بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟

بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟

در این مطلب میخوانید :

 

بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟

تا به حال دقت کرده اید که یکی از بزرگترین معیارهای تخمین سن افراد چروکهای اطراف چشم اوست؟ از آنجاییکه پوست اطراف چشم نازک است، علائم پیری را سریعتر از سایر نواحی صورت نشان می دهد. در مطلب کرم دورچشم در روتین مراقبت از پوست چقدر ضروری است؟ بطور کامل درباره مراقبت از دورچشم صحبت کردیم. در این مطلب بیان میکنیم که بهترین کرم دور چشم مناسب هر فرد چیست و چه معیارهایی برای انتخاب یک کرم دورچشم خوب وجود دارد.

 

انواع کرم دورچشم

برای اینکه بدانید بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست، ابتدا باید بدانید چه نوع محصولاتی برای دورچشم در بازار وجود دارد. اگر برای خرید کرم دورچشم به داروخانه ها مراجعه کنید با انواع مختلفی از آنها مواجه می شوید. شرکت های آرایشی و بهداشتی انواع کرم دورچشم را باکاربردهای مختلف به بازار ارائه کرده اند. خوب است تمامی انواع آنها را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی در خرید بهترین کرم دورچشم داشته باشید.

بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟
بهترین کرم دور چشم مناسب شما چیست؟

انواع کرم دورچشم به شرح زیر است:

1- کرم دورچشم آبرسان

این نوع کرم دورچشم برای سنین زیر سی سال توصیه می شود. از ترکیبات ضد چروک قوی در آنها استفاده نشده است. بافت سبکی دارد و وظیفه اصلی آن آبرسانی و پیشیری از ایجاد چروک اطراف چشم است.

2- کرم دورچشم ضدچروک

کرم دورچشم ضدچروک معمولا برای افراد بالای سی سال فرموله می شود که در آنها هم از ترکیبات آبرسان و هم از ترکیبات ضدچروک استفاده می شود. این نوع کرمها از دورچشم های آبرسان کمی سنگین تر هستند.

3- کرم دورچشم لیفتینگ

در کرم های ضدچروک لیفتینگ که برای افراد بالای 40 سال فرموله می شود، هم از ترکیبات ضدچروک و هم از ترکیبات لیفت کننده پوست استفاده می شود.

4-کرم دورچشم ضد تیرگی و پف

از آنجاییکه یکی از مشکلات شایع دورچشم، تیرگی و پف زیر چشم است، در برخی از ترکیبات کرم دورچشم از مواد ضدتیرگی مانند کافئین و ضد پف زیرچشم استفاده شده است. مکانیسم عمل این ترکیبات افزایش گردش خون اطراف چشم است. گردش خون مناسب، مشکلات پف و تیرگی زیر چشم را تا حدی برطرف می کند.

5-کرم دورچشم رنگی

این نوع کرم دورچشم حاوی رنگدانه هایی هستند که برای افرادی کاربرد دارند که آرایش می کنند و بر روی صورتشان از کرم پوشاننده رنگی استفاده می کنند.

6- کرم دورچشم ضدآفتاب

در این نوع کرم دورچشم از فیلترهای ضدآفتاب استفاده شده است که گزینه مناسبی برای افرادی است که از منرل بیرون می روند. این نوع کرم دورچشم فقط در طول روز کاربرد دارد.

 

بهترین کرم دورچشم مناسب شما چه نوع کرمی است؟

عوامل مختلفی در انتخاب بهترین کرم دورچشم برای فرد موثر است. عواملی از قبیل:

  1. سن
  2. ژنتیک فرد
  3. مشکلات پوست اطراف چشم فرد
  4. سبک زندگی فرد
  5. نوع شغل

همگی این پارامترها در انتخاب بهترین کرم دورچشم مناسب فرد موثر است. در اینجا توصیه هایی برای انتخاب بهترین کرم دور چشم داریم:

– اگر کمتر از سی سال سن دارید از کرم دورچشمی استفاده کنید که ترکیبات آبرسان قوی داشته باشد. ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، روغنهای طبیعی، پپتایدها و ویتامین های آنتی اکسیدان.

 

– اگر در زندگی، تجربه فوت کردن شمع 30 سالگی را داشته اید، بهترین کرم دور چشم شما کرمی است که حاوی عصاره های ضدچروک مانند عصاره تخم خاویار، روغن آرگان، روغن کتان، عصاره آلوئه ورا، ویتامین های A، E و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم.

 

– اگر مشکلاتی مانند تیرگی یا پف زیر چشم دارید، بهترین کرم دور چشم برای شما کرمی است که حاوی ترکیباتی باشد که گردش خون اطراف چشم شما را افزایش دهد. ترکیباتی مانند وغن آرگان، روغن جوانه گندم، عصاره شیرین بیان، عصاره گل آرنیکا، آسکوربیل پالمیتات، کافئین، ویتامین های A، B5 و E، تیتانیوم دی اکساید.

 

– اگر بیشتر از 40 سال سن دارید از کرم دور چشم قوی استفاده کنید. منظور از کرم دورچشم قوی کرمی است که ریچ باشد، ترکیبات قوی آبرسان از نوع روغنهای طبیعی و ضدچروک قوی را در کنار هم داشته باشد. ترکیباتی مانند عصاره آلوئه ورا، کلاژن هیدرولیز شده، عصاره گل همیشه بهار، نیاسین آمید، روغن بذر کتان.

 

– اگر شاغل هستید و هر روز بیرون از منزل می روید یا در مناطقی زندگی می کنید که شدت تابش نور خورشید در آنجا زیاد است، از کرم دورچشمی استفاده کنید که حاوی فیلترهای ضدآفتاب باشد. روی کرم عبارت SPF با عدد 25 به بالا درج شده باشد. یادتان باشد، آفتاب مهم ترین عامل در ایجاد چروکهای دورچشم است.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز