نکته های طلایی در مصرف شامپو ضد ریزش مو که نمی دانید

نکته های طلایی در مصرف شامپو ضد ریزش مو که نمی دانید

در این مطلب میخوانید :

نکته های طلایی در مصرف شامپو ضد ریزش مو که نمی دانید

بسیاری از افرادی که ریزش مو دارند به دنبال راهکارهایی برای درمان ریزش مو هستند. در یک مطلب بسیار ارزشمند درباره نکته های ضروری برای درمان ریزش مو مطالبی را ارائه دادیم که خواندن نکته های آن برای هر فردی که در مقطعی از زندگی با مشکل ریزش مو مواجه شده است، ضروری است.  شامپو ضد ریزش مو یکی از محصولات مورد استفاده در در رژیم درمان ریزش مو است که بسیاری از افراد اهمیت آن، کاربرد آن و روش مصرف صحیح آن را نمی دانند. در این مطلب نکته ها و انتظاراتی که باید از شامپو ضد ریزش داشته باشیم را بیان می کنیم.

ابتدا دلیل ریزش مو سپس درمان

اگر دچار ریزش شدید مو هستید، سریع به دنبال استفاده از محصولات موضعی روی موهایتان نباشید. برای درمان ریزش مو ابتدا باید دلایل ریزش شدید مو را بدانید، سپس بر اساس آن از یک رژیم درمان ریزش مو که شامپو ضد ریزش نیز بخشی از آن است تبعیت کنید. بطور خلاصه 10 عاملی که سبب ریزش مو می شوند، به شرح زیر است:

  1. رژيم غذايي نامناسب (با محدوديت كالري و پروتئين) یکی از دلایل ریزش مو
  2. اثر استرس شدید بر ریزش مو
  3. کمبود آهن مزمن سبب ریزش مو
  4. بیماری تیروئید دلیل ریزش مو
  5. زایمان و ریزش مو
  6. ابتلا به برخی از بیماریها مصرف برخی از داروها
  7. استفاده از شامپو های نامناسب
  8. در معرض قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر سرب و آرسنیک
  9. وراثت یکی از دلایل ریزش مو
  10. عدم مراقبت از مو

منظور از رژیم درمان ریزش مو چیست؟

وقتی میگوییم درمان ریزش مو نیاز به یک رژیم ضد ریزش مو دارد، منظور این است که ریزش شدید مو تنها با مصرف یک محصول اتفاق نمی افتد. رژیم درمان ریزش مو مجموعه ای از اقدامات و مصرف محصولات است که باید در دراز مدت انجام و استفاده گردد. بسته به دلیل ریزش مو یک یا چند اقدام از رژیم ضد ریزش مو باید انجام گردد. رژیم ضد ریزش مو شامل موارد زیر است:

  1. تغذیه مناسب
  2. مصرف مکمل ها
  3. مصرف داروهای هورمونی (در صورت نیاز)
  4. استفاده از شامپو ضد ریزش (شامپو فری سولفات، شامپو کافئینه، شامپو پرپشت کننده مو
  5. استفاده از تونیک ضد ریزش مو
  6. استفاده از ماینوکسیدیل (در صورت صلاحدید پزشک)

انتظار ما از شامپو ضد ریزش مو چه باید باشد؟

همانطور که گفتیم، درمان ریزش مو بخصوص درمان ریزش شدید مو که دلایلی مانند وراثت، هورمونی، بیماری داشته باشد، نیاز به یک رژیم درمان ریزش مو دارد. یعنی تمامی عواملی کمک کننده به درمان ریزش شدید مو باید انجام شود تا درمان سریعتر اتفاق بیفتد. یک شامپو ضد ریزش مانند شامپو فری سولفات، شامپو کافئینه و شامپو تقویت کننده تنها بخشی از رژیم درمان ریزش مو است. باید در کنار آنها درمان متناسب با دلیل ریزش مو نیز انجام شود.

مثلا فردی که ریزش شدید مو به دلایل هورمونی دارد، می بایست با داروهای مرتبط، مشکل هورمونی را کنترل کند. در این دوره درمان، باید از یک شامپو ضد ریزش مانند  شامپو فری سولفات، شامپو کافئینه و شامپو تقویت کننده استفاده کند، تغذیه خود را بر اساس مواد غذایی مورد نیاز برای درمان ریزش مو سازگار کند و حتی مکمل های لازم را مصرف کند. مجموعه ای از این اقدامات در کنار مصرف داروهای تنظیم مشکلات هورمونی مربوطه می تواند روند درمان ریزش مو را بهبود دهند و سرعت ببخشد.

مکانیسم عملکرد شامپو ضد ریزش

وقتی یک شامپو ضد ریزش مانند شامپو فری سولفات ضد ریزش مو یا شامپو کافئینه استفاده میکنیم، ترکیبات موجود در آنها گردش خون مویرگی زیر پوست سر را بیشتر میکند. در واقع خونرسانی به فولیکول های مو بیشتر می شود و تغذیه متناسب را درمان ریزش مو و مکمل هایی که مصرف می کنیم و وارد خون می شود، به راحتی به فولیکول های مو می رسد. از این رو در درمان ریزش مو شدید بسیار موثر هستند.

روش مصرف شامپو ضد ریزش

برای مصرف شامپو فری سولفات، شامپو کافئینه، شامپو ضدریزش مو ، شامپو تقویت کننده، شامپو پر پشت کننده مو، بطور کلی شامپوهایی که برای نقویت مو و درمان ریزش مو استفاده می شود، باید بعد از مرطوب کردن موها و شستشو با شامپو، فرصت دهید حدود 3 دقیقه شامپو بر روی کف سر باقی بماند و با نوک انگشتان ماساژ دهید. سپس آبکشی کنید. در این مدت ترکیبات شامپو فرصت جذب از طریق کف سر را داشته باشند.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز