محافظت از پوست در هر سنی

محافظت از پوست در هر سنی

در این مطلب میخوانید :

محافظت از پوست در هر سنی

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید بزرگترین عامل خطر برای سرطان پوست است. متخصصین پوست متخصصانی هستند که در زمینه تشخیص و درمان کلیه بیماری‌های پوستی از جمله سرطان پوست آموزش دیده‌اند. این متخصصین راهنمایی‌هایی را در مورد خطرات روزانه قرار گرفتن در معرض نور خورشید و چگونگی کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست به جامعه ارائه می دهند. نیاز به محافظت از پوست شما فقط در روزهایی که جوان هستید در ساحل صدق نمی‌کند.

با افزایش سن، رابطه ما با خورشید تغییر می‌کند. محافظت از پوست باید بخشی از برنامه روزمره ما باشد، نه فقط زمانی که از تعطیلات آخر هفته در فضای باز لذت می‌بریم. بهترین راه برای محافظت از پوست خود پیروی از قوانینی است: پیراهن را بپوشید، کرم ضد آفتاب بزنید، کلاه بگذارید، دنبال سایه بگردید و عینک آفتابی بزنید. انجام این پنج مرحله هر روز، صرف نظر از سن شما، می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

همچنین مهم است که بدانیم مناطقی از بدن ما که در زندگی روزمره ما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، می‌توانند با افزایش سن متفاوت عمل کنند. به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود، حتما از کرم ضدآفتاب و لباس‌های محافظ در نواحی کلیدی مانند پشت دست‌ها، صورت، گوش‌ها، بازوها و بالای سر برای کسانی که دچار نازک شدن مو یا ریزش مو هستند استفاده کنید تا به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کند. سرطان پوست.

محافظت از پوست در هر سنی

علاوه بر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش از خورشید، سایر عوامل خطر سرطان پوست عبارتند از:
پوست و موی روشن
تعداد زیاد خال‌های معمولی یا خال‌های غیر معمول
سیستم ایمنی ضعیف یا سرکوب شده
سابقه خانوادگی ملانوم
تشخیص شخصی قبلی ملانوم یا سرطان پوست غیر ملانوما

با پوست خود آشنا باشید. انجام خودآزمایی کل بدن از جمله پوست سر، دست‌ها و پاها با آینه دستی در مقابل آینه دیواری حمام می تواند به شناسایی هر گونه خال یا نقطه مشکوک کمک کند. اگر افراد در معرض خطر بالای سرطان پوست هستند یا نیاز به مراقبت‌های تخصصی دارند، باید به پزشک عمومی خود برای بررسی پوست مراجعه کنند و در مورد ارجاع به متخصص پوست صحبت کنند.

درصد ابتلا به سرطان پوست با تشخیص زودهنگام و گزینه‌های درمانی بهتر بهبود یافته است. با این حال، درصد سرطان‌های پوستی که در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شوند، پایین باقی می‌ماند. هرچه سرطان پوست زودتر تشخیص داده شود و درمان شود، شانس زنده ماندن بیشتر است.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز