چه مواردی باعث شوره سر می شود؟

چه مواردی باعث شوره سر می شود؟

در این مطلب میخوانید :

چه مواردی باعث شوره سر می شود؟

اگر پوست سرتان خشک و پوسته پوسته شده است ، ممکن است به شوره سر مشکوک باشید. اما جدا از شوره سر می تواند نشانه خشکی پوست سر نیز باشد. شوره سر و خشکی پوست سر علائم اصلی مشابهی دارند که عبارتند از ریزش پوسته و خارش پوست سر ، اما این دو حالت متفاوت هستند.

در پوست سر خشک ، پوست تحریک می شود و پوسته پوسته می شود. روغن زیاد روی سر می تواند باعث ایجاد شوره در سر شود. این چربی اضافی باعث تجمع و سپس ریزش سلول های پوست می شود. دانستن اینکه کدام یک از این شرایط را دارید می تواند به شما در درمان مناسب کمک کرده و آن پوسته ها را برای همیشه از بین ببرد.

علل و علائم شوره سر

وقتی پوست شما دارای رطوبت بسیار کمی است دچار خشکی پوست سر می شوید. پوست سر شما تحریک شده و پوسته پوسته می شود. اگر پوست سر شما خشک است ، پوست قسمت های دیگر بدن شما ، مانند بازوها و پاها ، نیز ممکن است خشک شود.

خشکی پوست سر نیز می تواند توسط عواملی مانند موارد زیر ایجاد شود:

  • هوای سرد و خشک
  • درماتیت تماسی ناشی از واکنش به محصولاتی که به پوست سر خود می زنید مانند شامپو ، ژل حالت دهنده و اسپری مو
  • سن بالاتر

سلول های پوست سر و بدن شما معمولاً در صورت نیاز به آن ها تکثیر می شوند. سپس آن ها می میرند و می ریزند. هنگامی که شوره دارید ، سلول های پوست سر شما سریعتر از حد معمول می ریزند.

چه مواردی باعث شوره سر می شود؟

علت اصلی شوره سر درماتیت سبورئیک است ، حالتی که پوست را چرب ، قرمز و پوسته پوسته می کند. فلس های سفید یا زرد پوسته پوسته می شوند و شوره ایجاد می کنند. شما می توانید درماتیت سبورئیک را در هر نقطه ای که غدد چربی دارید ، شامل ابرو ، کشاله ران ، زیر بغل و در امتداد کناره های بینی خود احساس کنید.

اغلب ، قارچی به نام مالاسزیا باعث ایجاد شوره می شود. این قارچ به طور معمول روی پوست سر شما زندگی می کند. با این حال ، برخی افراد مقدار زیادی از آن را دارند و باعث می شود سلول های پوست سریعتر از حد معمول تکثیر شوند. عوامل خاصی می توانند باعث تکثیر مالاسزیا شوند ، از جمله:

  • سن
  • هورمون ها
  • فشار

موهای کثیف باعث ایجاد شوره نمی شود ، اما اگر موهای خود را به اندازه کافی شستشو ندهید ، تجمع چربی می تواند منجر به ایجاد پوسته پوسته شود. یکی از راه های تشخیص تفاوت بین پوست سر خشک و پوسته پوسته از شوره ، ظاهر آنهاست. پوسته های شوره بزرگتر هستند و چرب به نظر می رسند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز