درمان ریزش مو بعد از کرونا

درمان ریزش مو بعد از کرونا

در این مطلب میخوانید :

 

درمان ریزش مو بعد از کرونا

این روزها بسیاری از افراد با بیماری فراگیر کرونا درگیر هستند. این بیماری علاوه بر اینکه جان بسیاری از عزیزان را گرفته است، عوارض ناشناخته ای نیز دارد. بسیاری از این افراد بعد از بهبود، دچار ریزش مو بعد از کرونا می شوند. در مقاله نکته هایی که درباره درمان ریزش مو نمیدانید  در مورد علل ریزش مو و راههای درمان آن به تفصیل توضیح دادیم. در این مطلب به دلایل ریزش مو بعد از کرونا و راههای درمان ریزش مو بعد از کرونا می پردازیم.

دلیل ایجاد ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو بعد از کرونا به دلیل تلوژن افلوویوم (TE) اتفاق می افتد.  تلوژن افلوویوم ریزش سبب ریزش مو می‌شود که این ریزش مو به طور ناگهانی بروز می‌کند. موها معمولاً هنگام شانه زدن یا دوش گرفتن به صورت توده های بزرگ می‌افتند.

وقتی بدن دچار یک استرس و التهاب و آسیب می شود، سلولهای تمامی قسمتهای بدن از جمله فولیکول های مو به کمک بازسازی و بهبود بدن و مبارزه با بیماری شدید می‌روند. از این رو سلولهای مو بخشی از توان خود را صرف بهبود کلی بدن میکنند و وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند. این موضوع باعث ریزش مو می شود.

درمان ریزش مو بعد از کرونا

اکثر افرادی که دچار تلوژن افلوویوم می‌شوند ، 2 تا 3 ماه پس از یک رویداد تحریک کننده مانند یک بیماری که با تب همراه است، ریزش موی محسوسی دارند. بخصوص افرادی که در دوران بیماری کوید 19 تب را تجربه می‌کنند، یا استرس شدیدی را تجربه می‌کنند یا از قرنطینه شدن فشارهای روحی به آنها وارد می شود، دچار تلوژن افلوویوم و در پی آن ریزش مو بعد از کرونا می‌شوند.

ریزش مو بعد از کرونا یا بطور کلی ریزش موی ناشی از تلوژن افلوویوم به مدت 6 تا 9 ماه ادامه دارد. اگر در این فاصله به چرخه رشد مو کمک کنیم، پس از این دوره ، بیشتر افراد مشاهده می کنند که موهای از دست رفته دوباره رشد می کنند.

تلوژن افلوویوم که سبب ریزش مو بعد از کرونا می شود، چیست؟

تا اینجا گفتیم که ریزش مو بعد از کرونا به دلیل تلوژن افلوویوم اتفاق می افتد. اما تلوژن افلوویوم دقیقا چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید 3 مرحله اصلی عمر مو را بدانیم.

چرخه مو به طور معمول سه مرحله دارد:

  • آناژن یا مرحله رشد.
  • کاتاژن یا فاز انتقالی.
  • تلوژن یا مرحله استراحت.

تلوژن افلوویوم با فاز تلوژن همراه است. به طور معمول ، در هر لحظه 5 تا 10 درصد از موهای هر فرد در مرحله تلوژن است. با تلوژن افلوویوم ، فاز آناژن (مرحله اول) کند می شود ، به این معنی که موهای کمتری وارد دو مرحله بعدی می شوند. با این شرایط ، حدود 30 درصد از فولیکول های مو به فاز تلوژن منتقل می شوند ، به این معنی که ریزش مو اتفاق می افتد.

 

درمان ریزش مو بعد از کرونا

با استرس و التهاب ناشی از بیماری کوید 19، بدن هر فرد واکنش های مختلفی بروز میدهد. عوارض ناشی از کرونا زیاد است. بخصوص اگر بیماری شدید باشد. برای درمان ریزش موها بعد از کرونا ابتدا باید بدن را از حالت بیماری به حالت نرمال و سالم درآورد. در این بازه، آنتی اکسیدانهای قوی مانند ویتامین سی، قرصهای مکمل ویتامینه کمک زیادی به بازیابی بدن می کند. پس از اینکه بدن به حالت نرمال درامد باید به فکر درمان ریزش موها بعد از کرونا باشیم. باید به مو کمک کنیم تا فاز تلوژن را به حالت عادی برگرداند. به روشهای زیر میتوانید به درمان ریزش مو بعد از کرونا کمک کنید:

1- مصرف قرصهای مکمل

قرصهای مکمل با تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز رشد مو، به کم شدن درمان ریزش موها بعد از کرونا کمک میکند. بخصوص افراد بالای 40 سال خوب است از مکمل های مینرال نیز استفاده کنند. چون جذب مینرال ها بعد از 40 سالگی کم می شود.

2- استفاده از شامپو بدون سولفات

شامپو بدون سولفات به دلیل ایمن بودن و عدم تحریک پوست سر به درمان ریزش مو کمک میکند. شامپو بدون سولفات الی ژن با خاصیت پیشگیری و بهبود ریزش مو حاوی عصاره سویا است که به پیشگیری و درمان ریزش مو بعد از کرونا کمک ویژه ای میکند. شامپو بدون سولفات ضد ریزش مو الی ژن را می توان بصورت روزانه نیز استفاده کرد. شامپو بدون سولفات الی ژن حاوی کمپلکس کافئین و ابریشم می باشد که سیستم خون رسانی به کف سر را تحریک میکند و به بهبود ریزش مو کمک میکند.

 

به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز