آیا سولفات های موجود در شامپو خطرناک است؟

آیا سولفات های موجود در شامپو خطرناک است؟

در این مطلب میخوانید :

آیا سولفات های موجود در شامپو خطرناک است؟

سولفات ها دسته ای از مواد شیمیایی هستند که تولید کنندگان از آنها به عنوان پاک کننده یا کف کننده استفاده می کنند. بسیاری از محصولات خانگی مانند شوینده های کف کننده ، خمیردندان و شامپوها حاوی سولفات هستند. سولفات ها بافتی کف دار ایجاد می کنند که زمانی ایجاد می شود که فرد محصولی مانند شامپو را با آب مخلوط می کند.

برخی از مردم درباره گنجاندن سولفات ها در محصولات پاک کننده و شامپوهای خود نگران هستند. وقتی مردم از آنها به درستی در مقادیر معمولی استفاده می کنند ، سولفات ها به طور کلی بی خطر هستند. با این حال ، برخی از افراد ممکن است نسبت به محصولات خاص حساسیت بیشتری داشته باشند و مواقعی وجود دارد که فرد باید از سولفات ها اجتناب کند.

سولفات چیست؟

سولفات ها انواع مواد شیمیایی به نام سورفکتانت هستند که نقش موثری در اثربخشی شامپوها دارند. سورفکتانت ها کشش سطحی مایع را در خود کاهش می دهند ، که باعث می شود مایع با آب راحت تر مخلوط شده و به کف خوبی تبدیل شود.

چرا سولفات ها در شامپوها هستند؟

عمل کف کردن به این معنی است که فرد می تواند شامپو را در قسمت بیشتری از سر خود پخش کند. همچنین ممکن است به مواد موثر موجود در شامپو برای عمیق تر شدن مو کمک کند تا آلودگی و چربی اضافی را از بین ببرد. البته ممکن است این بدان معنا باشد که فرد کمتر از شامپو استفاده می کند.

متداول ترین سولفات های موجود در شامپوهای خریداری شده شامل سدیم لوریل سولفات ، سدیم لورت سولفات و سولفات آمونیوم لورت است. سایر محصولات نیز ممکن است دارای تغییرات جزئی از این ترکیبات باشند. این ها سولفات های واقعی نیستند ، اما نقش یکسانی را ایفا می کنند.

آیا سولفات ها خطرناک هستند؟

گنجاندن سولفات ها در شامپو ممکن است معایبی نیز داشته باشد.

یک نکته منفی این است که سولفات ها ممکن است در تمیز کردن بسیار موثر باشند. سولفات ها به شامپو کمک می کنند تا چربی و کثیفی را از مو جدا کند. با این حال ، موها برای حفظ سلامت باید کمی رطوبت طبیعی و روغن خود را حفظ کنند. سولفات ها ممکن است رطوبت بیش از حد را از بین ببرند و موها را خشک و ناسالم کنند. آنها همچنین ممکن است پوست سر را خشک کرده و مستعد سوزش شوند.

گذشته از اثرات احتمالی خشک شدن ، استفاده صحیح از سولفات ها خطری برای سلامتی فرد ندارد. یکی از رایج ترین صحبت ها در مورد سولفات ها این است که آنها باعث سرطان می شوند. سدیم لوریل سولفات ممکن است خطرات جزئی مانند سوزش چشم ، سوزش پوست داشته باشد. با این حال ، اکثر افراد هنگام استفاده از سولفات ها باید عوارض جانبی کمی داشته باشند یا هیچ گونه عوارضی نداشته باشند.

آیا سولفات های موجود در شامپو خطرناک است؟

چه کسی باید از سولفات ها اجتناب کند؟

در بیشتر موارد ، اثرات سولفات ها ملایم است و بسیاری از افراد از تأثیر شامپوهای حاوی آنها سود می برند. افرادی که موهای مخصوصاً چرب یا شوره دارند ممکن است متوجه شوند که شامپوهای حاوی سولفات تنها محصولاتی هستند که موهای آنها را به طور موثری تمیز می کنند.

با این حال ، برخی افراد باید از سولفات ها اجتناب کنند و گزینه های بدون سولفات را انتخاب کنند. این افراد عبارتند از:

افرادی که دارای پوست یا مشکلات پوستی حساس هستند :

فردی با پوست سر حساس یا موهای حساس ممکن است اثرات خشک شدن قوی سولفات ها را تجربه کند. افرادی که از بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس استفاده می کنند و از شامپوی حاوی سولفات استفاده می کنند نیز ممکن است پس از استفاده دچار خارش ، قرمزی و ترک خوردگی در پوست سر خود شوند. این افراد می توانند از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنند.

افرادی که موهای خشک و وز دارند :

افرادی که موهای طبیعی خشک یا وز دارند ممکن است بخواهند از سولفات ها اجتناب کنند. سولفات ها می توانند خشکی و وز شدن موها را به دلیل افزایش اصطکاک ناشی از حذف روغن های طبیعی و رطوبت افزایش دهند.

افرادی که موهای رنگ شده و تغییر شیمیایی دارند :

افرادی که موهای خود را رنگ می کنند یا مرتباً موها را صاف یا فر می کنند ، ممکن است بخواهند از سولفات ها اجتناب کنند ، زیرا این فرآیندها می توانند به موها آسیب برساند. یافتن راه هایی برای جلوگیری از هرگونه استرس یا خشکی اضافی در موها می تواند به سلامت آنها کمک کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز