتامین C به آکنه کمک می‌کند؟

آکنه یک بیماری پوستی است که با منافذ ملتهب و مسدود شده مشخص می‌شود . آنها منجر به تورم، قرمزی و گاهی اوقات جوش یا برجستگی با چرک در آنها می‌شوند. آکنه همچنین می‌تواند پوست شما را با اسکارهای پس از التهابی که به پوست آسیب می‌زند، درگیر کند. هیچ تحقیقی ویتامین  Cدر رژیم غذایی را با کاهش سطح آکنه مرتبط نمی‌کند، اما ممکن است به سلامت عمومی پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین C روی پوست می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد. ‌

ممکن است التهاب ناشی از آکنه را کاهش دهد

برخی از عوامل ایجاد آکنه ژنتیک، سن و هورمون‌ها هستند. در برخی شرایط دیگر، باکتری پوست ممکن است باعث این بیماری شود. ‌ویتامین C حاوی خواص ضد التهابی است و به کاهش قرمزی و تورم ناشی از آکنه کمک می‌کند. هنگامی که ویتامین را به صورت موضعی استفاده می‌کنید، نتایج آشکارتر می‌شود. بنابراین، به بهبود ظاهر زخم‌های آکنه کمک می‌کند.

سرم ویتامین C و فواید آن

ممکن است به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کند

آکنه باعث می‌شود پوست شما لکه‌های تیره‌ای در اطراف ناحیه آسیب دیده ایجاد کند. به این حالت هایپرپیگمانتاسیون می‌گویند. علل دیگر اشعه ماوراء بنفش و آسیب‌های پوستی است. ویتامین C برای کاهش هیپرپیگمانتاسیون با کاهش اثرات آنزیم تیروزین شناخته شده است. این آنزیم مسئول تولید ملانین است که به پوست شما رنگ می‌دهد.

ویتامین C همچنین به عنوان یک عامل روشن کننده عمل می‌کند. دارای خواصی است که بدون تغییر رنگ پوست، لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد. ترکیب سرم‌های ویتامین C با سایر عوامل روشن کننده مانند یونتوفورزیس می‌تواند به طور قابل توجهی نتایج را افزایش دهد.

ظاهر اسکارهای ناشی از آکنه را بهبود می‌بخشد

پوست شما ممکن است مدتی طول بکشد تا پس از بروز آکنه بهبود یابد. اگر به درستی بهبود پیدا نکند، ممکن است اسکار آکنه ایجاد شود. اسکارهای آکنه بسته به نوع آنها سه دسته دارند.

دسته اول اسکارهای آتروفیک آکنه است که منجر به از بین رفتن بافت پوست و کلاژن می‌شود. آنها خود را به صورت فرورفتگی‌های کوچک در پوست نشان می‌دهند. دسته‌های دیگر اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک هستند که هر دو در هنگام تولید بیش از حد کلاژن ایجاد می‌شوند. اینها به صورت بافت اسکار ضخیم و برجسته ظاهر می‌شوند. وقتی سرم ویتامین C را روی ناحیه آسیب دیده بمالید، با تقویت سنتز کلاژن عمل می‌کند. این پروتئینی است که ساختار پوست شما را می‌سازد و باعث سلامت پوست می‌شود. با افزایش تولید کلاژن، بهبود زخم‌های آکنه سریع‌تر می‌شود.

ویتامین C علاوه بر کمک به مقابله با آکنه، در موارد زیر نیز مفید است:

  • تسکین آفتاب سوختگی با تسریع چرخش سلولی. این به جایگزینی سلول‌های آسیب دیده با سلول‌های سالم کمک می‌کند.
  • محافظت از شما در برابر آسیب‌های خورشید و رادیکال‌های آزاد که باعث سرطان پوست می‌شوند
  • جلوگیری از افتادگی پوست با افزایش تولید کلاژن
  • کاهش ظاهر حلقه‌های زیر چشم
  • آبرسانی به پوست شما

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز