فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

    مزایای پیاده روی در فصل زمستان

    مزایای پیاده روی در فصل زمستان

    نمی‌توان پس از شروع فصل سرما در خانه ماند و خود را حبس کرد و به بیرون از خانه قدم نگذاشت. اگر در فصل زمستان بخواهیم خود را در خانه حبس کنیم به دلیل سرما از خانه بیرون نرفت قطعا دچار بیماری‌های متعددی خواهیم شد. بهتر است در فصل زمستان در این هوای سرد و دل انگیز به بیرون از خانه رفت و به پیاده روی پرداخت تا بدنی سالم را برای خود ساخت. فقط حواستان باشد لباس مناسب به تن کنید و بعد به پیاده روی بروید تا خدایی نکرده دچار سرماخوردگی نشوید.

    لازم نیست ساعت‌ها به پیاده روی بروید و می‌تواند تنها به 15 دقیقه پیاده روی در روز اکتفا کرد. اگر شما هرروز و به صورت منظم 15 دقیقه پیاده روی کنید در هفته یا حتی در ماه عدد قابل توجهی می‌شود که به بدن خود هدیه داده اید. حال در ادامه به چندین مزیت پیاده روی در زمستان می‌پردازیم.

    7 مزیت برتر پیاده روی زمستانی

    1. کالری بیشتری بسوزانید

    وقتی هوا سرد است، بدن شما برای حفظ دمای مرکزی بدن شما سخت‌تر کار می‌کند. بنابراین در این فرآیند کالری بیشتری مصرف می‌کنید. راه‌های بیشتری برای سوزاندن کالری هنگام پیاده‌روی در زمستان وجود دارد که عبارتند از: حمل کوله‌پشتی، راه رفتن روی زمین ناهموار، استفاده از میله‌های پیاده‌روی یا پوشیدن چکمه‌های سنگین.

    2. بهتر بخوابید

    رفتن به یک پیاده روی سریع روزانه شما را در طول روز سرحال نگه می‌دارد و در شب باعث می‌شود راحت تر به خواب بروید. همچنین ورزش هورمون‌های طبیعی خواب مانند ملاتونین را افزایش می‌دهد.

    3. دمای پایین تر مغز شما را تقویت می‌کند

    دماهای سردتر می‌تواند به مردم کمک کند که واضح‌تر فکر کنند. اگر در حین کار از خانه برای تمرکز کردن مشکل دارید یا به طور همزمان در مراقبت از کودکان شعبده بازی می‌کنید، ممکن است از اینکه بیرون رفتن برای پیاده روی سریع را به بخشی ضروری از روز خود تبدیل کنید، سود ببرید.

    مزایای پیاده روی در فصل زمستان

    4. با عفونت‌ها مبارزه کنید

    بدن انسان زمانی که در سرما قرار می‌گیرد سیستم ایمنی خود را تقویت می‌کند که این امر برتوانایی شما برای مبارزه با انواع بیماری‌ها بیشتر می‌شود. همچنین لازم است حتما لباس مناسب به تن کنید تا سرما نخورید.

    5. جوانسازی پوست

    دمای نسبتاً سرد (5 تا 10 درجه سانتیگراد) می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد زیرا عروق خونی پوست را محدود می‌کند. این امر باعث می‌شود عروق کمتر مستعد قرمزی و تورم شوند که نتیجه آن کاهش جریان خون است. همچنین می‌تواند کوتیکول‌ها و منافذ شما را سفت کند و از مسدود شدن آنها جلوگیری کند.

    6. انجام ورزش در هوای سرد به قلب تمرین شدیدتری می‌دهد

    تجربه هوای سرد در حین ورزش باعث می‌شود که قلب خون اکسیژن دار بیشتری را در اطراف بدن پمپاژ کند. این به اطمینان از حفظ دمای مناسب بدن کمک می‌کند، از خطرات ناشی از کاهش دما جلوگیری می‌کند.

    7. کمک به حفظ وزن سالم

    مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم به مدت نیم ساعت و پنج روز در هفته پیاده روی تند انجام می‌دهند، احتمالاً نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند، شاخص توده بدنی (BMI) کمتری دارند.