چرا آبرسانی به پوست بسیار مهم است؟

چرا آبرسانی به پوست بسیار مهم است؟

در این مطلب میخوانید :

چرا آبرسانی به پوست بسیار مهم است؟

ما عاشق جستجوی ناشناخته‌ها هستیم و هزاران سال است که داستان‌هایی در مورد آبرسانی جادویی وجود دارد که جوانی و جاودانگی را فراهم می کند. در حالی که هیچ کس چشمه واقعی جوانی را پیدا نکرده است یا حاضر است مکان آن را با ما به اشتراک بگذارد. ممکن است در مورد خواص اسطوره‌ای آب و توانایی آن در جوان‌تر نگاه داشتن شما حقیقتی وجود داشته باشد.

به خاطر داشته باشید، آب برای حیات بسیار مهم است که ناسا در سرتاسر کیهان جستجو می‌کند تا آن را در سیارات دیگر پیدا کند. هنوز احساس تشنگی می‌کنید؟  شما بدون شک نیاز به نوشیدن آب را تجربه کرده اید و احتمالاً یکی دو مورد را داشته‌اید که احساس خشکی شدید کرده‌اید، اما هنوز هم ممکن است درک نکنید که چرا آبرسانی به پوستتان نیز اهمیت دارد.

فواید نوشیدن آب برای پوست شما چیست؟

متخصصان به شما خواهند گفت که نوشیدن آب کافی در هر روز برای سلامتی ضروری است. آب حیاتی ترین جزء حفظ هموستاز در بدن ما است و برای هضم، گردش خون و عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن ما ضروری است. اگر این کافی نبود، آب نیز مهم ترین عامل در تنظیم دمای بدن و جلوگیری از مشکلات جدی سلامتی مانند سنگ کلیه و برخی از انواع سرطان است. وقتی نوبت به پوست شما می‌رسد، H 2 O به ایجاد یک سد بین پوست و خورشید کمک می‌کند تا از خشک شدن سلول‌ها جلوگیری کند.

سلول های پوست بیشتر از آب ساخته شده‌اند و رطوبت آن‌ها به راحتی تبخیر می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، پوست خشک، سفت و پوسته پوسته می‌شود. پوست خود را مانند یک نوار لاستیکی در نظر بگیرید. آیا تا به حال یک نوار لاستیکی قدیمی در اطراف آن پیدا کرده‌اید که برای مدت طولانی در معرض عناصر قرار داشته باشد؟ خشک، پوسته پوسته است، دیگر کشیده نمی‌شود و مستعد از هم پاشیدن است. متأسفانه پوست شما تقریباً به همین شکل عمل می‌کند!

چرا آبرسانی به پوست بسیار مهم است؟

آیا هیدراتاسیون نامناسب می‌تواند منجر به چین و چروک بیشتر شود؟

پاسخ یک بله عمیق است! کمبود آب نه تنها می تواند باعث پیری زودرس شود، بلکه استفاده نکردن از مرطوب کننده مناسب حداقل سه بار در روز می‌تواند به همان اندازه آسیب زا باشد. پوست شما برای حفظ خاصیت ارتجاعی خود به رطوبت نیاز دارد. به همین دلیل است که افرادی که پوست چرب دارند با افزایش سن، چین و چروک کمتری دارند. روغن اضافی که تولید می‌کنند مانند یک مرطوب کننده داخلی عمل می‌کند.

برای جلوگیری از پیری زودرس ناشی از کمبود آب چه کاری می توانید انجام دهید:

  • مردان باید حداقل 3 لیتر آب در روز بنوشند
  • زنان باید حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشند
  • 3 بار در روز از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید
  • از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید زیرا چربی طبیعی شما را از بین می‌برد
  • همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید! بیشترین آسیب قابل مشاهده پوست در اثر نور خورشید ایجاد می‌شود

یک مرطوب کننده خوب چیست؟

بسیاری از مواردی که یک مرطوب کننده خوب را می‌سازد به نوع پوست شما بستگی دارد. اگر پوست خشک، خارش دار یا بالغ تری دارید، بهتر است از یک مرطوب کننده غنی استفاده کنید. درمان‌ها و کرم‌ها معمولاً نازک‌تر هستند و به همین دلیل برای پوست‌های معمولی یا چرب مناسب‌تر هستند. همچنین استفاده از مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر برای ساعات روز و مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر برای شب توصیه می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز