اهمیت هیدراته نگه داشتن پوست

اهمیت هیدراته نگه داشتن پوست

در این مطلب میخوانید :

اهمیت هیدراته نگه داشتن پوست

افرادی که پوست خشک، خارش دار و پیری دارند اغلب آب کافی برای حفظ سلامت و نرمی پوست نمی‌نوشند. یکی از مهم ترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت و ظاهر پوست خود انجام دهید، هیدراته ماندن است. پوست شما از سه لایه تشکیل شده است: لایه بیرونی (اپیدرم)، پوست زیرین (درم) و بافت زیر جلدی. هنگامی که بیرونی ترین لایه پوست شما حاوی رطوبت کافی نباشد، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و احساس زبری می‌کند.

هیدراته ماندن پوست شما را جوان می‌کند تا ظاهری صاف و نرم داشته باشد. این به این دلیل است که بیرونی ترین لایه پوست رطوبت مورد نیاز برای دفع سموم و حمل مواد مغذی به سلول‌های پوست را دارد. پوستی که به خوبی هیدراته شده است نیز نسبت به محرک‌ها و میکروب‌هایی که در صورت کمبود رطوبت پوست می‌توانند از سد لیپیدی عبور کنند، حساسیت کمتری دارد.

پوستی که فاقد آبرسانی لازم است اغلب دچار خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی یا حتی ملتهب می‌شود. پوست خشک حتی می‌تواند به دلیل کوچک شدن سلول‌های پوست باعث ایجاد خطوط و چین و چروک‌های ریز شود.

اهمیت هیدراته نگه داشتن پوست

راه‌های بیشتر برای مرطوب نگه داشتن پوست

علاوه بر نوشیدن آب فراوان (بین 6 تا 8 لیوان در روز)، چند راه دیگر وجود دارد که می‌توانید به پوست خود کمک کنید رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند، از جمله:

از مرطوب کننده استفاده کنید: استفاده از مرطوب کننده روی پوست چند دقیقه بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن به پوست کمک می‌کند تا زمانی که منافذ پوست باز هستند رطوبت از دست رفته را جذب کند.

غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری بخورید: با خوردن غذاهای غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند سالمون، روغن زیتون، گردو و دانه کدو تنبل، می‌توانید با بهبود سطح هیدراتاسیون پوست، به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید.

از آب گرم برای حمام کردن و دوش گرفتن استفاده کنید: می‌توانید با حمام کردن و دوش گرفتن در آب بسیار داغ رطوبت مورد نیاز پوست خود را که برای سالم و نرم بودن نیاز دارد از بین ببرید. به سادگی با کاهش دمای آب، می‌توانید به هیدراته ماندن پوست خود کمک کنید.

تهویه مطبوع و کوره را کم کنید: خانه شما ممکن است رطوبت مورد نیاز پوست شما را نیز از بین ببرد. به عنوان مثال، تهویه مطبوع شما در طول ماه‌های تابستان و هوا در زمستان می‌تواند رطوبت را از پوست شما ربوده و آن را خشک، خارش دار و تحریک کند. سطح رطوبت مطلوبی که باعث سلامت پوست می‌شود بین 30 تا 50 درصد است. در صورت نیاز، کولر و یا بخاری خود را کم کنید تا پوستتان مرطوب و انعطاف پذیر بماند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز