چگونه شامپو پر پشت کننده مو انتخاب کنیم؟

شامپو پر پشت کننده مو

در این مطلب میخوانید :

چگونه شامپو پر پشت کننده مو انتخاب کنیم؟

داشتن موهای پرپشت و خوش حالت برای همه افراد خوشایند است. اما این رویا همیشه برای همه افراد دست یافتنی نیست. بسیاری از افراد تنها راه پر پشت کردن مو را استفاده از ماینوکسیدیل یا فیناستراید میدانند. یک مقاله بسیار جامع و کاربردی درباره  ماینوکسیدیل و فیناستراید چه تاثیری در درمان ریزش مو دارد؟ منتشر کردیم که خواندن آن را پیشنهاد می کنیم. بسیاری از افراد به دلایلی مانند ژنتیکی نمی توانند موهای بسیار پرپشت داشته باشند. اما داشتن مویی با این مشخصات، چندان هم غیر قابل دسترس نیست. با راهکارهای مناسب، استفاده از شامپو پر پشت کننده مو و رعایت روتین مراقبت از مو میتوان به درصدی از این رویا دست یافت. در این مطلب بیان میکنیم که چه راههایی برای پر پشت کردن مو وجود دارد و چگونه یک شامپو پر پشت کننده مو انتخاب کنیم.

چه عواملی باعث نازک و کم پشت شدن موها می شود؟

عوامل زیادی سبب نازک شدن موها می شود. این عوامل در افراد مختلف متفاوت است. دلایل اصلی نازکی و کم پشت بودن موها عبارتند از:

1- ژنتیک

ژنتیک افراد ممکن است طوری باشد که موهای نازک و کم پشتی داشته باشند. در چنین مواردی هر نوع اقدامی برای پرپشت کردن موها مانند استفاده از شامپو پر پشت کننده مو بهبود خارق العاده ای ایجاد نمیکند. البته اقدامات مراقبت از مو و استفاده از شامپو پر پشت کننده مو بی تاثیر نیست ولی نباید انتظار شگفت انگیزی از آن داشت.

 2- افزایش سن

بصورت طبیعی با افزایش سن ضخامت موهای افراد کم می شود و رویش موهای جدید کمتر می شود. از این رو موها نازک و کم پشت می شود. در این موقعیت استفاده از شامپو پر پشت کننده مو روند کم پشت شدن و نازک شدن موها را کند میکند.

 3- بسته شدن فولیکول های مو

این اتفاق زمانی می‌افتد که شما از نظر ژنتیکی دارای فولیکول‌های موی نازک هستید و یا به واسطه پوست ناسالم سر و استفاده از محصولات مراقبت از موی نا مرغوب، استفاده بیش از اندازه از محصولات زیبایی مو ، فولیکول‌ها به آرامی بسته شوند. در نتیجه موها به صورت نازک رشد می‌کنند و به دلیل کمبود مواد مغذی از سلامت کمتری برخوردار هستند. در این حالت استفاده از شامپو پر پشت کننده مو کمک زیادی به بازگشت سلامت موها می کند.

شامپو پر پشت کننده

4- سلامت عمومی بدن و سبک زندگی

سلامت عمومی و عادت‌های بد شما می‌توانند بر ضخامت موهای در حال رشد تأثیر بگذارند. هر نوع بیماری میتواند بر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر بگذارد و موجب بسته شدن فولیکول های مو و نازک شدن موها شود. عدم فعالیت ورزشی و نبودن در فضای آزاد نیز می‌تواند به نازک شدن موها منجر شود. به عنوان مثال نور آفتاب یک ماده مغذی عالی برای مو و پوست سر است. از این گذشته، افزایش جریان خون از طریق ورزش منجر به افزایش اکسیژن و توزیع مواد مغذی به پوست سر می‌شود.

5- رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی و آنچه که میخوریم بیش از آنچه که فکر کنید بر سلامت رشد موها و حتی کم پشت شدن و پر پشت شدن موها تاثیر دارد.  برای داشتن موهایی سالم به فولیکول‌های سالم مو نیاز دارید، به این معنی که باید رژیم غذایی‌تان سرشار از اسید چرب امگا ۳، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

بهترین شامپو پر پشت کننده مو چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

برای انتخاب بهترین شامپو پر پشت کننده مو باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • نیاز موهایتان را بشناسید و بر اساس آن شامپو انتخاب کنید.
  • جنس پوست کف سر و جنس موهایتان را به درستی تشخیص دهید.
  • در هنگام خرید شامپو به لیست ترکیبات آن توجه کنید. ترکیبات مغذی مانند ویتامین ها، پروتئین ها، کافئین، بیوتین، اسیدهای آمینه و سویا باشد.
  • ترجیحا شامپو بدون سولفات انتخاب کنید.

معرفی شامپو ضد ریزش بدون سولفات الی ژن

برند الی ژن به تازگی شامپو ضد ریزش بدون سولفات الی ژن را به بازار عرضه کرده است که بعنوان یک شامپو پرپشت کننده مو عمل میکند. چرا که سبب کنترل ریزش مو و افزایش تعداد موها و پرپشت شدن آنها می شود.  شامپو بدون سولفات الی ژن در پیشگیری از ریزش مو نیز موثر است. در واقع یک محصول مکمل در رژیم درمان ریزش مو می باشد.شامپو بدون سولفات الی ژنشامپو ضد ریزش بدون سولفات الی ژن حاوی کمپلکس کافئین و ابریشم می باشد که سیستم خون رسانی به کف سر را تحریک میکند و به بهبود ریزش مو کمک میکند. شامپو بدون سولفات الی ژن همچنین حاوی عصاره سویا می باشد که سویا سرشار از پروتئین، فیبر، مواد معدنی و انواع ویتامین هاست. عصاره سویا حاوی اسید های چرب امگا-3 است که به مبارزه با ریزش مو، خشک و شکننده شدن آن کمک می کند. دانه سویا گردش خون را در کف سر بالا می برد و موها را سالم و براق نگه می دارد.

شامپو بدون سولفات الی ژن جزو بهترین شامپو بدون سولفات ایرانی است که برای موارد زیر کاربرد دارد:

  • شستشوی روزانه
  • شستشوی موهای رنگ کرده و آسیب دیده
  • شستشوی موهای کراتینه شده
  • شستشوی موی افرادی که اگزما و رزاسه دارند
  • کمک به درمان ریزش مو و پرپشت شدن موها
  • شستشوی موهای خشک و دارای موخوره

این محصول یک شامپو ضد ریزش مو بدون سولفات برای موهای کراتینه شده می باشد که به دلیل عدم وجود ترکیبات سولفات، به مو آسیب نمی زند. در صورتیکه موهایتان را کراتینه کرده اید پیشنهاد می کنیم تا مطلب نکات لازم برای مراقبت کراتینه مو را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز