روتین مراقبت انواع مو : بخش دوم

روتین مراقبت انواع مو : بخش دوم

در این مطلب میخوانید :

روتین مراقبت انواع مو : بخش دوم

انواع مو

موی صاف
موی صاف به راحتی فر نمی‌شود و کاملاً لَخت بوده و همیشه نوک آن به سمت پایین است؛ و معمولاً نرم و ابریشمی می‌باشد. زنانی که این نوع مو را دارند معمولاً پوست سرشان چرب است.

موی مواج
این نوع مو، بین نوع صاف و فر قرار دارد. ممکن است نرم باشد، با فرهای بزرگ. این نوع مو معمولاً بافت سفتی دارد. می‌تواند حالت‌های مختلف را به خوبی حفظ کند. اگر بخواهید آن را صاف، فر یا هر مدل دیگری کنید، این مدل مو یکی از مناسب‌ترین‌ها برای تغییر حالت مو به حساب می‌آید.

موی فر
این نوع مو با فرهای برجسته که از ریشه به پایین است، مشخص می‌شود. موهای فر نسبت به موهای صاف و مواج، تمایل به خشکی و وز شدن بیشتری دارند. موی فر را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: فر رها، فر معمولی و فر محکم.

موی وز
این نوع مو با نام موی آفریقایی آمریکایی نیز شناخته می‌شود. این نوع مو در دسته فر محکم هم می‌تواند قرار بگیرد و درواقع بسیار شکننده است. اگر به خوبی از آن مراقبت نشود به راحتی می‌شکند. این نوع مو نیز به سه دسته تقسیم می‌شود: نرم، سیمی مانند، خیلی سیمی مانند.

مشاهده محصولات مراقبت از مو

روتین مراقبت انواع مو : بخش دوم

نحوه مراقبت انواع مو

نحوه شستن موهای فر
موهای خود را با استفاده از شامپوی بدون سولفات بشویید. استفاده از شامپو را به پوست سر خود محدود کنید. زیرا تنها جایی که نیاز به پاکسازی دارد، کف سر شماست. شامپوها معمولاً چربی‌های ضروری و رطوبت مو را نیز از بین می‌برند، که در صورت استفاده بیش از حد ممکن است موهای شما را خشک یا وز کنند. برای جلوگیری از خشکی زیاد، موهای‌تان را هفته‌ای یکبار با شامپو بشویید. هر ۳ تا ۴ روز یکبار از نرم‌کننده برای تغذیه ساقه موهای‌تان استفاده کنید.

روتین مراقبت از موهای فر
حالت دادن به موهای فر مهم‌تر از شامپو زدن است. افزودن چند قطره روغن گیاهی به شامپو مانع از خشک شدن موها و پوست سر شما می‌شود. برای زیباتر کردن حلقه موهایتان، از لوسیون‌ و کرم‌های مخصوص استفاده کنید.

مشاهده محصولات مراقبت از پوست

نحوه شستن موهای وز
هفته‌ای ۲ تا ۳ بار با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات موهایتان را بشویید. برای جلوگیری از خشک شدن موهایتان یک نرم‌کننده مخصوص هم تهیه کنید.

روتین مراقبت از موهای وز
استفاده هفتگی از یک آبرسان ملایم موهای شما را تغذیه کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. یک ساعت قبل از حمام، موهایتان را با روغن گیاهی ماساژ دهید. روزهایی که حمام نمی‌کنید، مقداری حالت دهنده به موهای‌تان بزنید. با این کار مانع از شکستن تار موها می‌شوید.

نحوه شستن موهای صاف
از یک شامپوی بدون گوگرد استفاده کنید تا از شر چربی و کثیفی خلاص شوید. محصولات مشخصی وجود دارند که به طور خاص برای چرب نگه نداشتن پوست سر استفاده می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم هر دو یا سه روز یک بار موهایتان را بشویید و اگر پوست سرتان خیلی چرب است، هر روز بشویید.

روتین مراقبت از موهای صاف
از یک نرم‌کننده سبک استفاده کنید. می‌توانید نرم‌کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی روغنی مثل نارگیل یا جوجوبا باشد. این باعث می‌شود موهایتان تغذیه شوند و نرم بمانند. نرم‌کننده را فقط به ساقه مویتان بزنید نه ریشه آن. این کار جلوی چرب شدن پوست سرتان را می‌گیرد. استفاده از موس حجم دهنده از صاف شدن ریشه موهایتان جلوگیری می‌کند. پیش از این که موهایتان خشک شوند، از آن استفاده کنید.

نحوه شستن موهای مواج
موی مواج نیازی نیست به اندازه موی صاف شسته شود چرا که کمی خشک است. موی مواج باید هر سه یا چهار روز یک‌ بار شسته شود. استفاده از شامپو بدون گوگرد که برای موی مواج طراحی شده باشد، به کارتان خواهد آمد.

روتین مراقبت از موهای مواج
تغذیه موهایتان با ماساژ روغن پیش از شستشو باعث می‌شود موهایتان سالم بمانند. می‌توانید این کار را یک ساعت پیش از شستن موهایتان انجام دهید تا موهایتان را هنگام شستشو نرم کنید. موهای مواج بیشتر از موهای صاف خشک هستند. شما می‌توانید از روغن برای جلوگیری از این اتفاق استفاده کنید و ساقه موهایتان را تغذیه شده و آب ‌رسانی شده داشته باشید. حتی می‌توانید از یک نرم‌کننده قوی استفاده کنید تا موج موهایتان از بین برود. تنها کافی است کمی نرم‌کننده روی دستانتان بریزید و سپس موهایتان را به جلو بیاورید. بعد به آرامی آن را ماساژ دهید.

برای اطلاع کامل از نحوه مراقبت از مو مقاله قبلی را مطالعه نمائید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز