چگونه ناخن های کشیده و زیبا داشته باشیم؟

چگونه ناخن های کشیده و زیبا داشته باشیم؟

در این مطلب میخوانید :

چگونه ناخن های کشیده و زیبا داشته باشیم؟

شاید کسالت قرنطینه باشد یا شاید به خاطر انبوهی از گرایش‌های هنری ناخن است که اکنون که سالن‌ها بالاخره باز شده‌اند، می‌خواهیم امتحان کنیم، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از ما در حال حاضر سعی می‌کنیم ناخن‌هایمان را بلندتر و قوی‌تر کنیم.

اگر اکریلیک‌ها را کنار گذاشته‌اید و از ژل‌ها فاصله گرفته‌اید، اما ناخن‌هایتان هنوز شکننده و پوسته پوسته هستند، درد شما را احساس می‌کنیم.

در مأموریتی برای دستیابی به ناخن‌های بلند و مقاوم رویاهایمان، همه هک‌ها را امتحان کرده‌ایم و تعدادی از بهترین متخصصان را استخدام کرده‌ایم تا دقیقاً نشان دهیم که چگونه ناخن‌هایمان را برای همیشه بلندتر، قوی‌تر و سالم‌تر کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

1. روزانه از روغن کوتیکول استفاده کنید

به گفته آما کوشی، مانیکوریست جلسه و موسس سالن آما، راز رشد بهترین ناخن‌های شما این است: آبرسانی، آبرسانی، آبرسانی. او می‌گوید: «برای داشتن ناخن‌های قوی، آنها باید سالم باشند و برای سالم بودن، باید هیدراته شوند. روغن کوتیکول با آبرسانی به کوتیکول و بستر ناخن عمل می‌کند، به همین دلیل است که گام مهمی در مراقبت از ناخن است، چه در حال رشد ناخن‌های خود باشید و چه صرفاً می‌خواهید که آنها به بهترین شکل ظاهر شوند.

2. بیوتین را در نظر بگیرید

مطالعات نشان می‌دهند که ناخن‌های شکننده مستعد لایه‌برداری و شکستگی می‌تواند نشانه کمبود بیوتین باشد، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که رژیم غذایی خود را با دوز اضافی از این ویتامین B ضروری تکمیل کنید.

آماندا گریگز، متخصص تغذیه در کلینیک Khera-Griggs Cleanse، Urban Retreat می‌گوید: «غذاهای غنی از بیوتین ممکن است به تقویت ناخن‌های شکننده کمک کنند. چندین مطالعه کوچک برای حمایت از این موضوع وجود دارد، اگرچه گریگز تاکید می‌کند که «آنها گروه دارونما را شامل نمی‌شدند و همچنین وضعیت پایه بیوتین شرکت‌کنندگان را دربر نمی‌گرفتند». با این حال، آنها پس از مصرف 2.5 میلی گرم مکمل بیوتین در روز، افزایش قابل توجهی در ضخامت و سختی ناخن نشان دادند.

چگونه ناخن های کشیده و زیبا داشته باشیم؟

3. روی یک ناخن “نرم” سرمایه گذاری کنید

ممکن است شنیده باشید که سوهان های ناخن شیشه‌ای برای سوهان زدن بهتر است، اما به گفته Session Manicurist، Ami Streets ، اگرچه زیبا، ماندگارتر و تمیز کردن آسان هستند، سرمایه گذاری روی یک ناخن «نرم» مفیدتر است.

او می‌گوید: «برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سوهان، همیشه سوهان نرم را انتخاب کنید تا از پارگی یا شکافتن ناخن‌هایتان جلوگیری شود.» انتخاب‌های برتر او؟ سوهان ناخن اورلی احتمالاً یکی از بهترین‌هایی است که من استفاده کرده‌ام به دلیل دوام و روشی که صاف‌ترین سطح را واقعاً سریع می‌دهد.

محصولات حرفه ای همیشه بهترین هستند و معمولاً سخت تر هستند. من واقعاً شرکت ناخن طبیعی را دوست دارم زیرا بسته به نرم یا سفت بودن ناخن‌هایتان می‌توانید سوهان را انتخاب کنید و حتی گزینه‌هایی برای اکریلیک وجود دارد.

علاوه بر این، شما واقعاً باید تکنیک سوهان خود را به خوبی بدانید. حرکات اره مویی به جلو و عقب فقط باعث خرد شدن ناخن می‌شود، بنابراین همیشه با ضربه‌های طولانی، سریع اما ملایم، در یک جهت سوهان بزنید.

نکته حرفه‌ای: « از لبه بیرونی شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید،». “این تکنیک به شما یک روکش صاف و کنترل بیشتری بر شکلی که می‌خواهید به دست آورید، می‌دهد.”

4. ناخن خود را تغذیه کنید

ویتامین B9 که به نام اسید فولیک نیز شناخته می‌شود، سلول‌های سازنده ناخن‌ها را ترمیم و تکثیر می‌کند، که رشد را سرعت می‌بخشد و سلامت کلی ناخن را بهبود می‌بخشد. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش قدرت و جلوگیری از لایه برداری می‌شود.

گریگز توضیح می دهد: “اسید فولیک مسئول رشد سلول‌های سالم در بافت پوست و همچنین مو و ناخن است.” کمبود واقعی اسید فولیک ممکن است باعث تغییر رنگ و شکنندگی و ضعیف شدن ناخن‌ها شود. اگر فکر می کنید کمبود ویتامین دارید، غذاهایی مانند لوبیا و غلات کامل سرشار از اسید فولیک هستند. اما می‌توانید مکمل های اسید فولیک را بدون نسخه نیز خریداری کنید.

چگونه ناخن های کشیده و زیبا داشته باشیم؟

5. پاک کننده لاک ناخن خود خوب انتخاب کنید

هنگامی که مانیکور شما نشانه‌هایی از تراشه را نشان می‌دهد، برداشتن هر بطری قدیمی لاک پاک کننده ناخن بسیار آسان است. اما آنهایی که حاوی غلظت بالایی از استون هستند (حلال قوی که مسئول حل سریع لاک ناخن است) برای ناخن‌های شکننده بسیار خشن هستند و می‌توانند تقریباً فوراً آنها را خشک کنند.

6. لاک ناخن طبیعی تری را امتحان کنید

Quashie توصیه می‌کند که لاک‌های باکیفیت استفاده کنید که به طور عمدی هرگونه مواد شیمیایی بالقوه سمی را حذف می‌کند. شرکت‌های بزرگ لاک ناخن سازی قطعا از مواد درجه سوم استفاده نکرده و برای جلب اعتماد مشتری همیشه کیفیت خود را بالا نگه می‌دارند.

7. از یک رژیم غذایی مناسب برای ناخن‌هایتان استفاده کنید

تمام تبلیغات رژیم غذایی تصادفی را که برای چندین دهه به صورت قطره چکانی وارد مغز شما شده است، فراموش کنید، زیرا بهترین رژیم غذایی برای سلامتی همه جانبه از جمله ناخن‌های شما دارای تنوع زیادی است.

برای رشد ناخن‌های بلندتر و قوی‌تر «رژیم غذایی رنگین کمانی مغذی شامل میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، سبزیجات برگ‌دار، ماهی‌های روغنی، آجیل، دانه‌ها، آووکادو، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، کمی غلات کامل و سیب‌زمینی شیرین» را توصیه می‌شود.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز