نکات لازم برای مراقبت کراتینه مو

کراتینه مراقبت مو

در این مطلب میخوانید :

نکات لازم برای مراقبت کراتینه مو

تا به حال دقت کردید که افرادی که موهای وز و مجعدی دارند، دوست دارند که موهای صاف داشته باشند و برعکس افرادی که موهای صاف و لخت دارند، در مهمانی ها، برای زیباتر شدن، موهایشان را فر و حالت دار میکنند؟ این از تنوع طلبی انسانهاست و تمایل به خارج شدن از روتین همیشگی ظاهر. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی کراتینه مو انجام دادید و اکنون موهای صاف و لخت و تقویت شده دارید، حتما مقاله کراتینه مو بر لبه تیغ زیبایی و سلامت را خوانده اید. مطلبی که امروز میخوانید، در واقع در ادامه مطلب قبلی درباره کراتینه مو است. در این مطلب میخوانید که حالا که کراتینه مو انجام دادید، چه نکاتی برای مراقبت کراتینه مو لازم است تا عمر کراتینه مو و حالت جدیدی که به موهایتان بخشیده اید بیشتر شود.

نکاتی که برای مراقبت کراتینه مو لازم است:

وقتی کراتینه مو انجام میدهید، باید نکاتی را برای مراقبت کراتینه مو رعایت کنید تا عمر کراتینه موهایتان بیشتر شود و همچنین در این مدت، حالت اولیه و زیبای خود را حفظ کند. در اینجا به  نکته هایی اشاره میکنیم که به حفظه کراتینه موهایتان کمک میکند.

1- خشک نگه داشتن موها بعد از کراتین

هنگامی که برای انجام کراتینه مو خود به سالن مراجعه می کنید ، به یاد داشته باشید که از آرایشگر خود بپرسید چه مدت باید از مصرف آب خودداری کنید. برای شستشوی موهایتان بعد از کراتینه مو معمولاً باید سه روز صبر کنید. با این وجود ، به دلیل وجود روش های مختلف درمانی کراتینه مو، این مقدار زمان می تواند متفاوت باشد.

مراقبت کراتینه مو

2- از شامپو بدون سولفات استفاده کنید

در مراقبت کراتینه مو  بعد از بعد از کراتینه مو، این مهمترین نکته در حفظ زیبایی موها است. بعد از کراتینه مو با شامپوهای معمولی تان خداحافظی کنید. حتما از شامپو بدون سولفات استفاده کنید که طولانی ترین عمر کراتینه مو را تجربه کنید. سولفات که در شامپوهای معمولی وجود دارد، ساختار ساقه موها را می خراشد و بعد از مدت کوتاهی باعث وز شدن موها و از بین رفتن نرمی و صافی موها می شود. بنابراین به این نکته بسیار اهمیت دهید که از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

3- تا سه روز موهایتان را آزاد بگذارید

سه روز بعد از انجام کراتینه مو بسیار مهم است. تا سه روز پس از انجام کراتینه به شدت مراقب موهایتان باشید. موهایتان را باز بگذارید و هیچ گیره یا کشی به آن نبندید. موهایتان را گوجه نکنید و بگدارید رها باشند. حتی شبها در هنگام خواب موهایتان را صاف روی بالش بگدارید. در این سه روز حمام هم نروید.

4- از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

روبالشی های نخی موهایتان را مستعد وز شدن میکند. بعد از کراتینه مو از روبالشی های ابریشمی که اصظکاک کمتری با موها ایجاد میکنند، استفاده کنید.

5- کمتر موهایتان را بشویید

بطور کلی سعی کنید در مدتی که موهایتان کراتینه و لخت است، تا زمانیکه واقعا موهایتان خیلی چرب نشده، موهایتان را نشویید. میتوانید حمام بروید و دوش تنه بگیرید. اگر موهایتان خیلی چرب نیست، هر چه از شوینده کمتر استفاده کنید، عمر کراتینه مو هایتان بیشتر می شود.

6- نگذارید عرق موهایتان را خیس نگه دارد.

بطور کلی از هرگونه خیس ماندن طولانی مدت موها اجتناب کنید. حتی وقتی موهایتان کمی عرق کرد و فرصت حمام رفتن ندارید، سریع موهایتان را با سشوار خشک کنید تا خیس نماند. خیس ماندن موها عمر کراتینه مو را کاهش می دهد و یکی از نکات مهم در مراقبت کراتینه مو است.

کراتینه مو چقدر دوام دارد؟

کراتینه مو باعث صاف ، لطیف و براق شدن مو شود. هر رشته مو در واقع از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. با گذشت زمان ، می تواند توسط هر چیز عادی ، مانند سشوار زدن و صاف کردن ، تا فرآیندهای شیمیایی سخت تر مانند رنگ کردن موها، آسیب ببیند. در این مواقع ساقه موها آسیب میبیند و خراشیده می شود. کراتینه مو با پر کردن شکاف هایی که در تارهای مو بوجود آمده، به ترمیم موهای آسیب دیده کمک میکند.

وقتی کراتینه مو انجام میدهید، موها صاف و قابل کنترل می شوند. عمر کراتینه مو معمولا حداکثر 6 ماه است. ولی این مدت زمان، به روش انجام کراتینه مو و نحوه مراقبت کراتینه مو بستگی دارد.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز