تاثیر استرس بر پوست(بخش دوم)

تاثیر استرس بر پوست(بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

تاثیر استرس بر پوست(بخش دوم)

استرس می‌تواند التهاب پوست را افزایش دهد

ذهن، بدن و روده شما همگی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. به همین دلیل، وقتی مغز استرس را درک می‌کند، در نهایت می‌تواند منجر به التهاب در سراسر بدن شما شود. یک واکنش به استرس، کند شدن هضم است. این می‌تواند بر تعادل باکتری‌های مفید در روده شما تأثیر بگذارد و اگر استرس ادامه یابد، می‌تواند باعث التهاب سیستم گوارش شما شود که می‌تواند بقیه بدن شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

سایر بیماری‌های مزمنی که استرس می‌تواند ایجاد کند عبارتند از تصلب شرایین، افسردگی و بیماری کبد چرب غیر الکلی. این بیماری‌ها در کنار سایر بیماری‌های مزمن، ارتباط مستقیمی با التهاب مزمن دارند. بنابراین، آیا افسردگی می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند؟ بله، قطعا! التهاب در سراسر بدن می‌تواند منجر به التهاب پوست و در نهایت عفونت‌های پوستی شود. برخی از این عفونت‌ها تنها قسمت کوچکی از پوست را درگیر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهند. علائم شایع عبارتند از قرمزی، درد، تورم، خارش و برآمدگی.

مهم است که سعی کنید از چیزهایی که التهاب را بدتر می‌کند اجتناب کنید. نوشیدن آب و پیروی از یک رژیم غذایی سالم راهکاری برای کاهش علائم، شناخته شده است، اما بهتر است در مورد علائمی که تجربه می‌کنید با یک متخصص صحبت کنید تا به شما بگوید دقیقا چگونه با آنها برخورد کنید.

استرس می‌تواند باعث تحریک یا بدتر شدن سایر شرایط پوستی شود

هنگامی که از قبل یک بیماری پوستی دارید، مهم است که از شدت آن جلوگیری کنید. متأسفانه استرس می‌تواند این کار را انجام دهد. بیماری‌های پوستی قدیمی، به ویژه آنهایی که با پوست خشک مرتبط هستند، مانند پسوریازیس، آکنه و درماتیت آتوپیک، همگی به نوعی هستند که زمانی که فرد استرس بیشتری را تجربه می‌کند، ملتهب‌تر می‌شوند. یک بیماری التهابی پوستی مزمن، پسوریازیس با علائم پسوریازیس در سراسر پوست، به ویژه در آرنج، زانو و پوست سر مشخص می‌شود. در زمان‌های استرس زا، این زخم‌ها اغلب شعله ور می‌شوند.

خرید محصولات مناسب پوست چرب و آکنه‌دار

تاثیر استرس بر پوست(بخش دوم)

مانند پسوریازیس، آکنه نیز می‌تواند زمانی که فرد استرس دارد بدتر شود. آکنه، یکی از شناخته شده‌ترین بیماری‌های پوستی است که تقریباً همه افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می‌کنند، با ظاهر فولیکول‌های چربی که اغلب در صورت، سینه و پشت ظاهر می‌شوند مشخص می‌شود. افزایش استرس و افزایش آکنه مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شده است که ارتباط مستقیمی بین یکدیگر دارند.

درماتیت آتوپیک، که به عنوان AD شناخته می‌شود، یکی دیگر از بیماری‌های التهابی پوست است. یکی از شناخته شده‌ترین انواع این بیماری اگزما است که با لکه‌های قرمز و خارش همراه است. اگرچه این بیماری مزمن است و مراحلی را طی می‌کند، اما استرس روانی و همچنین اضطراب و افسردگی به عنوان تشدید کننده این علائم شناخته شده است.
زمانی که فردی استرس دارد و شرایط پوستی قبلی او بدتر می‌شود، پیروی از دستورالعمل‌های یک متخصص پوست بسیار مهم است. بهتر است سعی نکنید و به تنهایی علائم را کاهش ندهید، زیرا ممکن است علائم را بدتر کنید. همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

استرس می‌تواند روی پوست سر و مو تأثیر بگذارد

درست مانند سایر قسمت‌های پوست، استرس می‌تواند روی پوست سر و موهای شما تأثیر بگذارد. استرس می‌تواند باعث شود موهای شما چرب یا خشک‌تر از حد معمول شود. این به دلیل تغییرات هورمونی است. ممکن است شدت آن با شوره سر و درماتیت سبورئیک، نوعی پسوریازیس که در پوست سر یافت می شود، وجود داشته باشد. ریزش مو همچنین می‌تواند ناشی از استرس مزمن باشد. اگر چه ریزش مو یک نگرانی مهم برای سلامتی نیست، اما در مورد ظاهر افراد می‌تواند عامل مهمی باشد. متخصصان پوست و مو می‌توانند مشکلات پوست سر و ریزش مو را ارزیابی کنند و یک برنامه درمانی برای کمک به کاهش این سیستم‌ها ارائه دهند.

خرید محصولات مراقبت از پوست

مطالب کامل در مقاله قبلی

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز