فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

    ایا خانم‌ها به مکمل نیاز دارند؟

    ایا خانم‌ها به مکمل نیاز دارند؟

    ایا خانم‌ها به مکمل نیاز دارند؟

    زنان به مواد مغذی خاصی نیاز دارند که در طول زندگی آنها تغییر می‌کند. به عنوان مثال، نوجوانان نسبت به زنان یائسه نیازهای غذایی متفاوتی دارند و زنان باردار و شیرده به مقادیر بیشتری از مواد مغذی خاص نسبت به زنان غیر باردار نیاز دارند. علاوه بر این، نیاز به مواد مغذی ممکن است بسته به سلامت کلی و سبک زندگی شما متفاوت باشد.

    اگرچه مصرف مکمل ویتامین برای همه زنان ضروری نیست، اما برخی از آنها ممکن است برای رسیدن به میزان مصرف توصیه شده نیاز به مکمل داشته باشند. این مقاله به بررسی ویتامین‌های زنان، از جمله منابع ویتامین، نیازهای غذایی، و اینکه چرا برخی از زنان ممکن است از مکمل‌ها سود ببرند، می‌پردازد.

    ویتامین ها به دو دسته محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. ویتامین‌های محلول در آب از هشت ویتامین B تشکیل شده‌اند: B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (فولات)، و B12. کوبالامین) و همچنین ویتامین C.

    ویتامین‌های A، D، E و K جزء ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شوند. ویتامین‌های محلول در آب به راحتی در بدن شما ذخیره نمی‌شوند و باید به طور مداوم از طریق رژیم غذایی تامین شوند. از سوی دیگر، ویتامین‌های محلول در چربی در بافت‌های بدن شما ذخیره می‌شوند و برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شوند.

    عملکرد ویتامین در زنان

    هم ویتامین‌های محلول در آب و هم ویتامین‌های محلول در چربی برای فرآیندهای حیاتی بدن مورد نیاز هستند، به همین دلیل است که کمبود ویتامین می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب سلامتی شود.

    عملکرد ویتامین های محلول در آب

    ویتامین‌های محلول در آب نقش‌های مهمی در بدن شما دارند. ویتامین‌های B شاید بیشتر به دلیل نقششان در تولید انرژی شناخته شده باشند، در حالی که ویتامین C بیشتر به دلیل نقشش در عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده است. با این حال، این مواد مغذی در بسیاری از فرآیندهای حیاتی دیگر نیز دخیل هستند.

    B1: ویتامین به تبدیل مواد مغذی به انرژی کمک می‌کند و برای عملکرد مناسب سلولی مورد نیاز است. زنان باردار، زنانی که داروهای ادرار آور طولانی مدت مصرف می‌کنند و زنانی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته‌اند در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامین هستند.

    B2: ریبوفلاوین برای تولید انرژی و رشد و توسعه مورد نیاز است. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. زنان باردار و شیرده، زنان مبتلا به اختلالات خوردن و زنان مسن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمبود B2 هستند.

    B3: این ویتامین برای عملکرد سیستم عصبی، تولید انرژی و واکنش‌های آنزیمی ضروری است. کمبود نیاسین در ایالات متحده نادر است، اما زنانی که کمبود مصرف غذاهای غنی از نیاسین دارند ممکن است در معرض خطر باشند.

    B5: اسید پانتوتنیک پیش ساز کوآنزیم A است که برای فرآیندهای ضروری مختلف مانند تولید هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی مورد نیاز است. کمبود B5 بسیار نادر است.

    B6: پیریدوکسین برای متابولیسم درشت مغذی‌ها، عملکرد سیستم ایمنی و تولید انتقال دهنده‌های عصبی مهم است. برخی از جمعیت‌ها، مانند زنان مبتلا به چاقی و بیماری‌های خودایمنی، بیشتر احتمال دارد سطح B6 پایینی داشته باشند.

    B7: بیوتین نقش کلیدی در تولید انرژی و تنظیم استرس اکسیداتیو دارد. زنان باردار، کسانی که بیش از حد از الکل استفاده می‌کنند، و زنانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد سطح بیوتین پایینی داشته باشند.

    B9: فولات برای تولید DNA، RNA، گلبول‌های قرمز، پروتئین‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی مورد نیاز است. کمبود می‌تواند ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی، شرایط سوء جذب، تداخلات دارویی، بارداری، وابستگی به الکل و موارد دیگر باشد.

    B12: برای عملکرد عصبی و تولید گلبول‌های قرمز و DNA ضروری است. کمبود می‌تواند ناشی از مصرف ناکافی رژیم غذایی یا شرایط پزشکی، از جمله بیماری‌های خود ایمنی و سوء جذب باشد.

    ویتامین C: ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و در عملکرد سیستم ایمنی و تولید کلاژن و انتقال دهنده‌های عصبی نقش دارد. سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد الکل خطر کمبود ویتامین C را افزایش می‌دهد. توجه داشته باشید که کولین یک ماده مغذی محلول در آب است که اغلب به دلیل عملکردهای مشابه در بدن با ویتامین‌های B گروه بندی می‌شود. با این حال، کولین یک ویتامین نیست و به هر دو شکل محلول در چربی و آب در رژیم غذایی یافت می‌شود.

    این ماده مغذی نقش مهمی در رشد مغز، متابولیسم، سنتز انتقال دهنده‌های عصبی و غیره دارد. نیاز به کولین در دوران بارداری و شیردهی افزایش می‌یابد.