یوگای صورت

یوگای صورت

در این مطلب میخوانید :

یوگای صورت

یوگای صورت شامل تمرین‌های ورزشی است که باعث بهبود وضعیت پوست صورت میشود و به جوان سازی و کند شدن روند پیری کمک می‌کند و برای مراقبت روزانه پوست مفید است.

حرکت حرف وی انگلیسی ( V )

حرکت حرف وی برای کدام قسمت صورت مناسب است؟
چروک‌های دور چشم، پف زیر چشمم‌ها، افتادگی پلک‌ها. این حرکت برای بعضی افراد می‌تواند جای گزینی مناسب به جای بوتاکس و جراحی‌های زیبایی چشم باشد.

حرکت حرف وی چگونه انجام می‌شود؟
انگشت‌های وسط را بین دو ابرو روی تاج ابرو و انگشت‌های اشاره را روی گوشه‌های بیرونی ابرو‌ها یا همان دم ابرو قرار بدهید. به سمت بالا یا سقف نگاه کنید و پلک‌های پایینی را به سمت بالا حرکت دهید و به سقف نگاه کنید. سپس پلک را رها کنید. احتمالا زمانی که به سقف خیره‌اید احساس لرزش می‌کنید. این کار را شش مرتبه انجام دهید و بعد از بار آخر چشم‌های خود را ببندید.

خرید محصولات ترمیم کننده پوست

حرکت لبخند ساز

هدف از انجام حرکت لبخند ساز چیست؟
حرکت لبخند ساز برای خط‌های سمت گونه و پوست‌های دچار افتادگی مفید است و باعث کشیده شدن پوست در قسمت‌های پایینی صورت می‌شود در نتیجه احتمالا جایگزین مناسبی برای تزریق‌های پوستی است.

حرکت لبخند ساز چگونه انجام می‌شود؟
ابتدا دهان را به شکل حرف اُ انگلیسی ( O ) در بیاورید و بعد در همان حالت دندان‌ها را با لب‌هایتان پوشش دهید. بعد از این مرحله لبخند بزنید اما سعی کنید هم چنان دندان‌ها توسط لب‌ها پوشیده شده باشد. انجام این کار را برای شش مرتبه تکرار کنید.
در مرحله‌ای دیگر از انجام حرکت لبخند ساز حالت لبخند با دندان‌های پوشیده توسط لب‌ها را تکرار کنید و انگشت اشاره را روی چانه بگذارید. در این حالت فک را باز و بسته کنید و سر را در کمال آرامش به عقب و جلو حرکت دهید. این کارا در مجوع سه بار انجام دهید.

یوگای صورت

خرید محصولات مراقبت از پوست

صاف کردن چین و چروک پیشانی با استفاده از یوگای صورت

تمرین صاف کردن چین و چروک پیشانی برای از بین بردن خط و شیارهای پیشانی کاربرد داشته و همچنین از ایجاد چین و چروک جدید در پیشانی جلوگیری می‌کند. این تمرین با توجه به مبانی طب سوزنی باعث کاهش فشار و تنش‌های ناحیه پیشانی می‌شود. این حرکت می تواند جایگزین تزریق بوتاکس و جراحی‌های زیبایی باشد.

مراحل انجام تمرینِ یوگای صاف کردن چین و چروک پیشانی

هر دو دستتان را مشت کرده و روی پیشانیتان بگذارید.
با استفاده از بند انگشت وسط و اشاره به پیشانی خود فشار وارد کنید.
در همین حال و با حفظ فشار مشت‌های خود را از همدیگر دور کنید.
در حین حرکت به سمت خارج فشار را به آرامی افزایش دهید.
مراحل بالا را به ترتیب 4 بار انجام دهید.

صاف کردن عضلات فک

این حرکت باعث از از بین بردن چانه دو تکه و همچنین چربی‌های اضافه دور فک می‌شود. این تمرین جایگزین مناسبی برای پرکننده فک می‌باشد. با انجام دادن این تمرین از به وجود آمدن خطوط ریز در چانه و فک خود جلوگیری می‌کنید.

مراحل انجام تمرینِ یوگای صاف کردن عضلات فک
تا زمانی که احساس کشیدگی در گونه خود می‌کنید، لب‌های خود را به یک سمت بکشید. سر خود را به همان طرف بچرخانید و تا زاویه 45 درجه بالا بیاورید. این حالت را به مدت 3 ثانیه و تا زمانی که در گردن خود کشیدگی احساس می‌کنید ادامه دهید. این تمرین را در طرف دیگر صورت تکرار کنید.

لیفت صورت

اگر چه همشیه خندان بودن چیز خوبی است اما گاهی اوقات باعث افزایش خط لبخند و چین و چروک صورت می‌شود. این تمرین همه جانبه به صاف کردن چین‌های بینی (خطوط لبخند) شما کمک می‌کند. همچنین گردش خون را در صورت شما افزایش داده و چهره شما را شاداب‌تر می‌کند.

مراحل انجام تمرینِ یوگای لیفت صورت
کف هر دو دست خود را روی شقیقه‌هایتان بگذارید.
دست‌های خود را به سمت بالا و عقب بکشید به صورتی که پوست صورتتان هم به سمت بالا و هم به سمت عقب کشیده شود.
دهان خود را گرد کرده و به شکل O در بیاورید.
به مدت 5 ثانیه در همین حالت بمانید.
این حرکت را 3 بار تکرار کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز