چگونه صورت خود را مرطوب کنیم

چگونه صورت خود را مرطوب کنیم

در این مطلب میخوانید :

چگونه صورت خود را مرطوب کنیم

مرطوب کننده ها از دیرباز بخشی از روال مراقبت از پوست بوده اند. گفته می شود حتی کلئوپاترا به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود در شیر غسل می کرد. دلایل زیادی وجود دارد که مرطوب کننده ها محتوای آب را در بیرونی ترین لایه پوست افزایش می دهند که باعث رفع خشکی پوست شود. آن ها همچنین با علائم پیری مبارزه کرده و به سلامت پوست کمک می کنند.

با این حال ، با مجموعه عظیمی از مرطوب کننده ها در بازار ، نمی توان تشخیص داد که از کدام یک استفاده کنیم یا چگونه آن را به درستی انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم به این موارد تخصصی بپردازیم ؛ همراه ما باشید.

نحوه مرطوب کردن

پس از تمیز کردن صورت ، باید از مرطوب کننده ها روی پوست تمیز استفاده کنید ، زیرا از خشک شدن پوست پس از شستشو جلوگیری می کند. آنها همچنین هنگامی که روی پوست کمی مرطوب می باشد بهتر عمل می کنند. دبرا جلیمان متخصص پوست متخصص پوست ، می گوید: ” مهم است که پوست خود را کمی لایه برداری کنید ، که می توانید با استفاده از یک دستمال بچه هر بار که صورت خود را می شویید از یک پد پنبه استفاده کنید.” “این به از بین بردن پوست مرده صورت کمک می کند تا مرطوب کننده به پوست شما نفوذ کند.”

سپس با استفاده از نوک انگشتان خود مقدار مرطوب کننده به اندازه یک نخود روی صورت خود بمالید و آن را به آرامی با حرکات دورانی مالش دهید تا کاملاً جذب شود.

نحوه مرطوب کردن پوست صورت و بدن با استفاده از نرم کننده :

نرم کننده را می توانید بعد از حمام یا در طول روز استفاده کنید. برای استفاده صحیح از نرم کننده بهتر است پوستتان تمیز باشد و سپس مقدار کمی از نرم کننده را روی پوست خود زده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود.

نحوه مرطوب کردن بدون محصول

مارمور می گوید: “ترفندهای شیوه زندگی به شما کمک می کند تا پوست خود را به طور طبیعی هیدراته کرده و آن رطوبت را حفظ کنید.” استرس باعث ایجاد شکاف های میکروسکوپی در پوست می شود و با پدیده ای به نام از دست دادن آب ترانسپیدرمی ، کم آبی بدن را افزایش می دهد.

چگونه صورت خود را مرطوب کنیم

به گفته مارمور ، راه های دیگر برای کمک به حفظ رطوبت پوست عبارتند از:

  • ورزش مکرر
  • محدود کردن مصرف الکل
  • کاهش مصرف نمک
  • خوردن غذاهای حاوی آب زیاد مانند کاهو ، خیار و گوجه فرنگی
  • حفظ عادات آرامش بخش که به کاهش استرس کمک می کند

چه موقع از مرطوب کننده استفاده کنیم

جلیمان می گوید: “خوب است بعد از تمیز کردن صورت از مرطوب کننده استفاده کنید ، که می تواند دو بار در روز ، صبح و شب باشد.” علاوه بر این ، مرطوب کردن بلافاصله پس از حمام یا دوش به رطوبت کمک می کند .

در مرطوب کننده ها به دنبال چه چیزی باشیم

محصولاتی مانند لوسیون ، کرم ، سرم و پماد روش اصلی افزودن رطوبت و درمان خشکی پوست است. جلیمان پیشنهاد می کند به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که دارای موارد زیر باشند:

  • اسید هیالورونیک
  • گلیسرین
  • سرامیدها
  • SPF

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز