تاثیر استرس بر پوست(بخش اول)

تاثیر استرس بر پوست(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

تاثیر استرس بر پوست(بخش اول)

همه ما دوست داریم پوستمان در تمام مراحل زندگی به بهترین شکل ظاهر شود. با این حال، آیا می‌دانستید استرس می‌تواند ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد؟
در زیر، در مورد اثرات استرس بر روی پوست، کارهایی که در مواقع استرس باید انجام دهید و چگونگی کاهش تاثیر منفی استرس بر پوست صحبت خواهیم کرد!

آیا استرس و اضطراب می تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد؟

پوست بزرگترین عضو بدن انسان است. به عنوان یک مانع محافظ عمل می‌کند، به تنظیم دما کمک می‌کند، ایمنی، حرکت و رشد را فراهم می‌کند، به دفع کمک می‌کند و به عنوان یک لایه مقاوم در برابر آب عمل می‌کند.
درست مانند سایر اندام‌های شما، مراقبت از پوست بسیار مهم است. اگرچه همیشه خودمان باعث آن نمی‌شویم، اما استرس و اضطراب می‌تواند بر ظاهر و عملکرد پوست تأثیر منفی بگذارد. در واقع، استرس بر تمام اجزای پوست تأثیر می‌گذارد، از ظاهر و بافت آن گرفته تا خاصیت ارتجاعی و غیره.

استرس می‌تواند با ایجاد یک واکنش شیمیایی که می‌تواند پوست شما را حساس‌تر و واکنش پذیرتر کند، ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. این اغلب به صورت قرمزی، آکنه و سایر جوش‌ها ظاهر می‌شود که به دلیل تولید روغن اضافی برای جبران خشکی ناشی از استرس ایجاد می‌شود. استرس و اضطراب همچنین می‌تواند التهاب را افزایش دهد، شرایط پوستی از قبل موجود را بدتر کند، منجر به واکنش‌های منفی محصول شود، و باعث قرمزی یا خارش پوست، ایجاد برجستگی‌ها و مشکلات دیگر شود.

آیا استرس باعث کدر شدن پوست می‌شود؟

آیا افسردگی بر رنگ پوست تأثیر می‌گذارد؟ استرس چطور؟ اگرچه ارتباط مستقیمی با استرس یا افسردگی که باعث تغییر رنگ پوست شما می‌شود وجود ندارد، اما آنها یک ارتباط غیر مستقیم دارند. استرس می‌تواند باعث خارش بیش از حد پوست شود. اگر این حالت برای مدت طولانی ادامه یابد، پوست فرد شروع به تیره شدن می‌کند. متأسفانه، گاهی اوقات، این تغییرات در رنگ پوست فرد می‌تواند رنگدانه‌ها را برای همیشه تغییر دهد.

در برخی موارد، در طول یک زمان استرس زا، روال عادی مراقبت از پوست فرد حتی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. زمانی که فرد استرس دارد، انواع مختلفی از هورمون‌ها و مقادیر متفاوتی هورمون در بدن ترشح می‌شود. این هورمون‌ها می‌توانند با پوست تعامل داشته باشند و حتی با استفاده از برخی محصولات می‌توانند منجر به تحریک شوند. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، مهم است که با یک متخصص پوست در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا زمانی که هورمون‌ها و پوستتان به حالت عادی بازگردد، صحبت کنید.

خرید محصولات مناسب پوست چرب و آکنه‌دار

تاثیر استرس بر پوست(بخش اول)

چرا وقتی استرس دارم پوست من قرمز می‌شود؟

موقعیت‌های استرس زا می‌تواند باعث تغییر در هورمون‌ها در سراسر بدن انسان شود که می‌تواند بر پوست تأثیر منفی بگذارد. استرس شدید منجر به تغییر سطح بسیاری از هورمون‌ها می‌شود. برخی از اینها عبارتند از هورمون رشد، گلوکوکورتیکوئیدها، پرولاکتین و کاتکول آمین ها.

هورمون رشد که به عنوان هورمون رشد انسانی نیز شناخته می‌شود، مسئول تحریک رشد، بازسازی سلولی و تولید مثل سلولی است. گلوکوکورتیکوئیدها وظایف بسیار متنوعی دارند، اما بیشتر به دلیل ارائه داروهای ضد التهابی برای پوست شناخته شده‌اند. عملکرد اصلی پرولاکتین در ارتباط با پوست، تنظیم رشد مو است. کاتکول آمین‌ها در پاسخ به استرس تولید می‌شوند و اگرچه عامل مهمی هستند، اما تولید بیش از حد ناشی از استرس طولانی مدت می‌تواند منجر به بیماری شود.

به طور کلی هورمون‌ها نیز در طول زندگی فرد مانند بلوغ، یائسگی، بارداری و در طول چرخه قاعدگی زنان تغییر می‌کنند. سایر تغییرات سبک زندگی که باعث استرس می‌شود، هورمون‌های فرد را تغییر می‌دهد و در عوض باعث تغییرات پوستی می‌شود. این تغییرات ممکن است به شکل آکنه، لکه‌های پیری، خشکی ، چربی و سایر مسائل باشد.

داشتن یک رژیم خوب مراقبت از پوست می‌تواند به تمام انواع مشکلات پوستی کمک کند و استرس ممکن است مشکلاتی را که از آن رنج می برید تغییر دهد. حتما با یک متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید تا بفهمید کدام روتین برای شما بر اساس نوع پوست خاص شما بهترین است.

خرید محصولات مراقبت از پوست

ادامه مطلب در مقاله بعدی

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز