درمان و دلایل ریزش مو (بخش 2)

ریزش مو

در این مطلب میخوانید :

درمان و دلایل ریزش مو (بخش 2)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله درمان و دلایل ریزش مو ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

درمان و دلایل ریزش مو (بخش ۱)

داروهایی برای درمان ریزش مو

دکتر اسکات می گوید: درمان ریزش مو به علت اصلی بستگی دارد. گاهی اوقات به سادگی پرداختن به یک بیماری پزشکی که باعث ریزش مو می شود ، برای رشد مجدد مو کافی است. در موارد دیگر ، یک زن ممکن است دارویی یا درمان دیگری را برای جایگزینی یا رشد مجدد موهای از دست رفته در نظر بگیرد.

ماینوکسیدیل (روگاین) ، دارویی که روی پوست سر اعمال می شود ، در حال حاضر استاندارد طلایی برای درمان ریزش مو محسوب می شود. اینکه آیا اثر می کند به نوع ریزش مو شما بستگی دارد. این دارو بدون نسخه در دسترس است ، اما در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد می کند ، از جمله تحریک پوست یا رشد مو در مکان هایی که مورد نظر نیست.

داروی دیگری که بعضی اوقات برای ریزش موهای زنان استفاده می شود فیناستراید (Propecia) است. این دارو فقط برای استفاده در مردان تأیید می شود ، اما پزشکان بعضی اوقات آن را در زنان یائسه بدون نسخه تجویز می کنند. “ما هیچ داده ای وجود ندارد که ارتباط بین فیناستراید و سرطان پستان زنان را نشان دهد ؛ با این حال ، ما در استفاده از آن در هر کسی که سرطان پستان ، رحم یا تخمدان داشته باشد بسیار محتاط هستیم. این عمدتا به این دلیل است که بسیاری از داده های طولانی مدت در مورد استفاده از آن در زنان ، “می گوید.

اگر موهای شما کم پشت است چه باید کرد

دکتر دبورا اسکات ، مدیر کلینیک ریزش مو در بیمارستان بریگهام ؛ می گوید آگاهی از مشکل از دست دادن مو یک وضعیت پزشکی واقعی است که به طور قابل توجهی افزایش یافته است. وی می گوید: “من فکر می کنم مردم اکنون می فهمند که روش های درمانی در دسترس هستند و لازم نیست فقط با آن زندگی کنند.”

درمان و دلایل ریزش مو (بخش 2)

اگر مشاهده کردید موهای شما نازک شده است ، می توانید این مراحل را برای حل این مشکل انجام دهید:

سریع کمک بگیرید اگر جهش غیرمنتظره ای در ریزش مو مشاهده کردید ، با پزشک خود وقت بگیرید. از آنجا که دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد ، فهمیدن دلیل اصلی این مشکل ضروری است. دکتر اسکات می گوید ، هرچه زودتر لاغر شوید ، احتمال توقف یا حتی معکوس شدن آن بیشتر است. “هرچه مدت زمان حضور آن بیشتر باشد و میزان ریزش مو به میزان قابل توجهی بیشتر باشد ، احتمال بازگشت به جایی که شروع کرده اید کمتر است.”

گزینه های مختلف درمانی را جستجو کنید. بسته به اینکه چه عواملی باعث ریزش مو شما می شود ، پزشک می تواند درمان هایی را پیشنهاد دهد که به احتمال زیاد برای شما مفید باشند. دکتر اسکات می گوید: “درمان های ریزش مو از نظر جهانی موثر نیستند.” مهم است که علت ریزش مو خود را تعیین کنید تا درمان به طور مناسب تنظیم شود.

مشکل اساسی را برطرف کنید. حتی اگر به دنبال درمان های آرایشی مانند روش های کاشت مو هستید ، باز هم باید دلیل کم پشتی موهای خود را بررسی کنید.

از حمایت عاطفی برخوردار شوید. امروزه درک بیشتری از میزان عاطفی از دست دادن مو در زنان وجود دارد. مطمئن باشید که نه تنها نیازهای پزشکی بلکه نیازهای عاطفی خود را نیز متمرکز خواهید کرد.

سایر روش های درمانی ریزش مو

یک گزینه جدیدتر که برای درمان ریزش مو استفاده می شود ، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. برای این درمان ، پزشک خون شما را می کشد ، آن را به اجزای جداگانه آن تقسیم می کند ، مایعات خون (پلاسما) را با غلظت بالای پلاکت (ساختارهای موجود در خون که به لخته شدن کمک می کند ، از جمله سایر عملکردها) دوباره ترکیب می کند و آماده سازی حاصل را معرفی می کند ، برگشت به پوست سر این کار با تزریق مستقیم آن به پوست سر در ناحیه ای که موها در آن نازک می شود یا با استفاده از میکرونیدلینگ انجام می شود که شامل سوراخ شدن پوست با وسیله ای برای افزایش جذب است. دکتر اسکات می گوید: “علم در این باره کاملاً اثبات نشده است. ما هنوز مکانیسم PRP را کاملاً درک نمی کنیم ، اما فاکتورهای رشد موجود در پلاکت ها می توانند بازسازی فولیکول های مو و سایر بافت ها را نیز تحریک کنند.”

احتمالاً در آینده نزدیک حتی درمان های بیشتری نیز ایجاد خواهد شد.

منبع : health.harvard.edu

به اشتراک بگذارید

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز