شامپو کافئینه چیست و چه تاثیری بر مهار ریزش مو و تقویت مو دارد؟

شامپو کافئینه

در این مطلب میخوانید :

شامپو کافئینه چیست و چه تاثیری بر مهار ریزش مو و تقویت مو دارد؟

وقتی برای خرید شامپو به گالری یا داروخانه مراجعه میکنید با انواع مختلف شامپو مواجه می شوید که هر کدام کاربرد خاصی دارد. بسیاری از افراد مستعد یا دچار ریزش مو هستند که به دنبال شامپو ضد ریزش مو میگردند. در مطلبی پرطرفدار درباره اینکه چگونه یک شامپو ضد ریزش مو انتخاب کنیمتوضیحات کاملی بیان کردیم که خواندن آن را به تمامی افرادی که با مشکل ریزش مو مواجه هستند توصیه میکنیم.  شاید شما هم اسم شامپو کافئینه را بعنوان یک شامپو تقویت کننده زیاد شنیده باشید. در این مطلب بیان میکنیم که شامپو کافئینه چیست و چه نقشی برای تقویت مو دارد.

مزایای شامپو کافئینه چیست؟

اولین چیزی که از کافئین به ذهن میرسد، مصرف خوراکی آن برای تحریک عملکرد مغز و هوشیاری بیشتر و در نتیجه بیدار نگه داشتن و انرژی گرفتن سر صبح است. ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که کافئین مزایای دیگری به ویژه برای مو دارد. یک مطالعه در سال 2007 نشان داد که شستن مو با شامپوی حاوی عصاره کافئین یا دانه های قهوه رشد مو را تحریک کند. شامپو کافئینه مزایای مختلفی برای مو دارد، از جمله:

  • سرکوب هورمون ریزش مو DHT
  • تحریک رشد مو
  • افزایش انعطاف پذیری ساقه مو
  • تقویت، نگهداری و رشد موهای سالم و قوی
  • از بین بردن تجمع مواد شیمیایی مصنوعی بر روی مو
  • تعادل مجدد سطح pH مو و پوست سر
  • نرم و صاف کردن موهای خشک و دارای موخوره

شامپو کافئینه حاوی فلاونوئیدهایی است که آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث بازسازی مو می شوند. بنابراین برای موهای خشک، کدر و شکننده مناسب است.

Caffeine shampoo

آیا کافئین موجود در شامپو کافئینه برای کنترل ریزش مو موثر است؟

در اینکه کافئین بر رشد مو تاثیر دارد شکی نیست. مطالعات زیادی در این زمینه وجود دارد. اما سوال بسیاری از افراد این است که آیا کافئینی که در شامپو کافئینه وجود دارد از طریق پوست کف سر جذب می شود؟ برای پاسخ به این سوال، یک گروه تحقیقاتی در سال 2014 ، آزمایشی انجام دادند. شامپو کافئینه حاوی 1 درصد کافئین بر روی سر افراد زده شد و به مدت 2 دقیقه ماساژ داده شد. شامپو پس از 2 دقیقه شسته شده و طی 72 ساعت آینده در فواصل مختلف نمونه خون گرفته شد. نتایج، وجود کافئین را از 5 دقیقه بعد از شستشوی موها در خون تشخیص داد. این آزمایش نشان داد که کافئین می تواند از طریق فولیکول های مو جذب شود. حتی پس از شستشوی شامپو کافئینه ، کافئین به پوست سر جذب می شود. ماده فعال از طریق ساقه مو به فولیکول های مو منتقل می شود. به دلیل جذب سریع ، فقط لازم است موهای خود را با شامپوی کافئین حدود 2 دقیقه بشویید.

شامپو کافئینه چگونه بر رشد مو اثر دارد؟

از آنجا که کافئین موجود در شامپو کافئینه یک محرک است ، گردش خون در فولیکول های مو را افزایش می دهد. این امر به رشد سریعتر مو و تقویت موها کمک می کند و ظاهر موها را پر و ضخیم تر می کند.

ریزش مو در مردان بیشتر از زنان اتفاق می افتد. آلوپسی آندروژنیک (یا آندروژنتیک) (AGA) که معمولاً به عنوان طاسی با الگوی مردانه شناخته می شود ، بیش از 50 درصد مردان بالای 50 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. زنان یائسه که مقادیر بیشتری از DHT دارند نیز ریزش موی بیشتری تجربه می کنند.   کافئین موجود در شامپو کافئینه مهار کننده و سرکوب کننده موثری برای AGA است که همان عامل اصلی ریزش مو شناخته شده است. شامپو کافئینه علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، سبب افزایش رشد موها و سرعت رشد آنها نیز می شود.

مطالعات بر روی فولیکول های موی انسان نشان می دهد که کافئین انرژی سلولی فولیکول های مو را توسط پروتئینی به نام فسفودی استراز افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که فاکتور رشد پروتئین انسولین مانند (IGF1) را که یک مولکول سیگنالینگ مهم در رشد مو است، افزایش می دهد. در واقع کافئین اثرات دی هیدروتستوسترون (DHT) را معکوس می کند. دی هیدروتستوسترون هورمونی است که در طاسی دخیل است. این بدان معنی است که کافئین جلوی طاسی را میگیرد.

معرفی شامپو کافئینه ضد ریزش مو الی ژن

برند الی ژن بر اساس الگوی ریزش زنانه و مردانه شامپوهای اختصاصی ضد ریزش مو ارائه کرده است که نوعی شامپو کافئینه محسوب میشوند زیرا حاوی درصد مطلوبی از کافئین می باشند. الی ژن سه نوع شامپو کافئینه ضد ریزش مو به شرح زیر دارد:

شامپو کافئینه الی ژن

شامپو اکسپرت اُلی ژن حاوی کافئین است و با اثر روی ریشه مو، که از یک طرف تولید انرژی در فولیکول (ریشه) مو را افزایش داده و انرژی بیشتری برای رشد مو فراهم می کند و از طرف دیگر با اثر هورمونهای آندروژن که سبب ریزش مو می شوند مقابله می کند. سایر مواد موثره این شامپو تغذیه کننده و تقویت کننده مو هستند و به افزایش رشد و ضخامت مو کمک می کنند. این شامپو ها حاوی کافئین، پانتول، نیاسین آمید، کراتین هیدرولیز شده، مخلوط آمینو اسیدهای مورد نیاز مو، عصاره رزماری می باشند.

به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز