آیا شامپوی بدون سولفات واقعا برای مو بهتر است؟

آیا شامپوی بدون سولفات واقعا برای مو بهتر است؟

در این مطلب میخوانید :

آیا شامپوی بدون سولفات واقعا برای مو بهتر است؟

سولفات ها یکی از بدترین ماده های موجود در جهان هستند که می توانند موهای شما را خشک و شکننده کنند. شامپوهای دارای سولفات می توانند روغن های مفید و ویتامین های موجود در سطح پوست و مو ها را از بین ببرند و موهای شما را خشک و شکننده کنند. همچنین این ماده کف کننده می تواند بسیاری از بیماری های پوستی را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهتر است زمانی که زیر دوش می روید از آب داغ داغ استفاده نکنید تا به موهایتان آسیبی وارد نشود. همچنین توصیه می شود که خشن و محکم موهای خود را نشویید و به آرامی با آن ها برخورد کنید تا همیشه موهایی سالم داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که از شامپوهای دارای سولفات استفاده نکنید و سعی کنید از شامپوهای بدون سولفات یه به اصطلاح فری سولفات استفاده کنید تا موهایی درخشان و شاداب را تجربه کنید. بسیاری از افرادی که از شامپوهای دارای سولفات به شامپوهای بدون سولفات کوچ می کنند بسیار راضی هستند از این تصمیم و دیگر به سمت شامپوهای دارای سولفات نمی روند. همچنین سولفات ها برای طبیعت هم بسیار مضر هستند و می توانند برای خاک و گیاهان بسیار مضر و سمی باشند.

همچنین پیشنهاد می شود پس از استحمام از سشوار استفاده نکنید و بگذارید تا موهای شما به صورت طبیعی خشک شوند. مطمئن باشید دیگر در شامپوی شما سولفاتی وجود ندارد و این امر تنها باعث خواهد شد موهای شما بسیار بهتر شود. همچنین اگر از سشوار و ژل و دیگر موارد استفاده نکنید قطعا موهایی فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد.

سوفی روجیرو، کارشناس آموزش Wella می گوید: سولفات ها مواد شوینده ای هستند که در محصولات صنعت آرایشگری بسیار مفید هستند . آنها مواد فعالی هستند که در شامپو ها کف می کنند و واقعاً برای تمیز کردن مناسب هستند اما می توانند آسیب های جبران ناپذیری نیز به پوست و مو و طبیعیت وارد کنند.

آیا شامپوی بدون سولفات واقعا برای مو بهتر است؟

پل ادموندز توضیح می‌دهد: «اگر موهای شما بسیار سنگین است، مهم است که یک پاکسازی عمیق انجام دهید . “گاهی اوقات اگر از محصولی استفاده کنید که گهگاهی سولفات ها را مهار می کند و از بین می برد، موها تمیزتر و روشن تر به نظر می رسند. آنها روی انواع موهای ضخیم تر بهترین عملکرد را دارند، زیرا به آنها اجازه می دهند قابل کنترل تر و سبک تر شوند.”

در نهایت اگر موهایی شکننده و ظریف دارید بهتر است دیگر از شامپوهای دارای سولفات استفاده نکنید و به سمت شامپوهای بدون سولفات یا ” فری سولفات ” بروید. اگر فکر می کنید فرقی بین شامپوی دارای سولفات و بدون سولفات وجود ندارد پپیشنهاد می کنیم تنها یکبار از شامپوی فری سولفات استفاده کنید تا معجزه این شامپو را برروی پوست و موی خود ببینید. شامپوهای بدون سولفات همانطور که پیش تر گفته شد مواد مغذی و روزغن های مفید پوست شما را از بین نمی برند و به پوست و موی شما آسیبی نمی رسانند ، اما نباید انتظار تمیز کنندگی فوق العاده ای نیز از آن ها داشته باشید زیرا تمیز کردن درست به جیر جیر کردن پوست شما نیست بلکه از بین بردن کمی آلودگی از روی پوستتان می باشد.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله ” بهترین شامپوهای فری سولفات ” را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز