شامپوی بدون سولفات چیست؟

شامپوی بدون سولفات چیست؟

در این مطلب میخوانید :

شامپوی بدون سولفات چیست؟

طی چند سال گذشته ، جنگی در صنعت مراقبت از مو علیه سولفات ها وجود داشته است. کافیست از هر راهروی زیبایی عبور کنید و برچسب هایی که محصولات “بدون سولفات” را به شما معرفی می کنند آشنا شوید. بدون سولفات گزینه بهتر و مناسب موهای شما است ، زیرا به  موهای شما لطافت بیشتری می بخشد. حتی اگر عمداً عضو جنبش بدون سولفات نشوید ، تقریباً جذب این روش می شوید زیرا این کار بسیار عادی است. اما آیا همه این ها یک حیله بازاریابی است یا اینکه واقعا بدون سولفات راهی برای بهتر شدن موهای ما و مراقبت از آن هاست؟

سولفات چیست و چرا مردم می گویند باید از آنها دوری کنید؟

به زبان ساده ، سولفات ها همان چیزی هستند که باعث کف کردن شامپو می شود. به زبان فنی ، آنها نوعی سورفاکتانت هستند (که اصطلاحی برای انواع شوینده ها ، امولسیون کننده ها و مواد کف کننده است) که روغن و آب را به خود جذب می کند. سولفات ها اجازه می دهند سلول های پوستی تمیز و پوست سر شما پاک شده و با آب شسته شوند.

نکته منفی این است که آنها همچنین می توانند روغن های طبیعی پوست سر و موها را از بین ببرند. این امر می تواند مو را خشک و شکننده کند. و اگر پوست سر شما حساس است ، سولفات ها می توانند باعث تحریک مانند قرمزی ، خشکی و خارش شوند. آن شایعات ترسناک که سولفات ها ، به خصوص سدیم لوریل سولفات ، می تواند باعث سرطان شود ، نادرست است ؛ هیچ گواهی علمی برای تأیید این ادعا وجود ندارد.

سه ترکیب سولفات معمولاً مورد استفاده در صنعت زیبایی سولفات سدیم لوریت ، سدیم لوریل سولفات و سولفات لوریت آمونیوم هستند. این مواد را تقریباً در هر ماده آرایشی که کف می کند ، از پاک کننده صورت گرفته تا خمیر دندان پیدا خواهید کرد. شدت هر نوع سولفات متفاوت است ، اما همه آنها می توانند پوست یا موهای شما را تحریک کنند.

شامپوی بدون سولفات چیست؟

افرادی که موهای رنگ شده و گره خورده دارند باید شدیداً سولفات های محلول را در نظر بگیرند زیرا پاک کننده های بسیار خشن هستند. استفاده از سولفات ها روی موهای رنگ شده بسیار قوی است و به احتمال زیاد رنگ را از بین می برد. من سال ها پیش سولفات ها را دیگر استفاده نکردم و رنگم خیلی بیشتر دوام می آورد.

افرادی که موهای خشک یا وز دارند نیز باید شامپوی بدون سولفات را در نظر بگیرند. پاک کننده های فاقد سولفات ، روغن های طبیعی پوست سر و مو را حفظ می کنند ، در نتیجه موهای شما رطوبت بیشتری دارند. من همچنین متوجه شده ام که موهای فر اکنون بیشتر هیدراته هستند. اگر پوست حساس یا اگزما دارید ، سولفات های خندقی ممکن است تحریک پوست سر را کاهش دهند ، همچنین سولفات ها برای موهای ظریف می توانند خیلی قوی باشند.

تمیز كردن مو بدون سولفات ممكن است ، اما آنها تمیز كردن مو و پوست سر را با حداقل تلاش انجام می دهند. با استفاده از کف سولفات ، لازم نیست به سختی کار کنید برای تمیز کردن پوست سر خود. با محصولی که حاوی سولفات نیست ، برای تمیز کردن پوست باید ماساژ دقیق تری روی پوست سر انجام دهید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز