چرا هیدراته نگه داشتن بدن و پوست مهم است؟

چرا هیدراته نگه داشتن بدن و پوست مهم است؟

در این مطلب میخوانید :

چرا هیدراته نگه داشتن بدن و پوست مهم است؟

نوشیدن آب زیاد ساده ترین و گرانبهاترین هدیه‌ای است که می‌توانیم به خود بدهیم تا احساس خوبی داشته باشیم. این در هر فرآیند فیزیولوژیکی که در بدن ما اتفاق می‌افتد دخیل است. در واقع، متوسط بدن ​​​​انسان حدود 60٪ آب است (اگرچه این درصد می‌تواند از فردی به فرد دیگر بسته به جنس، سن و ترکیب بدن آنها متفاوت باشد).

هیدراته ماندن فواید متعددی را برای بدن ما، چه در داخل و چه در خارج، به همراه دارد. برای حفظ سطح بهینه هیدراتاسیون بدن، متخصصان نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز و مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه را توصیه می‌کنند، زیرا این میوه‌ها دارای محتوای آب بالایی هستند و حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.

فواید هیدراتاسیون برای سلامتی ما

برای درک نقش هیدراتاسیون بر سلامتی ما، در اینجا چند مورد از عملکردهای کلیدی آن آورده شده است.

اولاً، هیدراتاسیون مناسب برای کلیه‌های ما مفید است، زیرا به آنها اجازه می‌دهد به طور مؤثرتری کار کنند. برای مغز ما نیز مهم است (در واقع، نوشیدن آب بیشتر عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد). دلیل دیگر برای هیدراته ماندن برای قلب ما است، زیرا آب به تنظیم مناسب فشار خون کمک می‌کند.

هیدراتاسیون خوب می‌تواند به تنظیم دمای بدن، افزایش متابولیسم، دفع سموم و همچنین حفظ خاصیت ارتجاعی و قوام ماهیچه‌ها و مفاصل کمک کند.

وقتی به خوبی هیدراته می‌شویم، روده‌های ما به خاطر آن از ما تشکر می‌کنند. آب، همراه با فیبر، تیمی عالی برای مبارزه با یبوست است، که اغلب می‌تواند ناشی از کم آبی بدن باشد.

به طور خلاصه، هیدراته ماندن به ما انرژی بیشتری می‌دهد، به ما کمک می کند تا غذا را بهتر هضم کنیم و کمک زیادی به سلامت کلی ما می‌کند.

در شرایط عادی، بدن ما روزانه حدود دو لیتر آب را خارج می‌کند. فعالیت بدنی شدید، آب و هوا و دمای محلی و شرایط فیزیکی خاص، همگی عواملی هستند که می‌توانند باعث از دست دادن مایعات و مواد معدنی بیشتری در ما شوند که پس از آن باید دوباره آنها را پر کنیم. مایعات از دست رفته به دلیل تعریق (اگر به درستی دوباره پر نشده باشند) حتی می‌توانند منجر به عدم تعادل هیدروسالین شوند.

تعادل هیدروسالین چیست و چگونه می‌توانیم مواد معدنی از دست رفته را جبران کنیم؟

وقتی در مورد هیدراتاسیون صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم نقش مواد معدنی را نادیده بگیریم که ترکیبات معدنی ضروری برای سلامتی ما هستند.

آبی که می نوشیم و غذایی که می خوریم همگی منابع مهم مواد معدنی هستند و نقش اساسی در حفظ عملکرد صحیح بدن ما دارند. اما گاهی اوقات می‌توانند حتی ضروری‌تر باشند، مانند شرایط آب و هوایی خاص یا زمانی که رژیم غذایی منجر به پراکندگی بیش از حد یا کمبود این مواد مغذی می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز