نکته های ناب برای مراقبت از پوست در فصل بهار

مراقبت از پوست در فصل بهار

در این مطلب میخوانید :

نکته های ناب برای مراقبت از پوست در فصل بهار

بهار با همه زیبایی هایش از راه رسید. هر چند امسال زیبایی های بهار در سایه بیماری کرونا و زیر پوشش ماسک ها و دستکش هاست. ولی باز هم بهار همیشه زیباست. با رسیدن بهار سبک زندگی افراد تغییر میکند. نحوه لباس پوشیدن، غذا خوردن، میزان تحرک افراد و حتی میزان خواب آدمها در بهار تغییر میکند. یکی از مهم ترین تغییراتی که در این فصل بوجود می آید، نحوه مراقبت از پوست در فصل بهار است. مراقبت از پوست و محصولاتی که برای آن استفاده می شود، در تمام فصول سال یکسان نیست. در مطالب پیشین درباره نحوه مراقبت از مو در فصل بهار صحبت کردیم و بیان کردیم که چه کارهایی برای داشتن موهای زیبا و سالم در بهار باید انجام دهیم.  در این مطلب به مراقبت از پوست در فصل بهار می پردازیم.

چرا مراقبت از پوست در فصل بهار متفاوت است؟

1- گرده افشانی گلها

بهار فصل گرده افشانی گلهاست. این موضوع هم بر بروز حساسیت فصلی بسیار تاثیر گذار است و هم پوست.

2- حشرات

مشکلات بوجود‌آمده در فصل بهار تنها ناشی از گرده‌افشانی گل‌ها نیست، این عوارض و خصوصاً حساسیت پوستی در فصل بهار می‌تواند ناشی از تخم‌ریزی و زادوولد حشرات با گرم شدن هوا باشد که با گزش پوست انسان باعث خارش‌های شدید و کهیر می‌شوند.

3- بادهای بهاری

یکی دیگر از علل ایجاد حساسیت پوستی در فصل بهار بادهای بهاری است که باعث خشکی پوست و خارش ناشی از آن می‌شوند. این مسئله خصوصاً در سالمندان و کودکان که پوست حساس‌تری دارند شایع است. این مشکل اغلب پس از استحمام رخ می‌دهد زیرا پوست بدون استفاده از مرطوب‌کننده دچار خشکی و خارش می‌شود.

4- میوه های بهاری

برخی از میوه های بهار مانند توت فرنگی باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند. بطور کلی تغییرات سبک غذایی در بهار میتواند بر روی پوست تاثیر گذار باشد.

مراقبت از پوست در فصل بهار

اقداماتی برای مراقبت از پوست در فصل بهار

بهار که می آید تغییرات زیادی در محیط زندگی و آب و هوا بوجود می آید. این تغییرات بر سبک زندگی و از جمله نحوه مراقبت از پوست تاثیرگذار است. رعایت این تغییرات مراقبتی و محصولاتی که استفاده می کنیم در زیبایی و سلامت پوست بسیار موثر است. در اینجا به مهم ترین نکته های مراقبت از پوست در بهار اشاره می کنیم:

1- شستشوی پوست اولین گام مراقبت از پوست در فصل بهارگرده افشانی گلها و گیاهان با چشم قابل دیدن نیست. این رده ها در فضا پخش هستند و روی پوست می نشینند. شستشوی پوست یکی از مهمترین اقداماتی است که برای مراقبت از پوست در بهار باید انجام شود. شستشوی پوست باید با شوینده متناسب نوع پوست و مخصوص صورت انجام شود. ژل های شوینده مخصوص صورت نسل جدید شوینده ها هستند که PH تنظیم شده با پوست دارند.

2- استفاده از مرطوب کننده اقدامی ضروری برای مراقبت از پوست در فصل بهار

رطوبت رسانی به پوست یکی از الزامات مراقبت از پوست در بهار است. پوست کم آب و دهیدراته بسیار آسیب پذیر است و نسبت به حساسیت های پوستی بیشتر واکنش میدهد. آبرسانی به پوست التهابات پوستی را نیز بهبود می دهد. استفاده از کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوست نه تنها پوست را نرم میکند بلخ از پیری زودرس پوست نیز جلوگیری میکند. لازم است بدانید همه انواع پوست به آبرسانی نیاز دارند حتی پوست چرب. هر فردی می بایست متناسب با نوع پوست خود از آبرسان مناسب استفاده کند.oligen

3- استفاده از ضدآفتاب برای مراقبت از پوست در فصل بهار

در فصل بهار روزها طولانی تر است و شدت اشعه UV خورشید هم بیشتر است. از این رو استفاده از کرم ضدآفتاب بصورت منظم اهمیت ویژه ای پیدا میکند. ضدآفتاب می بایست متناسب با نوع پوست باشد تا استفاده از آن احساس خوبی به فرد بدهد. در اینصورت فرد در مصرف ضدآفتاب کوتاهی نمیکند. نکته مهم این است که هر فردی می بایست ضدآفتاب را متناسب با بودجه خود تهیه کند تا بتواند بطور سخاوتمندانه و کافی از ضدآفتاب استفاده کند. نه اینکه به دلیل گران بودن ضدآفتاب در مصرف آن صرفه جویی کند.oligen sunburn

4- استفاده از ماسک های مراقبت از پوست

یکی از موارد دیگری که بایستی برای مراقبت از پوست در بهار به آن توجه ویژه ای داشته باشید استفاده از ماسک های تغذیه کننده است. در هفته یک الی دوبار با استفاده از ماسک های صورت مغذی استفاده کنید. همجنین می توانید بجای ماسک صورت از روغن های مغذی برای مرطوب و درخشان کردن پوست خود استفاده کنید. ماسک ها باعث تسکین صورت، رفع قرمزی و التهاب می شوند و پوست را شفاف تر نشان می دهند. در حالیکه روغن های سبک از خروج رطوبت جلوگیری می کنند و پوست را بطور عمقی تغذیه می کنند.

مراقبت از پوست

5- از کرمهای آرایشی سبک استفاده کنید

با بالا رفتن گرما و رطوبت در این فصل, استفاده از کرم های سنگین می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه ی آن ایجاد جوش شود. بهتر است در این فصل از کرم های سبک استفاده کنید و به تمیز کردن آنها پس از اتمام فعالیت روزانه اهیمت ویژه ای بدهید.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز