آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای رنگ شده بهتر هستند؟

آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای رنگ شده بهتر هستند؟

در این مطلب میخوانید :

آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای رنگ شده بهتر هستند؟

عامل اصلی کم رنگ شدن همیشه آب گرم و سخت نیست و شامپویی که استفاده می کنید نیز تاثیر بسزایی دارد. در کل شامپوهای بدون سولفات می توانند روند محو شدن رنگ مو را کاهش دهند. اگر بدانید چه موادی در شامپو به رنگ موهای شما صدمه می زند می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید.

سولفات چیست ؟

سولفات ها شوینده های قوی هستند که در انواع محصولات زیبایی مانند صابون ، مراقبت از پوست و حتی خمیر دندان یافت می شوند. آنها بیشتر مواد ساینده ای هستند که با هدف از بین بردن روغن و خاک از روی مو و بدن به شامپوها اضافه می شوند. به همین دلیل ، برخی سولفات ها می توانند بر سلامت موهای شما تأثیر منفی بگذارند و باعث ایجاد تارها خشک و شکننده شوند.

سولفات ها عموماً چیزی هستند که کف غلیظ و غنی ایجاد می کند ، به همین دلیل در محصولات زیادی وجود دارند. در حالی که حباب ها یک امولسیفایر هستند که به تجزیه آب و پخش صابون کمک می کند ، لزوماً برای تمیز کردن موهای شما لازم نیستند. مواد پاک کننده دیگری نیز وجود دارند که به همان اندازه موثر و فاقد سولفات هستند ، با این حال ، ممکن است کفی که از سولفات ها دریافت می کردید را دیگر دریافت نکنید.

آیا شامپوهای دارای سولفات می توانند باعث محو شدن رنگ شوند؟

بستگی به سولفات دارد. برخی از سولفات ها در شامپوها وجود دارند که می توانند کاملاً قوی باشند و ناخواسته باعث از بین رفتن رنگ موی شما شوند. آنها این کار را با نفوذ به کوتیکول مو انجام می دهند که روغن طبیعی مو را از بین می برد و موهای شما را خشک می کند. وقتی موهای شما خشک است ، رنگ شما فاقد جنب و جوش است. با این حال ، برخی از سولفات ها (هنگامی که در حجم کم استفاده می شوند) باعث محو شدن رنگ نمی شوند ، زیرا ساینده نیستند و هنگام تمیز کردن موهای شما را از مواد خوب جدا نمی کنند.

آیا شامپوهای بدون سولفات برای موهای رنگ شده بهتر هستند؟

ممکن است فکر کنید که از بین بردن چربی موهای شما می تواند چیز خوبی باشد ، اما شما در واقع به مقداری از آن روغن نیاز دارید تا موهای شما زیبا و هیدراته بماند. این به این دلیل است که موهای هیدراته رنگ را جذب می کند و اساساً این چیزی است که به شما درخشندگی بالا و یکپارچگی می بخشد.

چگونه می توانم بفهمم که شامپو دارای سولفات است؟

در غلظت های پایین ، موادی مانند کوکامیدوپروپیل هیدروکسی سولتین و دی سدیم لورث سولفوسوکسینات بخشی از خانواده خوب “سولفات” هستند ، زیرا رطوبت موهای شما را از بین نمی برند. در حقیقت ، این سولفات ها حتی می توانند به عنوان عوامل تهویه کننده عمل کرده و در هنگام تمیز کردن موها ، رطوبت را به موهای شما اضافه کنند.

دو سولفات معمولی نه چندان خوب (و فوق العاده حباب دار) عبارتند از: سدیم لورت سول و آمونیوم لورت سول . این سولفات ها می توانند رطوبت و مواد مغذی موهای شما را کاملاً از بین ببرند و باعث شکنندگی موهای شما شوند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز