تاثیر شامپوهای دارای سولفات برروی موهای شما

تاثیر شامپوهای دارای سولفات برروی موهای شما

در این مطلب میخوانید :

تاثیر شامپوهای دارای سولفات برروی موهای شما

به ندرت زنان مشکلات موهای خود را به شامپوهایی که استفاده می کنند ربط می دهند و فکر می کنند مشکل موهای آن ها از جای دیگری است. با این حال ، مواد تشکیل دهنده حباب ها ممکن است باعث ریزش مو ، التهاب ، محو شدن رنگ مو ، شکستن و خشکی سر شوند.

مواد کف کننده در اکثر شامپوها سولفات نامیده می شوند. در گذشته ، این شامپوها در مواقع ضروری برای پاک کردن لایه های اسپری مو و ژل مورد استفاده قرار می گرفتند. روغن های طبیعی سر شما به سر و موهای شما کمک می کنند اما شامپوهای دارای سولفات باعث خشک شدن موها و سر شما می شوند.

شامپو بدون سولفات برای موهای شما چه می کند؟ شامپوهای بدون سولفات حاوی پاک کننده های کم کف و مواد آبرسان طبیعی هستند که به آرامی موها و پوست سر شما را تمیز و تغذیه می کنند. تمایز بین شامپوهای بدون سولفات و با سولفات می تواند به طور کلی بر موهای سر شما و سر شما تاثیر مستقیم بگذارد.

تاثیر شامپوهای دارای سولفات برروی موهای شما

سولفات ها نوعی سورفکتانت هستند ، ترکیبی از مولکول ها که روغن و خاک را جذب کرده و آن را از مو و پوست سر جدا می کند. سورفکتانت ها وقتی با آب مخلوط می شوند ، کشش سطحی مایع را به حداقل می رسانند و اجازه می دهند ذرات خارجی از بدن شما خارج شوند. مشکل سورفکتانت سولفات این است که آنها بی رویه عمل می کنند و روغن ها و پروتئین های طبیعی شما را از بین می برند و موها و پوست سر شما را خشک و بدون محافظت می کنند.

صدها ترکیب سولفات وجود دارد ، اما بیشترین استفاده در محصولات آرایشی عبارتند از سدیم لورت سولفات (SLES) ، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سولفات لورن آمونیوم (ALS).

چگونه سولفات می تواند به موهای شما آسیب برساند

سولفات ها می توانند برای موهای هر کسی مضر باشند ، اما اکثر مردم از این شامپوها استفاده می کنند. تغییرات فیزیولوژیکی ناشی از یائسگی می تواند باعث ریزش مو ، کاهش تولید ملانین ، کوچک شدن فولیکول ها و کاهش جذب پروتئین و ویتامین شود اما تاثیر و مضر بودن شامپوهای دارای سولفات را نیز نباید دست کم گرفت.

تاثیر شامپوهای دارای سولفات برروی موهای شما

سن ، لایه خارجی کوتیکول موهای شما را ضعیف می کند و شامپوهای سولفاته قدرت آنها را بیشتر می کند. سولفات ها سلول های کوتیکول شبیه به زونا را از بین می برند و آنها را از هم جدا می کنند و باعث بلند شدن و کج شدن آنها می شود و قشر داخلی رشته مو شما در معرض گرما یا رطوبت مخرب قرار می گیرد. تارهای موی شما مستعد شکستگی و فر شدن موها می شوند.

چگونه سولفات می تواند به پوست سر شما آسیب برساند

غدد چربی که در پایه فولیکول های شما قرار دارند ، سبوم ، ترکیبی پیچیده از قندها ، موم ها ، اسیدهای چرب و سایر مواد شیمیایی طبیعی تولید می کنند. سبوم ضد آب بوده و از پوست سر شما در برابر از دست دادن رطوبت و عوامل بیماری زا محافظت می کند.

غدد چربی سر شما با افزایش سن چربی کمتری تولید می کنند و باعث خشک شدن موها و تحریک پوست سر می شوند. شامپوهای سولفات چربی مورد نیاز پوست سالم را از بین می برد و پوست شما را در برابر التهاب ، بثورات و عفونت آسیب پذیر می کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز