درمان خانگی پوست چرب

درمان خانگی پوست چرب

در این مطلب میخوانید :

درمان خانگی پوست چرب

پوست چرب زمانی اتفاق می افتد که غدد چربی در پوست بیش از حد سبوم تولید کنند. سبوم یک ماده مومی و روغنی است که از پوست محافظت و آبرسانی می‌کند. سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. با این حال، سبوم بیش از حد می تواند منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ و آکنه شود. در این مقاله، ما در مورد روش‌هایی صحبت می‌کنیم که از طریق آنها فرد می‌تواند علائم پوست چرب را بدون دار‌وهای تقویت کننده کاهش دهد.

شستشوی منظم

شستشوی منظم می‌تواند میزان چربی روی پوست را کاهش دهد. روش‌های زیر برای شستشوی پوست‌های چرب توصیه می‌شود:
• با صابون ملایم و آب گرم بشویید.
• از صابون‌های حاوی عطر، مرطوب‌کننده‌های اضافه شده، یا مواد شیمیایی خشن که می‌توانند پوست را تحریک یا خشک کنند، خودداری کنید.
• از استفاده از پارچه‌های زبر اجتناب کنید، زیرا اصطکاک اضافه ممکن است پوست را تحریک کند تا چربی بیشتری تولید کند.
اگر این کار موثر نباشد، برخی از محصولات مراقبت از آکنه دارویی ممکن است کمک کنند. این محصولات حاوی اسیدهایی هستند که می‌توانند پوست چرب را از بین ببرند، مانند:
• اسید سالیسیلیک
• اسید گلیکولیک
• بتا هیدروکسی اسید
• بنزوئیل پراکسید

از تونر استفاده کنید

تونرهای قابض که حاوی الکل هستند باعث خشکی پوست می‌شوند. قابض‌های طبیعی مانند فندق جادوگر می‌توانند خاصیت تسکین دهنده پوست داشته باشند. فندق جادوگر دارای محتوای تانن بالایی است که آن را به یک قابض طبیعی و ضد التهاب تبدیل می‌کند. بسیاری از افراد با پوست چرب از فندق به عنوان تنها تونر خود استفاده می کنند. افراد باید هر گونه تونر جدید را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنند تا از تحریک احتمالی جلوگیری شود.

صورت را خشک کنید

هنگام خشک کردن صورت پس از شستشو و استفاده از تونر، افراد باید به آرامی پوست خود را با یک حوله نرم خشک کنند. اینکار باید با دقت انجام شود. پایین کشیدن پوست با حوله یا استفاده از یک حوله زبرتوصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست برای ایجاد سبوم بیشتر شود.

درمان خانگی پوست چرب

از کاغذهای بلات و پدهای دارویی استفاده کنید

بسیاری از شرکت‌ها کاغذهای بلاتینگ را تولید می‌کنند که کاغذهای جاذب مخصوصی هستند که چربی را از پوست می‌کشند. کاغذهای بلاتینگ تولید سبوم در پوست را درمان نمی‌کنند، اما می‌توان از آنها برای برداشتن چربی اضافی پوست در طول روز استفاده کرد تا براق‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانند پدهای پارچه‌ای را امتحان کنند که حاوی مواد پاک‌کننده آشنا مانند اسید سالیسیلیک یا اسید گلیکولیک هستند. اینها ممکن است به از بین بردن چربی اضافی در طول روز کمک کنند و در عین حال منافذ و پوست را تمیز کنند.

از ماسک صورت استفاده کنید

برخی از ماسک‌های صورت ممکن است برای درمان پوست چرب مفید باشند. آنها ممکن است حاوی موادی مانند:
• خاک رس : ماسک‌های حاوی مواد معدنی مانند اسمکتیت یا بنتونیت می‌توانند روغن‌ها را جذب کرده و درخشندگی و سطح سبوم پوست را بدون تحریک پوست کاهش دهند. برای جلوگیری از خشک شدن پوست فقط گاهی از آنها استفاده کنید و بعد از آن یک مرطوب کننده ملایم بزنید.
• عسل: عسل خام طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. یک ماسک صورت 10 دقیقه ای عسل ممکن است آکنه و چربی پوست را کاهش دهد و در عین حال پوست را نرم نگه دارد.
• بلغور جو دوسر: ماسک‌های حاوی بلغور جو دوسر ممکن است به پاکسازی پوست کمک کنند. جو دوسر حاوی ساپونین‌های ملایم و پاک کننده، آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد.

از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید

اگر از مرطوب کننده‌های مناسب استفاده شود، ممکن است برای پوست مفید باشد. در حالی که بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند از ترس اینکه پوستشان چرب تر به نظر برسد از مرطوب کننده‌ها دوری می‌کنند، استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب می‌تواند برای این نوع پوست مفید باشد. برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند، یک مرطوب کننده بدون چربی می‌تواند به حفظ رطوبت و محافظت از پوست کمک کند، بدون اینکه احساس چربی داشته باشد.
آلوئه ورا می تواند مرطوب کننده خوبی برای درمان آکنه و پوست‌های چرب باشد. برخی از ترکیبات موجود در آلوئه ورا می‌توانند اثر تسکین دهنده طبیعی بر روی پوست داشته باشند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از ژل آلوئه ‌ورا خالص برای مرطوب کردن استفاده کنند، اما باید از مواد پنهان، به ویژه الکل دناتوره شده که می‌تواند پوست را خشک و تحریک کند، آگاه باشند.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز