چرا کراتینه مو بر لبه تیغ زیبایی است؟

کراتینه مو

در این مطلب میخوانید :

چرا کراتینه مو بر لبه تیغ زیبایی است؟

یکی از اقدامات زیبایی مو ها کراتینه است. بسیاری از افرادی که موهای فرفری یا وز دارند، علاقه دارند که موهای صاف داشته باشند. یکی از روشهای آن کراتینه است. کراتینه مو همچنین یکی از اقدامات تقویت مو محسوب می شود. در مورد اینکه کراتینه مو برای موها مفید است یا خیر اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. امروزه در بازار، شامپو کراتینه و ماسک کراتینه نیز وجود دارد. برخی از افراد نیز ادعای ریزش مو پس از کراتینه را دارند. پیشنهاد می شود مطلب “نکته هایی که درباره ریزش مو نمیدانید” را حتما مطالعه کنید. در این مطلب به هر آنچه که باید درباره کراتینه بدانید می پردازیم.

کراتینه مو چیست و چه کاربردی دارد؟

کراتین نوعی پروتئین است که مو ، پوست و ناخن های شما را تشکیل می دهد. کراتین یک پروتئین محافظ است که دیرتر خراشیده یا پاره می شود. کراتین را می توان از پر ، شاخ و پشم حیوانات مختلف تهیه کرد و به عنوان ماده ای در لوازم آرایشی مو استفاده کرد. وظیفه اصلی کراتین حفظ و سلامت مو است.  کراتینه روشی است برای صافی موها که با استفاده از تغذیه کردن مو با مواد مخصوص انجام می شود. در واقع کراتین‌ها جزو اصلی و اساسی فیبرهای مو هستند که داخل لایه کورتکس که لایه میانی ا‌ست و بیش از حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مو را تشکیل می‌دهد، قرار دارد.

درمان کراتینه یک فرآیند شیمیایی است که موهای وز شده را صاف و درخشان می کند. نتایج حداکثر تا شش ماه ادامه  دارد. بعد از کراتینه کردن مو، موهای فرد برای مدت دو تا سه ماه، براق و صاف و لخت باقی می‌مانند. بعد از این مدت، مو آرام آرام به شکل اولیه خود برمی‌گردد و دوباره وز یا مجعد می‌شود. برخی از فرمولهای آن در صورت گرم شدن ، فرمالدئید را آزاد می کنند. اما برخی از فرمولهای جدید که برای کراتین کردن به بازار ارائه شده اند که فاقد فرمالدئید هستند.کراتین‌ها جزو اصلی و اساسی فیبرهای مو هستند که داخل لایه کورتکس که لایه میانی ا‌ست و بیش از حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مو را تشکیل می‌دهد، قرار دارد.

کراتینه چه مدت وقت میگیرد؟

مدت زمانی که برای انجام کراتین لازم است به فرمولی که آرایشگر از آن استفاده می کند و همچنین بافت موها و حجم موی فرد بستگی دارد. اما بطور معمول کراتینه بین 2 تا 3 ساعت زمان می برد.

مراحل انجام کراتینه

برای انجام کراتینه ابتدا آرایشگر موها را می شوید. سپس فرمول آن را بر روی موها قرار میدهد. تمام رشته های تار مو باید آغشته به مواد کراتینه شوند.  همراه با قرار دادن مواد کراتین بر روی مو ها به وسیله یک اتو گرما داده میشود این گرما باعث میشود اثر صاف کننده فعال شود.

creatine hair

نتایج کراتینه

موهای کراتینه شده موهایی صاف و نرم است. البته این تأثیرات بسته به سالم بودن موهای فرد، ضخامت طبیعی موها و نوع فرمول استفاده شده برای آن بسیار متفاوت است. کراتینه با صاف کردن سلولهایی که روی هم قرار می گیرند باعث منظم، صاف و نرم شدن موها می شود. لایه های سلول ها که کوتیکول مو نامیده می شوند ، کراتین را جذب می کنند و در نتیجه موهایی پر و براق به نظر می رسند.

کراتینه مو بر لبه تیغ زیبایی

کراتینه مو به زیبایی و نرم شدن موها مخصوصا موهای وز و مجعد کمک بزرگی میکند. اما بر لبه تیغ زیبایی است. یعنی اگر درست انجام نشود، نه تنها که مفید نیست، بلکه بسیار زیان آور است. به همین دلیل بسیاری از افراد بطور کلی از مزایای آن چشم پوشی میکنند و حاضر به ریسک انجام آن نیستند. اما آیا واقعا کراتین کردن ضرر دارد؟واقعیت این است که خود کراتینه کردن موها ضرری برای مو ندارد. چون کراتین یک پروتئین ضروری برای پوست است. موادی که برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز موها هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بیت رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، بلکه ساقه موها را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت، موهای شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند. اما در فرمول کراتین کردن مو فرمالدئید آزاد می شود که برای مو و پوست مضر است. هنر یک آرایشگر خوب، درست کردن فرمول مناسب است که کمترین فرمالدئید را آزاد کند. فرمالدئید در بسیاری از تحقیقات سرطانزا شناخته شده است. موادی که برای کراتین کردن استفاده می شود در مقدار آسیبی که به موها وارد می شود بسیار موثر است. در ادامه اگر موهایتان را کراتینه کرده اید و یا قصد کراتینه کردن مو را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب نکات لازم برای مراقبت کراتینه مو را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز