راهنمای انتخاب شامپو ضد ریزش

راهنمای انتخاب شامپو ضد ریزش

در این مطلب میخوانید :

راهنمای انتخاب شامپو ضد ریزش

در بازار شاهد هزاران شامپوی ضد ریزش مو هستید که برندهای مختلف برای بدست آوردن مشتری بیشتر باهم رقابت می‌کنند! اکثر این شرکت‌ها هم وعده‌های مختلفی می‌دهند. با این وجود چگونه یک شامپوی ضد ریزش موی مناسب برای خودمان پیدا کنیم؟ پس از صحبت با پزشکان داخلی و تحقیق در مورد محصولات مختلف، لیستی از مواردی که باید قبل از خرید شامپوی ضد ریزش مو در نظر داشته باشید، به دست آورده‌ایم.

شامپوها چگونه ریزش مو را کنترل می‌کنند؟

اجازه دهید ابتدا حقیقت تلخ را به شما بگوییم. اکثر شامپوهای موجود در بازار تحت آزمایشات بالینی قرار نمی‌گیرند. اینها را نمی‌توان خط دفاعی اولیه در برابر ریزش مو در نظر گرفت. با این حال، این شامپوها با استفاده از ترکیبات خود جریان خون را افزایش می‌دهند، بنابراین تا حدی در برابر ریزش مو مفید هستند. مواد تشکیل دهنده در غلظت‌های محدود و رقیق هستند. اثربخشی چنین شامپوهایی به دفعات و زمان استفاده بستگی دارد.

بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟

1. نکاتی که باید قبل از انتخاب شامپو در نظر بگیرید

به‌جای اینکه جذب شعارهای پررنگی شوید که عبارتند از «شامپو ضد ریزش مو»، سعی کنید قبل از انتخاب یکی از آنها تحقیق کنید. هر شامپویی نمی تواند به ریزش موهای شما کمک کند. نوع مو، نگرانی‌های مو، مواد تشکیل دهنده و سطح pH شامپو همگی در زمانی که شما تصمیم می‌گیرید شامپویی را انتخاب کنید که می تواند در برابر ریزش مو موثر باشد، مشخص می‌شود.

2. نوع موی خود را بشناسید

اول از همه، نوع مو و پوست سر خود را بشناسید. شما نمی‌توانید از شامپویی که برای پوست سر خشک فرموله شده روی پوست سر چرب استفاده کنید. پس بهتر است ابتدا نوع مو و پوست خود را بدانید.

راهنمای انتخاب شامپو ضد ریزش

3. نگرانی موهای خود را مشخص کنید

ممکن است به دلیل شوره سر، رنگ کردن مو، ضعیف شدن ریشه مو یا مشکلات مربوط به پوست سر دچار ریزش مو شوید. قبل از رفتن به فروشگاه، مهم است که علت ریزش موهای خود را درک کنید. از دست دادن حدود 100 رشته طبیعی در نظر گرفته می‌شود. هر چیزی بالاتر از این موضوع نگران کننده است و شما باید نگرانی موهای خود را مشخص کنید.

4. نکات مهمی که در زمان خرید شامپو ضد ریزش مو باید بدانید:

  • 1. شامپوهای که زیاد کف نمی‌کنند. این‌ها شامپوهای بدون سولفات هستند و برای پوست سر شما بی خطر هستند.
  • 2. سعی کنید تا حد امکان به دنبال مواد طبیعی باشید.
  • 3. اگر موهای مجعد، وز یا درشت دارید ، به دنبال شامپوهایی باشید که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، موهای شما را نرم کند.
  • 4. اگر موهای بسیار نازکی دارید از شامپوی شفاف (معمولاً ملایم هستند) استفاده کنید.
  • 5. برای موهای خشک، به دنبال مواد مرطوب کننده همراه با مواد موثر در برابر ریزش مو باشید.

5. شامپو سطح pH

عرق روی پوست سر شما با روغن یا سبوم مخلوط می‌شود و لایه نازکی به نام گوشته اسیدی را تشکیل می‌دهد. PH این گوشته حدود 4.5 تا 5.5 است. ماهیت اسیدی مو از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها بر روی پوست سر و مو نیز جلوگیری می‌کند. همچنین این PH کوتیکول مو را دست نخورده و سالم نگه می‌دارد. به عنوان یک قانون کلی، به دنبال شامپوهایی باشید که PH آنها نزدیک به پوست سر شما باشد تا آسیبی به مو یا پوست سر وارد نکنند.

6. از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

برای درمان مشکل ریزش مو، به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی مواد فعال طبیعی هستند. از سولفات‌ها (میرث سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لوریل سولفات)، الکل‌ها و مشتقات آن، پروپیلن گلیکول، پارابن‌ها، فتالات‌ها اجتناب کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز