روش مصرف بهترین کرم دورچشم چگونه است؟

روش مصرف بهترین کرم دورچشم چگونه است؟

در این مطلب میخوانید :

 

روش مصرف بهترین کرم دورچشم چگونه است؟

مراقبت از پوست دور چشم فرآیندی حساس است. این ناحیه پوست به دلیل نازک‌تر بودن نه تنها اولین جایی است که علائم پیری را روی خود نشان می‌دهد، بلکه از بقیه قسمت‌های پوست حساس‌تر هم هست. در مقاله “کرم دورچشم در روتین مراقبت از پوست چقدر ضروری است؟” نکته های بسیار مهمی برای مراقبت از پوست دورچشم بیان کردیم. یکی از راههای مراقبت از پوست دور چشم استفاده از کرم دورچشم از سن مناسب و به روش صحیح است. آیا شما میدانید روش مصرف صحیح بهترین کرم دورچشم چگونه است؟ در این مطلب هر آنچه که لازم است درباره روش مصرف صحیح کرم دورچشم بدانید بیان می کنیم.

 

روش مصرف بهترین کرم دورچشم

بسیاری از افراد به اشتباه کرم دورچشم را مانند کرم ضدچروک یا کرم مرطوب کننده عادی مصرف می کنند. در صورتیکه روش مصرف بهترین کرم دورچشم با دیگر کرم های صورت متفاوت است. کرم دورچشم هم در مقدار استفاده متفاوت است و هم نحوه مصرف. حتی اگر بهترین کرم دورچشم را تهیه کنید ولی آن را اشتباه مصرف کنید، باز هم نتایج خوبی نخواهید دید. بنابراین قبل از خرید بهترین کرم دور چشم ابتدا روش مصرف صحیح کرم دور چشم را بدانید. به نکته های زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

  1. کرم دورچشم به اندازه یک عدس برای هر چشم در هر بار مصرف کافی است. نیازی به استفاده بیشتر از این مقدار نیست.
  2. کرم دورچشم را بصورت نقطه ای بر روی پوست دورچشم بگذارید و آن را با ضربات آهسته انگشت حلقه پخش کنید. به هیچ وجه کرم دورچشم را بر روی پوست نازک زیر و اطراف چشم نکشید. فقط با ضربات آهسته انگشت آن را پخش کنید.
  3. کرم دورچشم را دو بار در طول شبانه روز استفاده کنید. یک بار صبح بعد از شستشوی صورت و یک بار شب قبل از خواب.
  4. کرم دورچشم را بر استخوان زیر چشم بزنید و تا گوشه چشم زیر ابرو ادامه دهید.

 

کرم دورچشم را باید از چه سنی شروع به استفاده کرد؟

بطور کلی بهترین زمان آغاز استفاده از کرم دور چشم 25 سالگی است. اما این موضوع به ژنتیک شما و عوامل محیطی و سبک زندگی تان نیز بستگی دارد. اگر فردی بطور ژنتیکی مستعد چروک پوست است یا پوست حساسی دارد، یا اینکه عادت به آرایش دارد، ممکن است لازم باید زودتر از 25 سالگی شروع به استفاده از کرم دورچشم کند.

همچنین افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند یا افرادی که استرس زیادی در زندگی و محل کار تحمل میکنند، پوست دورچشم آسیب پذیر تری دارند و لازم از زودتر از 25 سالگی مصرف دورچشم را آغاز کنند. افرادی که حرکات میمیک صورتشان در ناحیه چشم زیاد است مثلا در هنگام خنده، گریه یا اخم، چروکهای موقت زیادی روی پوست دورچشمشان میبینند، باید بیشتر مراقب پوست دورچشمشان باشند.

 

بهترین کرم دورچشم چه ترکیباتی باید داشته باشد؟

در انتخاب محصول پوستی خیلی مهم است که محصولی بدون چربی (چربی نامناسب) انتخاب کنید. محصولاتی که حاوی روغن های غیرطبیعی هستند، احتمال انسداد غدد دور چشم را که می‌تواند موجب گل‌مژه و سایر مشکلات چشمی شود، بالا می‌برند. چربی نه تنها به عدسی چشم چسبیده و بینایی را تار می‌کند، بلکه موجب ایجاد دانه های سفید اطراف چشم نیز می‌شود. برای به حداقل رساندن احتمال عفونت، باید از محصولات کرم دور چشم تیوبی استفاده کنید. کرم دورچشم در ظروف جار (کاسه ای) احتمال آلودگی میکروبی دارد. اگر می خواهید بهترین کرم دورچشم را انتخاب کنید، محصولی را تهیه کنید که حاوی ترکیبات زیر باشد:

1- اسید میوه

لایه‌بردارهای متداول پوست آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که گاهی به آنها AHA‌ها گفته می‌شود. اسیدهای میوه گروهی از مواد طبیعی هستند که در میوه‌ها، نیشکر و شیر موجود است. این مواد موجب شل شدن لایه‌های بیرونی سلول‌های مرده می‌شوند و همین لایه‌برداری انجام می‌دهد و از تولید کورنئوسیت‌ها جلوگیری می‌کند. این تغییر و تبدیل سریع باعث صاف‌تر و نرم‌تر شدن لایه بیرون پوست یا اپیدرم می‌شود و ظاهر خطوط ایجاد شده روی پوست را کاهش می‌دهد. با نازک‌تر شدن لایه سلول‌های مرده، AHA‌ها نفوذ سایر مواد و ترکیبات مهم را افزایش می‌دهند. اسیدهای میوه در درصدهای زیر 10 درصد بخاطر توانایی هیدروسکوپیک (جمع‌کننده آب) خود، بعنوان یک مرطوب‌کننده عالی عمل می‌کنند. در کرم دور چشم درصد بسیار کمی از اسیدهای میوه (حدود 5 درصد) استفاده می شود.

علاوه بر AHA‌ها، سایر ترکیبات مثل مرطوب‌کننده‌ها، ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه و عصاره‌های گیاهی برای مراقبت از پوست دور چشم اهمیت دارند.

 

2- ویتامین ها در بهترین کرم دورچشم

ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانه شامل ویتامین A، B کمپلکس، C، D و بتاکاروتین درمقابل تخریبات ناشی از رادیکال‌ها محافظت به عمل می‌آورند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های میکروسکوپی خارج از تعادلی هستند که معمولاً در گروه‌های هزارتایی یافت می‌شوند. آنها قدرت ایجاد تخریب عمیق به غشای سلولی و همچنین تخریب کامل سلول‌های عادی را دارند. آلودگی هوا، نور UV، سیگار و دود، مقدار زیاد الکل و استرس‌های روزانه می‌تواند موجب تحریک تولید رادیکال‌های آزاد شود. آنتی‌اکسیدان‌ها قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بخواهند سلول‌های سالم پوست را تخریب کنند، آنها را از بین می‌برند.

3- رطوبت رسان ها در کرم دورچشم

مرطوب‌کننده‌ها مثل سدیم هیالورونات (Sodium hyaluronate) به کاهش خطوط ظریف روی پوست که بخاطر کم‌آبی پوست ایجاد می‌شودف کمک می‌کنند. سدیم هیالورونات موثرترین نگهدارنده آب موجود است و قدرت نگهداشتن آب به میزان هزار برابر وزن مولکولی خود را داراست.

4- عصاره های گیاهی مفید در بهترین کرم دور چشم

عصاره‌های گیاهی و لیپوزوم‌ها شامل بابونه، گل‌گندم و لسیتین، قرمزی و تورم پوست را کاهش داده و پوست را شاداب و جوان می‌کند. محصولات دارای این عصاره ها، پوست دور چشم شما را از تورم به دور نگه می دارد.

ویتامین D5 یا همان sitocalcifero  (سیتو کالسیفرول)  دارای خاصیت ضد تیرگی می باشد. وجود این ماده موثره در ترکیبات محصولات دور چشم می تواند در درمان تیرگی چشم تاثیر گذار باشد. انواع مختلف ویتامین d در محصولات پوستی می تواند در درمان مشکلات پوستی موثر باشد، پمادهای موضعی ویتامین D در درمان پسوریازیس توسط متخصصان پوست تجویز می شود.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز