درمان درماتیت سبورئیک (بخش دوم)

درماتیت سبورئیک

در این مطلب میخوانید :

درمان درماتیت سبورئیک (بخش دوم)

در مطلب درمان درماتیت سبورئیک (بخش اول) با نکاتی برای درمان این مشکل آشنا شدید در ادامه در این مقاله الی ژن راه کارهای درمانی دیگری را خدمت شما ارائه می دهد.

شیوه زندگی و درمان های خانگی

شما ممکن است با تغییر سبک زندگی و داروهای خانگی بتوانید درماتیت سبورئیک را کنترل کنید. بسیاری از این ها در اشکال (بدون نسخه) در دسترس هستند. ممکن است لازم باشد قبل از بهبود شرایط ، محصولات مختلف یا ترکیبی از محصولات را امتحان کنید.

بهترین روش برای شما به نوع پوست ، شدت وضعیت شما و اینکه علائم شما روی پوست سر یا سایر مناطق بدن شما تأثیر می گذارد بستگی دارد. اما حتی اگر وضعیت شما برطرف شود ، احتمالاً در برهه ای دوباره برمی گردد. مراقب علائم باشید و با عود مجدد ، بیماری درماتیت سبورئیک را درمان کنید.

پوست سر خود را مرتبا بشویید

اگر شامپوی معمولی به شوره سر کمک نمی کند ، شامپوهای بدون نسخه را برای شوره سر امتحان کنید. آنها بر اساس ماده موثره ای که در آن ها وجود دارد طبقه بندی می شوند:

روی پیریتیون (درمازینک ، سر و شانه ها)
سولفید سلنیوم (آبی سلسون)
کتوکونازول (Nizoral A-D)
تار (Neutrogena T / Gel ، DHS Tar)
سالیسیلیک اسید (Neutrogena T / Sal)

هر روز از محصولی استفاده کنید تا علائم و نشانه های شما فروکش کند و در صورت لزوم هفته ای یک تا سه بار از آن استفاده کنید. شامپویی که حاوی تار است می تواند رنگ موهای رنگ روشن را تغییر دهد ، بنابراین ممکن است بخواهید از محصولات دیگر استفاده کنید.اگر یک نوع شامپو برای مدتی کار کرد و به نظر می رسد که اثر خود را از دست داده است ، سعی کنید بین دو یا چند نوع را به طور متناوب تغییر دهید. شامپوی خود را حتماً برای مدت زمان توصیه شده استفاده  کنید. این باعث می شود مواد تشکیل دهنده آن اثر کنند.

درمان درماتیت سبورئیک (بخش دوم)

سایر درمان های خانگی

درمان های زیر بدون نسخه و نکات مراقبت از خود در زیر ممکن است به شما در کنترل درماتیت سبورئیک کمک کند:

پوسته ها را از موهای خود به آرامی پاک کنید. روغن معدنی یا روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید. بگذارید حدود یک ساعت داخل بماند. سپس موهای خود را شانه بزنید و آنها را بشویید. پوست خود را به طور مرتب بشویید. صابون را به طور کامل از بدن و پوست سر خود بشویید.
یک کرم دارویی استفاده کنید. ابتدا کرم کورتیکواستروئید ملایم را در مناطق آسیب دیده امتحان کنید و آن را از چشم دور نگه دارید. اگر نتیجه نداد ، کرم ضد قارچ کتوکونازول را امتحان کنید.
از استایل دادن به محصولات خودداری کنید. هنگامی که این بیماری را درمان می کنید ، از اسپری مو ، ژل و سایر محصولات حالت دهنده استفاده نکنید.
از محصولات پوست و مو که حاوی الکل هستند خودداری کنید. این ها می توانند باعث شعله ور شدن بیماری شوند. لباس های نخی با بافت صاف بپوشید. این به گردش خون در اطراف پوست کمک می کند و تحریک را کاهش می دهد. اگر ریش یا سبیل دارید ، موهای صورت را مرتب بشویید.

برای آشنایی بیشتر با این بیماری پیشنهاد می کنیم مقاله درماتیت سبورئیک چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

 

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز