چگونه منافذ باز پوست را کوچک کنیم

چگونه منافذ باز پوست را کوچک کنیم

در این مطلب میخوانید :

چگونه منافذ باز پوست را کوچک کنیم

منافذ بزرگ پوست شکایتی فوق العاده شایع در زمینه مراقبت از پوست هستند و با آکنه و پیر شدن پوست رتبه بندی می شوند. در حالی که آنها یک مشکل کاملاً آرایشی هستند ، اما منافذ بزرگ پوست هنوز آزار دهنده هستند. واقعاً برای کوچک شدن منافذ بزرگ پوست چه کاری می توان انجام داد؟ در اینجا دلیل ایجاد آنها و برخی از بهترین راه ها برای ایجاد منافذ با ظاهر کوچکتر وجود دارد.

اندازه و نقش منافذ در سلامت پوست

از نظر فنی نمی توانید منافذ بزرگ پوست را ببندید. متأسفانه منافذ باز و بسته نمی شوند. درست مثل بعضی از افراد چشم آبی و قهوه ای است ، بعضی از افراد منافذ کوچک دارند در حالی که منافذ دیگران بزرگ است. اگرچه به نظر می رسد که آنها فقط برای دیوانه کردن شما وجود دارند ، اما منافذ پوستی در واقع نقش مهمی در سلامت پوست شما دارند. آنها اجازه می دهند سبوم ، که روغنی است که پوست شما را روان می کند ، از غده چربی به سطح پوست شما برسد. بنابراین ، شما واقعاً نمی خواهید منافذ پوست شما کاملاً بسته شود. در غیر این صورت ، پوست شما کاملا خشک می شود.

تأثیر گرما یا سرما بر روی منافذ پوست

اما در مورد توصیه های “آب گرم برای باز کردن منافذ ، آب سرد برای بستن آنها” چه می دانید؟ با عرض پوزش ، این در واقع یک افسانه است. تمام آب موجود در جهان منافذ کوچک را بزرگ یا منافذ بزرگ را کوچک نمی کند. گرما منافذ را منبسط کرده بنابراین باعث بزرگتر شدن منافذ می شود. سرما اثر معکوس دارد؛ باعث انقباض دهانه منافذ می شود. این باعث می شود که منافذ سفت و کوچکتر به نظر برسند. هر چند هر دو اثر فقط موقتی هستند. بعد از چند دقیقه ، پوست به دمای طبیعی برمی گردد و اندازه منافذ شما نیز همینطور.

در حالی که حوله های گرم ، آب گرم یا بخارپز منافذ پوست را “باز نمی کند” ، می تواند شاخه های روغن محبوس شده در داخل آن را نیز نرم کند. به همین دلیل است که متخصص زیبایی قبل از استخراج جوش های سرسیاه صورت شما آن را بخار می دهد. آب گرم برای تمیز نگه داشتن منافذ لازم نیست ، درست مثل آب سرد برای “بستن” منافذ پوست لازم نیست. منافذ پوست شما به رغم دمای آبی که برای پاک سازی صورت استفاده می کنید ، به همان اندازه ای که قرار بوده باشد باقی می مانند.

در واقع ، شستن صورت در آب بیش از حد داغ می تواند بیشتر از فواید آن آسیب برساند. آب بیش از حد گرم می تواند پوست شما را تحریک کند ، مویرگهای گشاد شده و لکه های ملتهب را قرمز و واضح تر نشان دهد.

هیچ راهی برای تغییر دائمی اندازه منافذ وجود ندارد. اما در حالی که نمی توانید منافذ بزرگ را کوچک کنید ، اما می توانید کوچکتر به نظر برسند. علیرغم همه ادعاها و وعده های شگفت انگیز ، تونرها ، پاک کننده ها یا سایر محصولات مراقبت از پوست نمی توانند منافذ پوست شما را ببندند. بسیاری از کتاب های زیبایی ، مقالات ، مجلات و موارد مشابه این افسانه را ماندگار می کنند.

اما واقعیت این است که این محصولات به هیچ وجه منافذ پوست را “بسته” یا کوچک نمی کنند. هیچ محصول مراقبت از پوست در جهان وجود ندارد که بتواند ساختار واقعی منافذ پوست شما را تغییر دهد. این بدان معنا نیست که محصولات به حداقل رساندن منافذ بی فایده هستند. در حالی که این محصولات از نظر جسمی اندازه منافذ پوست شما را تغییر نمی دهند ، اما می توانند منافذ را کوچکتر نشان دهند. آنها چطور این کار را انجام میدهند؟ با لایه برداری از پوست ، سلول های مرده پوست و روغن را از منافذ پاک کنند. در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله چطور بدون مرطوب کننده پوست را آبرسانی کنید؟ را مطالعه کنید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز