دلایل شایع خشکی پوست (بخش اول)

دلایل شایع خشکی پوست (بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

دلایل شایع خشکی پوست (بخش اول)

علت کلی خارش و خشکی پوست ممکن است بیهوده به نظر برسد. کمبود رطوبت و آب هوا می تواند باعث خشکی پوست شود. اما این کمبود رطوبت از کجا ناشی می شود؟ Shari Marchbein ، MD ، متخصص پوست و مو در Downtown Dermatology در شهر نیویورک می گوید: “خشکی پوست به دلیل اختلال در سد پوستی و اختلال در عملکرد یا کمبود چربی های سالم لازم در لایه بالای پوست ایجاد می شود.” طبق گفته بیمارستانها و کلینیکهای دانشگاه آیووا ، به طور معمول ، لایه بالایی پوست از سلولهای مرده و روغنهای طبیعی تشکیل شده است که به حفظ رطوبت کمک می کند تا پوست نرم و صاف بماند. اما اگر آب کافی در این لایه بالایی سلول ها وجود نداشته باشد ، ممکن است در صورت کاهش روغن های محافظ ، ممکن است خشکی پوست ایجاد شود.

در بیشتر موارد ، احساس خشکی پوست یا xerosis cutis یک نگرانی بزرگ نیست. به گزارش MedlinePlus ، این بسیار رایج است ، می تواند در افراد در هر سنی رخ دهد و می تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود ، از دست و صورت گرفته تا ساق پا . دکتر مارک بیین می گوید که خشکی می تواند پوست را قرمز ، پوسته پوسته یا خارش دار کند ، که می تواند ناراحت کننده باشد ، اما فراتر از این ، معمولاً جای نگرانی وجود ندارد.

اما گاهی اوقات خشکی شدید خواهد بود و ممکن است نشان دهنده یک مشکل پوستی یا وضعیت سلامتی باشد. اگر خشکی آنقدر شدید است که توانایی کار یا خواب شما را مختل می کند ، اگر پوست دچار ترک خوردگی یا خونریزی می شود یا به نظر نمی رسد که به درمان تجویز شده پاسخ می دهد ، حتماً به پزشک مراقبت های اولیه یا هیئت مدیره مراجعه کنید.

اولین فکر شما هنگام خشک شدن پوست ممکن است استفاده از مرطوب کننده باشد و اگرچه این به شما کمک می کند و احتمالاً ظرف چند دقیقه تغییرات را مشاهده خواهید کرد ، این یک راه حل موقتی است. شاید در وهله ی اول به نکته ای که باعث خشکی می شود سودمندتر باشد. ممکن است از چیزی که پیدا کرده اید شگفت زده شوید . برخی از خشک کننده های پوست در مکان های شگفت انگیزی کمین کرده اند.

دلایل شایع خشکی پوست (بخش اول)

اگر به دنبال درمان هایی برای خشکی پوست هستید ، ابتدا این لیست را بررسی کنید تا دریابید که آیا ممکن است یکی از این محصولات مقصر خشکی پوست شما هستند یا خبر و دریابید که چگونه متخصصان پیشنهاد می کنند.

1.  عطر می تواند باعث تحریک پوست شود

امی فورمن تاوب ، استادیار بالینی پوست در پزشکی Northwestern Medicine در لینکلنشایر ، ایلینوی ، می گوید: “رایحه تمایل دارد پوست خشک را تحریک کند یا آن را بدتر کند ، بنابراین از دئودورانت ها و محصولات مراقبت از پوست که مملو از عطر هستند پرهیز کنید .” دلیلش این است که عطر منبع مشترک درماتیت تماسی آلرژیک است . به گفته کلینیک کلیولند ، ممکن است چندین واکنش برای پوست انجام شود ، یا ممکن است اولین بار واکنش را مشاهده کنید .

لوسیون ها و کرم های بدن ممکن است هنگام عطر زدن بیشتر از فایده ، آسیب برساند. برچسب ها را با دقت بخوانید. روغن اسطوخودوس و دیگر روغن های گیاهی دارای خواص نگهدارنده طبیعی هستند و در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند.

2.  صابون می تواند رطوبت پوست و سر را پاک کند

گرچن فریلینگ ، پزشک متخصص پوست در نیوتن ، ماساچوست می گوید: “بسیاری از صابون ها ، مواد شوینده و شامپوها رطوبت را از پوست و سر شما کم می کنند ، زیرا برای از بین بردن چربی فرموله شده اند .” مهم است که با دقت شستشوی صورت ، شستشوی بدن و مواد شوینده را انتخاب کنید. جفری بنابیو ، MD ، متخصص پوست در Kaiser Permanente در سن دیگو می گوید: استفاده از تنها شستشوی بدن مرطوب کننده بهتر از صابون خشن است. جوئل شلسینگر ، پزشک متخصص پوست در اوماها ، نبراسکا ، در صورت داشتن پوست خشک ، از شوینده های سخت و حتی نرم کننده های پارچه هشدار می دهد. در عوض ، به دنبال صابون های ملایم لباسشویی مانند نسل هفتم Free and Clear باشید.

در ادامه پیشنهاد می شود تا بخش دوم از این سری مقاله را مطالعه فرمایید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز