کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های چرب مناسب است؟

کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های چرب مناسب است؟

در این مطلب میخوانید :

کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های چرب مناسب است؟

مرطوب کننده یکی از ضروریات هر روتین مراقبت از پوست است، به خصوص زمانی که زمستان در راه است. اما اجازه دهید واضح بگوییم: نه تنها پوست خشک نیاز به آبرسانی دارد بلکه پوست‌های چرب به اندازه هر نوع پوست دیگری نیاز به استفاده از یک مرطوب کننده عالی دارند. بهتر است اگر پوستی چرب دارید از هر مرطوب کننده‌ای استفاده نکنید. فقط به دنبال نرم کننده‌های بدون چربی باشید که به پوست شما آبرسانی لازم را بدهد و در عین حال سبوم (روغن طبیعی تولید شده توسط بدن شما) را نیز تحت کنترل نگه دارد.

چرا پوست‌های چرب به مرطوب کننده نیاز دارند؟

فکر استفاده از مرطوب کننده بر روی پوستی که از قبل چسب است، چندان جذاب نیست، اما قبل از اینکه اشتباه فکر کنید و در جهت اشتباه قدم بردارید، مهم است که بدانید مرطوب کننده مناسب چقدر می‌تواند مفید باشد. در پوست‌های معمولی و چرب، عوامل خارجی مانند آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و پاکسازی بیش از حد می‌تواند به سد رطوبتی پوست آسیب رسانده و باعث از بین رفتن رطوبت و افزایش تولید چربی شود.

حذف کامل مرطوب‌کننده و تمرکز بر اسیدهای خشن که پوست را خشک می‌کنند، در واقع می‌تواند باعث از کار افتادن غدد چربی شود. در نتیجه، پوست شما می‌تواند حتی چرب تر به نظر برسد و در حالی که مرطوب‌کننده ضروری است، بهتر است از نرم کننده‌های بدون روغن، غیر کومدوژنیک مبتنی بر آب و سبک وزن استفاده کنید.

کرم‌های مرطوب کننده برای پوست‌های چرب مناسب است؟

بهترین نکات مراقبت از پوست برای پوست‌های چرب

نکته 1: از پاک کننده خاک رس استفاده کنید

اگر پوست شما چرب است، از یک پاک کننده صورت با خاک رس استفاده کنید. این پاک کننده‌ها می‌توانند به خوبی پوست شما را پاکسازی کنند. این به خلاص شدن از شر مواد زائد روزانه مانند آرایش، چربی اضافی و آلودگی کمک می‌کند تا ظاهر منافذ را کاهش دهد.

نکته شماره 2: از مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید

هنگام انتخاب یک مرطوب کننده، به دنبال کلماتی مانند بدون روغن، مات کننده یا کنترل کننده روغن در اطلاعات و یا برچسب محصول باشید. محصولاتی با این ویژگی‌ها همچنان به پوست شما آبرسانی می‌کنند، اما به درخشندگی کمک نمی‌کنند یا شما را چرب نشان نمی‌دهند.

نکته شماره 3: از ماسک صورت استفاده کنید

این روزها همه ما می‌توانیم از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم. با استفاده از ماسک صورت حداقل یک بار در هفته کمی استراحت و آرامش را به خود اختصاص دهید. یکی از پیشنهادات ما، ماسک صورت لایه بردار و تصفیه کننده خاک رس است. این محصولات با جلبک‌های قرمز فرموله شده است تا به باز کردن منافذ پوست و رفع زبری پوست کمک کند.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز