فرم پذیرش نمایندگی

جهت دریافت نمایندگی فروش، فرم زیر را پرکرده و ارسال نمائید تا با شما تماس گرفته شود

10 روش برای شاد ماندن در طول روز (بخش دوم)

10 روش برای شاد ماندن در طول روز (بخش دوم)

10 روش برای شاد ماندن در طول روز (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش ، پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را از دست ندهید.

6. تمرکز حواس را تمرین کنید

ذهن آگاهی یعنی چه؟ این فقط به این معنی است که شما تمرکز کرده و به حال حاضر توجه کامل دارید و آن را به شیوه ای بدون قضاوت می پذیرید. این اکنون در حال تبدیل شدن به یک روند محبوب در روانشناسی و پزشکی است. اگر به طور منظم انجام شود ، می تواند خلق و خو را افزایش دهد ، سطح استرس را کاهش دهد و منجر به کیفیت بهتر زندگی شود.

تمرکز بر حال حاضر به این معناست که شما می توانید از لمس ، بو و سایر احساسات جسمانی و همچنین احساسات خوب لذت ببرید. روی شادی که به شما می دهند تمرکز کنید. واقعاً این شیوه در فراموشی گذشته و نگرانی از سناریوهای آینده ترسناک موثر است.

اما آیا این واقعاً می تواند ما را خوشحال تر کند و شواهد علمی چیست؟ ویدئویی را تماشا کنید که در آن مت کیلینگزورث ، محقق دانشگاه هاروارد توضیح می دهد که ما وقتی به لحظه توجه می کنیم و زمانی که ذهن در همه جا سرگردان است ، خوشحال تر هستیم. او پس از مطالعه 15000 نفر به این نتیجه رسیده است!

7. خواب خوب را فراموش نکنید

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید ، منفی گرایی شما زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. این نتیجه ای بود که محققان پس از چندین آزمایش به آن رسیدند. یکی از این موارد بسیار جالب است. محققان از هیپوکامپ که بخشی از مغز است که افکار مثبت ما را پردازش می کند ، استفاده کردند. وقتی بی خوابی داریم ، این عملکرد بسیار بیشتر از قبل شروع به جرقه زدن و افکار منفی می کند.

برای نشان دادن این موضوع ، محققان از دانش آموزان محروم از خواب خواسته اند تا فهرستی از کلمات را به خاطر بسپارند. آنها در کل کلمات منفی 81 نمره بالایی دریافت کردند ، اما وقتی صحبت از کلمات مثبت یا خنثی به میان آمد ، آنها فقط 31 از این حق را دریافت کردند. دکتر روبرت استیکگلد آزمایش های مشابهی را روی خواب و حافظه انجام داده است.

10 روش برای شاد ماندن در طول روز (بخش دوم)

8. کمی زمان را برای کمک به دیگران اختصاص دهید

مردم خانه ها ، ماشین ها و تلفن های بزرگتری می خرند ، اما به نظر نمی رسد که در بلند مدت شادی آنها را افزایش دهد ، اگرچه ممکن است باعث افزایش شادی کوتاه مدت شود ، که عمر کوتاهی دارد. محققان دریافته اند که وقتی زمان یا پول کمی را برای کمک به دیگران اختصاص می دهیم ، این تأثیر قابل توجهی بر شادی ما دارد.

9. برروی زندگی خود تمرکز کنید

ما اغلب در مورد برنده شدن در قرعه کشی و جایی که می رویم صحبت می کنیم و مهمتر از همه آنچه را که می خریدیم. حتی ممکن است در مورد کمک به امور خیریه صحبت کنیم. اما ما هرگز یا به ندرت در مورد وضعیت روحی خود صحبت می کنیم و چقدر شادتر و بی خیال خواهیم بود. به همین دلیل است که تمرکز بر اولویت ها برای رسیدن به زندگی مورد نظر بسیار مهم است.

10. بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

آیا کنجکاو هستید ، ذهن باز دارید یا شجاع؟ چگونه از این نقاط قوت برای بهبود زندگی خود و دیگران استفاده می کنید؟ اینها سوالات کلیدی هستند اما افرادی که از نقاط قوت خود به جای تمرکز بر نقاط ضعف خود استفاده می کنند ، به طور کلی بسیار خوشحال تر هستند.

این که بتوانیم از طریق بهره برداری از نقاط قوت خود به پتانسیل کامل خود پی ببریم ، یکی از بهترین راه های یافتن شادی و کمک به جهان برای مکان بهتر است.