تاثیر شامپوها بر ریزش مو

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

قبل از اینکه نگران شوید، به خاطر داشته باشید که ریزش مو به صورت روزانه کاملا طبیعی است، به خصوص زمانی که شامپو می‌زنید. با این حال، زمانی که متوجه ریزش موی بیشتر در حمام، شانه یا برس می‌شوید، ممکن است در مورد ریزش مو احساس نگرانی کنید. جستجوی شما برای رسیدن به جواب ممکن است شما را به شامپوتان برساند، به خصوص اگر به نظر می‌رسد که بیشتر این ریزش‌ها هنگام شستن موهایتان اتفاق می‌افتد. اما آیا واقعا شامپوی شما مقصر اصلی ریزش موی شماست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا مواد تشکیل دهنده شامپوها باعث ریزش مو می‌شوند یا خیر.

چه ترکیباتی در شامپوها با ریزش مو مرتبط است؟

ریزش مو یکی از نگرانی‌های رایج افراد در هر سن و سالی در سراسر جهان است. هنگامی که نگران ریزش موی بیشتر هستید، کاملاً قابل درک است که هر توضیح ممکن را در نظر بگیرید و هر چیزی را که فکر می‌کنید برای جلوگیری از ریزش بیشتر امتحان کنید.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده شامپوها متاسفانه در دهه‌های گذشته از موادی مانند دی اوکسان (1,4-Dioxane)، پارابن (Propylparaben)، پگ (PEG) و یا اسلس (SLES) استفاده می‌کردند که نه تنها بیشتر این مواد برای بدن انسان مفید نبودند بلکه حتی گاهی عوارض جانبی در بر داشتند.

به همین جهت امروزه بیشتر شرکت‌ها از چنین موادی جهت تولید شامپوها استفاده نمی‌کنند و از طرف دیگر سازمان‌های بین المللی و همچنین اتحادیه اروپا نیز شرکت‌های سازنده را از بکار بردن آنها بطور جدی منع کرده‌اند. به همین جهت در سال‌های اخیر احتمالا در تبلیغات بسیاری از شرکت‌های دارویی و یا لوازم بهداشتی به عنوان “شامپوی بدون پارابن” برخورد کرده‌اید.

تاثیر شامپوها بر ریزش مو

متخصصان طیف گسترده‌ای از علل بالقوه ریزش مو را شناسایی کرده‌اند، در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گزارش‌های متعددی همچنین برخی از ترکیبات رایج شامپو را با ریزش مو مرتبط می‌کنند، اما این ادعاها هنوز ثابت نشده‌اند. پیشنهاد شده است که هر دو سولفات (مواد پاک کننده) و فرمالدئید (مواد نگهدارنده) می‌توانند به ریزش مو کمک کنند. تا به امروز، هیچ تحقیقی این ادعاها را تأیید نمی‌کند. با این حال، هر دو سولفات و فرمالدئید، همراه با تعدادی از مواد شیمیایی دیگر که اغلب در شامپو استفاده می‌شوند، به طور بالقوه می‌توانند به انواع دیگر آسیب‌های مو منجر شوند.

سولفات‌ها

سولفات‌ها آن اثر کف کنندگی را در شامپوها ایجاد می‌کنند. اما در حالی که آنها پاک کننده‌های موثری هستند، می توانند مو و پوست حساس را تحریک کنند. شامپوهای مبتنی بر سولفات، روغن‌های طبیعی را به راحتی از موهای نازک یا خشک پاک می‌کنند و تارهای شما را شکننده و در معرض خطر شکستگی قرار می دهند.

فرمالدئید

شما اغلب این ماده را در محصولات مو بر پایه کراتین که برای صاف کردن مو طراحی شده‌اند، پیدا خواهید کرد. به ویژه زمانی که آرایشگران مو و مصرف‌کنندگانی که از این محصولات استفاده می‌کردند، نشانه‌های قرار گرفتن در معرض فرمالدئید را تجربه می‌کردند. این محصولات، اگرچه به عنوان بدون فرمالدئید به بازار عرضه می‌شوند، حاوی مواد نگهدارنده آزادکننده فرمالدئید تحریک‌شده با حرارت، مانند هیدانتوئین DMDM ​​هستند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز