درمان درماتیت سبورئیک (بخش اول)

درمان درماتیت سبورئیک

در این مطلب میخوانید :

درمان درماتیت سبورئیک (بخش اول)

تشخیص بیماری و درمان درماتیت سبورئیک

پزشک شما با معاینه پوست شما احتمالاً می تواند تشخیص دهد که آیا درماتیت سبورئیک دارید. وی ممکن است سلول های پوستی را برای معاینه (بیوپسی) بتراشد تا شرایط با علائمی مشابه درماتیت سبوره را رد کند ، از جمله:

پسوریازیس : این اختلال همچنین باعث ایجاد شوره و قرمزی پوست پوشیده از پوسته و فلس می شود. با پسوریازیس ، معمولاً مقیاس بیشتری خواهید داشت و سفید نقره ای هستند.
درماتیت آتوپیک (اگزما) : این واکنش پوستی باعث خارش و التهاب پوستی در چین آرنج ، پشت زانوها یا جلوی گردن می شود. اغلب عود می کند.
Tinea versicolor : این بثورات روی تنه ظاهر می شود اما معمولاً مانند لکه های پوستی سبوره قرمز نیست.
آکنه روزاسه : این حالت معمولاً در صورت اتفاق می افتد و مقیاس پذیری بسیار کمی دارد.

رفتار

شامپوها ، کرم ها و لوسیون های دارویی درمان اصلی درماتیت سبورئیک هستند. پزشک شما احتمالاً قبل از در نظر گرفتن درمان های دارویی ، به شما توصیه می کند که داروهای خانگی مانند شامپوهای بدون نسخه شوره سر را امتحان کنید. اگر درمان های خانگی کمکی نکردند ، در مورد آزمایش این روش های درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

درمان درماتیت سبورئیک (بخش اول)

کرم ها ، شامپوها یا پمادهایی که التهاب را کنترل می کنند. تجویز هیدروکورتیزون ، فلوئوسینولون (Capex ، Synalar) ، کلوباتازول (Clobex ، Cormax) و دزونید (Desowen ، Desonate) کورتیکواستروئیدهایی هستند که به پوست سر یا سایر مناطق آسیب دیده می زنید. استفاده از آن ها موثر و آسان است ، اما باید کم مصرف شوند. اگر هفته ها یا ماه ها بدون وقفه استفاده شود ، می تواند عوارض جانبی ایجاد کند ، مانند نازک شدن پوست یا نشان دادن رگ ها یا خطوط روی پوست.

کرم ها یا لوسیون های حاوی مهار کننده های کلسینورین تاکرولیموس (Protopic) و پیمکرولیموس (Elidel) ممکن است برای درمان درماتیت سبورئیک موثر بوده و عوارض جانبی کمتری نسبت به کورتیکواستروئیدها داشته باشند. اما آنها درمان های انتخاب اول نیستند زیرا سازمان غذا و دارو نگرانی هایی در مورد ارتباط احتمالی با سرطان دارد. علاوه بر این ، هزینه تاکرولیموس و پیمکرولیموس بیشتر از داروهای خفیف کورتیکواستروئید است.

ژل ها ، کرم ها یا شامپوهای ضد قارچ با داروی دیگری جایگزین می شوند. بسته به ناحیه آسیب دیده و شدت علائم ، پزشک ممکن است محصولی با 2 درصد کتوکونازول (Nizoral) یا 1 درصد سیکلوپیروکس تجویز کند. یا ممکن است پزشک هر دو محصول را برای استفاده متناوب تجویز کند.
داروهای ضد قارچ که به عنوان قرص مصرف می کنید. اگر شرایط شما با سایر روش های درمانی بهبود نیافته است ، پزشک ممکن است داروی ضد قارچی را به شکل قرص توصیه کند. اینها به دلیل عوارض جانبی احتمالی و تداخلات دارویی ، اولین انتخاب برای درمان نیستند.

ادامه مطلب را در مقاله درمان درماتیت سبورئیک (بخش دوم) مطالعه فرمایید.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز