باید از مصرف سولفات در شامپو اجتناب کنیم ؟

باید از مصرف سولفات در شامپو اجتناب کنیم ؟

در این مطلب میخوانید :

باید از مصرف سولفات در شامپو اجتناب کنیم ؟

ما بیشتر و بیشتر می شنویم که سولفات های موجود در شامپو برای ما و پوست ما بسیار مضر هستند. اما چه کسی می داند دقیقا این ماده فعال چیست و چرا اینقدر بد نام شده است؟ اگر شما هم چنین سوالی در ذهن خود دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

به همین دلیل است که سولفات ها بسیار بحث برانگیز هستند

سولفات ها سورفکتانت هایی با خاصیت پاک کنندگی هستند که مسئول تشکیل کف در بسیاری از محصولات آرایشی هستند. این مواد پاک کننده به شامپوها اضافه می شوند تا ترکیبات از چربی و کثیفی را از بین ببرند و موها را به طور خاص تمیز کنند. این ماده در واقع باید حس تازگی و تمیزی را پس از شستشو ایجاد کند. مشکل این است ؛ سورفکتانت های تهاجمی آلرژن هایی هستند که به لایه چربی محافظ پوست سر آسیب می رسانند. آن ها را در برابر مواد مضر نفوذپذیرتر می کنند و اجازه می دهند موها خشک شوند. به خصوص موهای رنگ شده و ظریفی که اغلب در معرض گرما هستند. سولفات ها همچنین تأثیر منفی بر محیط زیست دارند ؛ آن ها بر پایه نفت هستند و میکروارگانیسم های موجود در آب را آلوده می کنند. به همین دلیل است که تولید کنندگان بیشتر و بیشتری اکنون به سیستم های مراقبت بدون سولفات متکی هستند. در این شامپوها به جای سولفات ها از سورفکتانت های ملایم تر ، پاک کننده دیگر مانند سورفکتانت های نارگیل یا قند استفاده می شود. این سورفکتانت های گیاهی در مدت زمان بسیار کوتاهی و بدون باقی ماندن هیچ گونه اثری تجزیه می شوند و به خصوص روی پوست سر ملایم هستند.

باید از مصرف سولفات در شامپو اجتناب کنیم ؟

چه کسانی باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند؟

اساساً این شامپوها برای همه کسانی که به طبیعی ترین و ملایم ترین تمیز کردن ممکن اهمیت می دهند مناسب هستند. با این حال، به طور خاص، شامپوی بدون سولفات باید برای موهای رنگ شده استفاده شود ، زیرا مو قبلاً توسط درمان های شیمیایی بسیاری مورد حمله قرار گرفته است و بنابراین به مراقبت ملایم خاصی نیاز دارد. علاوه بر این، شامپوهای حاوی سولفات باعث محو شدن سریعتر رنگ می شوند. حتی اگر موهای نازکی دارید یا اغلب موها را صاف می کنید ، نوع شامپوی ملایم انتخاب خوبی است.

چگونه می توان تشخیص داد که شامپو حاوی سولفات است یا نه ؟

اگر مدرک داروسازی ندارید، معمولاً درک لیست طولانی مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی دشوار است. مواد بحث برانگیز مانند پارابن ها، سیلیکون ها یا سولفات ها اغلب در پشت نام های مرموز پنهان می شوند که ابتدا باید رمزگشایی شوند. این دقیقاً چالشی است که اگر بخواهید برای خود شامپویی بدون سولفات تهیه کنید، با آن روبرو خواهید شد. اگر مواد تشکیل دهنده “سدیم لورت سولفات” (SLS) ، “سدیم لورت سولفات” (SLES) ، “آمونیوم لوریل سولفات” (ALS) ، “سدیم میرت سولفات” (SMS) یا “سدیم پرت سولفات” (SPS) ذکر شده باشد ، به عوامل کف کننده تهاجمی یا شیمیایی مضر مربوط می شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز