معرفی بهترین مرطوب کننده برای پوست

معرفی بهترین مرطوب کننده برای پوست

در این مطلب میخوانید :

 

معرفی بهترین مرطوب کننده برای پوست

انتخاب یک مرطوب کننده که بتواند آبرسانی مناسبی به پوست انجام دهد اهمیت زیادی دارد.  اگر سد محافظتی لیپیدی طبیعی پوست سالم و به اندازه کافی باشد، خود رطوبت مورد نیاز پوست را حفظ می کند. اما اکثر اوقات به دلایل گوناگونی این اتفاق نمی افتد. بنابراین پوست خشک، کم آب و دهیدراته می شود. در این مطلب بهترین مرطوب کننده ها را معرفی میکنیم و بیان می کنیم که مرطوب کننده چه کاربردی دارد.

پوست دهیدراته یا کم آب به چه پوستی گفته می شود؟

پوست خشک (DRY SKIN) اصطلاحاً به پوستی اطلاق می شود که چربی لازم برای جلوگیری از تبخیر آب طبیعی پوست را تولید نمی کند و به این دلیل آب پوست تبخیر شده و پوست شکننده، پولکی و بیمار می شود. پوست کم آب یا دهیدراته به پوستی گفته می شود که رطوبت مورد نیاز برای سلامت سلولهای پوستی را نداشته باشد. بنابراین کدر، بیحال و مستعد چروک است. در چنین مواقعی باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کرد.

 

انواع مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از مرطوب کننده ها با استفاده از ترکیبات آبرسان کاربرد متفاوتی دارند. در اینجا انواع مرطوب کننده ها را معرفی میکنیم.

1- بهترین مرطوب کننده صورت پوست خشک

افرادی که پوست صورت خشک دارند، باید از مرطوب کننده های استفاده کنند که حاوی آبرسان های قوی باشد. ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، ستیل الکل، اوره و روغنهای غنی مثل روغن همیشه بهار جزو آبرسان های قوی محسوب می شوند. از آنجاییکه پوست خشک و کم آب مستعد چروک است، بهتر است این گروه از افراد از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که در آنها علاوه بر  ترکیبات آبرسان، از ترکیبات ضدچروک و آنتی اکسیدان نیز استفاده شده باشد. ترکیباتی مانند کلاژن هیدرولیز شده، دکسپانتنول، ویتامین ایی، ویتامین سی، ماتریکسیل، عصاره خاویار جزو ترکیبات ضدچروک قوی می باشند.

برند الی ژن چندین نوع مرطوب کننده صورت برای کاربردهای مختلف و نیازهای پوستی متفاوت ارائه کرده است. کرم مرطوب کننده ضدچروک الی ژن حاوی روغن همیشه بهار، آلانتوئین، روغن بادام شیرین، گلیسیرین، کلاژن هیدرولیز شده، مخلوط اسیدهای آمینه، ویتامین های B5 و E می باشد که سبب کم عمق کردن چروکهای سطحی پوست و همچنین پیشگیری از چروک صورت توصیه می شود.

 

علاوه بر آن الی ژن مرطوب کننده اوره را نیز ارائه کرده است. کرم اوره ۱۰% الی ژن یک نرم کننده و مرطوب کننده عالی برای پوست است و خشکی و زبری و ترک های پوستی را بهبود می بخشد . این کرم حاوی پروتئین هیدرولیز شده ابریشم، عصاره شیرین بیان، آلانتویین، کلاژن هیدرولیز شده، ستیل الکل و نیاسینامید (از مشتقات ویتامینB3) می باشد و در درمان پسوریازیس ، اگزما ، میخچه و مشکلات ناخن و پوست اطراف ناخن مفید واقع می شود.

 

2- بهترین مرطوب کننده بدن (لوسیون بدن)

پوست بدن ارگان بزرگی است که هر کدام از قسمتهای ان ضخامت و حساسیت متفاوتی دارند. از هر یک از قسمتهای بدن باید متناسب با خصوصیات همان بخش مراقبت شوند. با افزایش سن پوست خشک می شود و نیاز به رطبوت رسانی بیشتری پیدا میکند. عوامل محیطی ، آب و هوای منطقه و سبک زندگی نیز در خشکی پوست بدن بسیار موثر است. در صورتیکه عادت به استخر رفتن نیز داشته باشید، بیشتر از حالت عادی پوست مستعد خشک شدن دارید. همگی اینها نیاز به استفاده از لوسیون بدن را دو چندان میکند.

 

از آنجاییکه لوسیون بدن بر روی سطح زیادی از بدن پخش می شود، باید غلظت آن به گونه ای باشد که پخش آن راحت باشد و ویسکوزیته کمتری نسبت به کرمها داشته باشد. یک لوسیون بدن خوب ، علاوه بر ترکیبات نرم کننده و آبرسان، حاوی ترکیبات ضدالتهاب نیز می باشد. این ترکیبات آرامش و تسکین خوبی به پوست می دهند.

لوسیون بدن الی ژن ؛ دارای مواد موثره گیاهی مثل عصاره گیاهان شیرین بیان و گل همیشه بهار است که باعث رطوبت رسانی به عمق پوست شده و التهابات پوستی را نیز کاهش می دهند.

 

همچنین توکوفرول استات موجود در این محصول موجب محافظت از اثرات پرتو UV و پیشگیری از قرمزی و التهاب پوست ، افزایش ایمنی سلول‌ها، افزایش رطوبت و نرمی پوست شده و اثرات ضد پیری دارد. در این محصول از سولفات استفاده نشده است.

3- بهترین مرطوب کننده دست

دست هر فردی بخصوص خانمها زیاد در معرض شستشو قرار میگیرد. از این رو رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست می دهد. به همین دلیل پوست دست بسیار مستعد چروک شدن است. یکی از مرطوب کننده های ضروری برای مراقبت از پوست، استفاده از کرم دست می باشد. یک کرم دست خوب ، کرمی است که حاوی ترکیبات ضدچروک نیز باشد. استفاده از کرم دست هر بار پس از شستشوی دست و شبها قبل از خواب توصیه می شود.

 

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز