تکنیک‌های نگهداری از موی مجعد و فر(بخش اول)

تکنیک‌های نگهداری از موی مجعد و فر(بخش اول)

در این مطلب میخوانید :

تکنیک‌های نگهداری از موی مجعد و فر(بخش اول)

از آنجایی که موهای مجعد نیاز به توجه ویژه‌ای دارند، ما لیستی از نکات مراقبت از موهای مجعد را جمع آوری کرده‌ایم. از ترفندهایی که هر شخصی با هرنوع موی فری می‌تواند انجام دهد.

موهای مجعد را حداقل یک بار در هفته بشویید

موها با فر طبیعی باید حداقل یک بار در هفته تمیز شوند تا پوست سر و موی سالمی داشته باشند. فرآیند پاکسازی مهم‌ترین بخش از هر روال مراقبت از مو است، زیرا بهترین و موثرترین منبع رطوبت را برای مو فراهم می‌کند و زمینه‌ای عالی برای اثربخشی یک محصول حالت دهنده ایجاد می‌کند.

هنگام شستن، مهم است که قبل از افزودن مقداری از شامپوها به کف دست و کف کردن آن، مطمئن شوید که موهایتان کاملاً خیس است. برای کمک به از بین بردن کثیفی‌ها، با نوک انگشتان خود به عمق موها وارد شوید، شامپو را به آرامی روی بقیه موها قبل از آبکشی ماساژ دهید تا موها پاکسازی ملایمی داشته باشند.

موهای مجعد مستعد خشکی هستند، به همین دلیل است که یک بار در هفته به طور معمول تعادل خوبی برای حفظ روغن طبیعی مو بدون ایجاد هیچ گونه نگرانی دیگری برای مو است. بسته به نوع پوست سرتان (به عنوان مثال اگر خشک یا چرب هستید)، ممکن است بتوانید با شستن کمتر یا مکرر آن را از بین ببرید. با این حال، یک قانون کلی که باید رعایت شود این است که برای جلوگیری از تجمع محصول یا تولید بیش از حد روغن، شستشوی هفتگی انجام شود.

خرید محصولات مراقبت از مو

تکنیک‌های نگهداری از موی مجعد و فر(بخش اول)

سبوم یک روغن طبیعی است که از پوست سر ترشح می‌شود تا رطوبت را تامین کند و به عنوان یک مکانیسم محافظ عمل کند. این روغن‌ها در تار مو آزاد می‌شوند، اما به دلیل الگوهای منحصربه‌فرد موهای با فر طبیعی، این روغن‌ها می‌توانند در ریشه به دام بیفتند. میکروبیوم پوست سر نیز از مخمر تشکیل شده است، و اگر پوست سر بیش از حد چرب باشد، مخمر از سبوم به دام افتاده تغذیه می‌کند و می‌تواند شوره سر یا درماتیت را ایجاد کند. احیای مجدد پوست سر به طور مکرر برای جلوگیری از این عوارض پوست سر ضروری است.

خرید محصولات مراقبت از پوست

موهای مجعد را قبل از شستشو باز کنید

قبل از تمیز کردن موها باید گره زدایی شود. استفاده از آب روی موهای درهم، باعث گره خوردن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید موها را فقط با استفاده از آب باز کنید، اما استفاده از اسپری گره گشایی باعث ایجاد لغزش بیشتر می‌شود و منجر به روند آسان‌تری می‌شود. اگر بافت موی ظریفی با طرح فرهای شل دارید، کشیدن انگشتان در سراسر مو راهی ملایم برای باز کردن گره ها بدون ایجاد شکستگی است. برای بافت موهای زبرتر و مدل‌های فر محکم‌تر، استفاده از یک برس بازکننده یا شانه دندان پهن را توصیه می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز