فواید دئودورانت و ضد تعریق

فواید دئودورانت و ضد تعریق

در این مطلب میخوانید :

فواید دئودورانت و ضد تعریق

دئودورانت و ضد تعریق دو محصول آرایشی پرکاربرد برای مردان و زنان هستند. افراد زیادی هر روز از این محصولات استفاده می‌کنند، اما تفاوت این دو چیست؟ ضد تعریق و دئودورانت چند تفاوت کلیدی دارند؟

دئودورانت بو را می‌پوشاند، در حالی که یک ضد تعریق میزان تعریق شما را کاهش می‌دهد. هر دو محصول در هر جایی که روی بدن شما اعمال می‌شوند، معمولاً روی زیر بغل کار می‌کنند. اغلب اوقات، دئودورانت و ضد تعریق در یک محصول ترکیب می‌شوند. دئودورانت‌ها به عنوان لوازم آرایشی در نظر گرفته می‌شوند، اما ضد تعریق‌ها در طبقه بندی یک دارو قرار می‌گیرند. به همین دلیل، ضد تعریق‌ها توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم می‌شود. این بدان معنی است که آنها تابع سیاست‌ها و رویه‌هایی هستند و ممکن است تاریخ انقضا روی برچسب‌ها داشته باشند.‌

دئودورانت‌ها دو نوع محافظت در برابر بو را ارائه می‌دهند. اولین مورد، خواص ضد میکروبی است که تعداد باکتری‌های تولید کننده بو را کاهش می‌دهد. دومی عطری است که بوی تولید شده را می‌پوشاند. در عین حال، ضد تعریق‌ها، غدد اکرین بدن شما را که عرق می‌کنند، مسدود می‌کنند. این کار معمولاً با یک ماده بر پایه آلومینیوم انجام می‌شود.

هم ضد تعریق‌ها و هم دئودورانت‌ها به عنوان محصولات ایمن برای استفاده روزمره بدون خطر عوارض جانبی مضر تایید شده‌اند. با این حال، با وجود موادی مانند آلومینیوم و پارابن، عرضه جایگزین‌های طبیعی‌تری افزایش یافته است. توجه به این نکته مهم است که هم FDA و هم موسسه ملی سرطان اظهاراتی منتشر کردند مبنی بر اینکه دئودورانت‌ها و ضد تعریق‌ها با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط نیستند.

فواید دئودورانت و ضد تعریق

فواید دئودورانت و ضد تعریق

فواید دئودورانت: عرق کردن پاسخ طبیعی بدن شماست. حتی اگر بتوانید عرق را پشت سر بگذارید، بویی که ایجاد می‌کند ممکن است شما را شرمنده کند. دئودورانت به پوشاندن این بو کمک می‌کند و حتی می‌تواند بسته به رایحه موجود در محصول دئودورانت شما بوی بهتری داشته باشد. حتی بهتر از آن، دئودورانت ممکن است به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و خودآگاهی کمتری داشته باشید. اگر در باشگاه ورزش می‌کنید یا در یک ورزش رقابتی شرکت می‌کنید، اگر به بوی بدن خود فکر نکنید، ممکن است موثرتر باشید.

فواید ضد تعریق‌: ضد تعریق ممکن است به دلیل نحوه عملکرد محصول، مزیت خاصی را به عنوان دئودورانت داشته باشد. هنگامی که ضد تعریق غدد عرق را مسدود می‌کند، از خروج بو نیز جلوگیری می‌کند، که بوی بد هنگام تعریق را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این مزایا موقتی هستند و ممکن است نیاز به استفاده مجدد از محصول برای اثربخشی مداوم باشد. حمام کردن یا شستن بدن، ضد تعریق را از بین می‌برد و توانایی شما برای آزاد کردن عرق از غدد آسیب دیده را بازیابی می‌کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز