تفاوت شامپو فری سولفات و شامپو سولفات دار

تفاوت شامپو فری سولفات و شامپو سولفات دار

در این مطلب میخوانید :

تفاوت شامپو فری سولفات و شامپو سولفات دار

قبل از صحبت درباره شامپو فری سولفات باید ببینیم اصلا سولفات چیست؟ سولفات‌ها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که سازندگان از آنها به عنوان پاک کننده یا کف کننده استفاده می‌کنند. بسیاری از محصولات خانگی مانند شوینده‌های کف کننده، خمیر دندان و شامپوها حاوی سولفات هستند. سولفات‌ها بافت کف آلودی را ایجاد می‌کنند که وقتی فرد محصولی مانند شامپو را با آب مخلوط می‌کند ایجاد می‌شود.

برخی از افراد در مورد گنجاندن سولفات‌ها در محصولات پاک کننده و شامپوهای خود نگرانی دارند. هنگامی که مردم به درستی از آنها در مقادیر معمولی استفاده می‌کنند، سولفات‌ها به طور کلی بی خطر هستند.

با این حال، برخی از افراد ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به محصولات دارای سولفات داشته باشند و مواقعی وجود دارد که فرد باید از مصرف سولفات اجتناب کند.

سولفات چیست؟

سولفات‌ها انواعی از مواد شیمیایی به نام سورفکتانت هستند که نقش مهمی در اثربخشی شامپوها دارند. سورفکتانت‌ها کشش سطحی مایعی را که در آن قرار دارند کاهش می‌دهند، که باعث می‌شود مایع راحت‌تر با آب مخلوط شود و به یک کف خوب تبدیل شود.

در یکی از مقالات اخیر خاطرنشان کردیم که سولفات‌ها چقدر می‌توانند برای پوست و مو مضر باشند و در این مقاله هم ذکر می‌کنم که بهتر است تعداد دفعات شستشوی موهای خود را با شامپو سولفات را بهتر است کاهش دهید.

تفاوت شامپو فری سولفات و شامپو سولفات دار

برای درک بهتر، سولفات یک نوع شوینده آنیونی است که در محصولات مراقبتی مختلف، از جمله صابون، خمیر دندان و … یافت می‌شود. در واقع سولفات همان چیزی است که شامپو را ضخیم‌تر می‌کند تا روی موهای شما کف کند و به از بین بردن کثیفی کمک می‌کند. اگرچه ممکن است هنگام استفاده از شامپوهای بدون سولفات متوجه تفاوت موهای خود نشوید، اما تفاوتی وجود دارد. سولفات در  واقع مقصر اصلی موهای وز است و موهای رنگ شده را از بین می‌برد، به همین دلیل است که اکثر سالن‌های زیبایی محصولات بدون سولفات را توصیه می‌کنند و می‌فروشند. بنابراین به جای این ماده مضر، شامپوهای بدون سولفات از نوع دیگری از مواد شوینده برای از بین بردن کثیفی موهای شما استفاده می‌کنند، مانند سدیم لوریل سولفواستات.

با این حال، سولفات‌ها مسئول پاکسازی واقعی هستند. بنابراین شامپوهای بدون سولفات آن سطح پاکسازی را ندارند و این می‌تواند منجر به شوره سر و سایر مشکلات مرتبط شود. بنابراین، مقدار کمی از سولفات در محصولات مهم است. به این ترتیب آسیب به حداقل می‌رسد و پاکسازی حفظ می‌شود. در نهایت به یاد داشته باشید که هر شامپویی که کف می‌کند باید حاوی سولفات باشد.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز