دلایل و درمان ریزش مو بعد از زایمان

دلایل و درمان ریزش مو بعد از زایمان

در این مطلب میخوانید :

دلایل و درمان ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مو پس از زایمان کاملا طبیعی است. معمولاً در عرض پنج ماه پس از زایمان شروع می‌شود و حدود سه ماه یا بیشتر پس از آن شروع به کاهش می‌کند. هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید تا این روند را متوقف کنید، اما ملایمت با موهای خود و آزمایش محصولات و مدل‌های مو می‌تواند به شما کمک کند تا از آن عبور کنید.

آیا ریزش مو بعد از زایمان طبیعی است؟

بله. بسیاری از تازه مادران از ریزش موی بیش از حد معمول در چند ماه اول پس از زایمان شگفت زده می‌شوند، اما این کاملا طبیعی است. پزشکان آن را تلوژن افلوویوم پس از زایمان می‌نامند.

به طور معمول بین 85 تا 95 درصد از موهای سر شما به طور فعال در حال رشد هستند، در حالی که 5 تا 15 درصد دیگر در مرحله استراحت هستند. پس از دوره استراحت، این موها می ریزند. اغلب در حین برس زدن یا شامپو کردن آن‌ها و با رشد جدید جایگزین می‌شوند. یک زن به طور متوسط ​​روزانه حدود 100 تار مو می‌ریزد.

در دوران بارداری، افزایش سطح استروژن، مرحله رشد را طولانی می‌کند. در مرحله استراحت موهای کمتری وجود دارد و هر روز کمتر می ریزد، بنابراین ممکن است موهای ضخیم تر و شاداب تری داشته باشید.

با این حال، پس از زایمان، سطح استروژن شما کاهش می‌یابد و فولیکول‌های موی بسیار بیشتری وارد مرحله استراحت می‌شوند و سه تا پنج ماه بعد شروع به ریزش می‌کنند. بنابراین، در عرض پنج ماه، به احتمال زیاد موهای بیشتری در حمام یا برس خود خواهید داشت.

همه زنان در طول دوره پس از زایمان متوجه تغییرات چشمگیر در موهای خود نمی‌شوند. ریزش مو در میان زنانی که موهای بلندتری دارند آشکارتر است.

اگر فکر می‌کنید که ریزش مو بیش از حد است، ارزش دارد با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد ریزش مو صحبت کنید. ریزش مو می‌تواند نشانه کم خونی یا تیروئیدیت پس از زایمان باشد که شرایط قابل درمان هستند.

ریزش مو بعد از زایمان چقدر طول می‌کشد؟

نیازی به وحشت نیست! هنگامی که ریزش شروع می‌شود، ریزش مو معمولاً حدود سه ماه طول می‌کشد و پس از آن زمان باید کاهش یابد. تا اولین سالگرد تولد کودک شما باید بهبود قابل توجهی داشته باشید. در حدود 15 ماهگی، موهای شما باید دوباره رشد کرده باشند. با این حال، برخی از زنان متوجه می‌شوند که موهایشان تراکم قبل از بارداری را ندارد.

دلایل و درمان ریزش مو بعد از زایمان

برای ریزش مو پس از زایمان چه کنم؟

شما نمی‌توانید از ریزش مو جلوگیری کنید، اما می‌توانید سعی کنید از آنچه که دارید نهایت استفاده را ببرید. در اینجا چیزی است که متخصصان پوست توصیه می‌کنند:

یک “شامپو حجم دهنده” را امتحان کنید: این محصولات اغلب حاوی موادی مانند پروتئین هستند که مو را می‌پوشاند و به ظاهر کامل آن می‌افزاید.

از “شامپوهای حالت دهنده” خودداری کنید: ترکیبات سنگین موجود در این محصولات می‌توانند با سنگین کردن موها را سست نشان دهند.

از نرم کننده مخصوص موهای نازک استفاده کنید: اینها حاوی مواد سبک تری هستند که موها را سنگین نمی‌کنند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز