چگونه زندگی سالم تری داشته باشیم ؟ (بخش دوم)

چگونه زندگی سالم تری داشته باشیم ؟ (بخش دوم)

در این مطلب میخوانید :

چگونه زندگی سالم تری داشته باشیم ؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله ، پیشنهاد می شود بخش اول این مقاله را از دست ندهید.

5. ماهی چرب بخورید

ماهی منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و چربی سالم است. این امر به ویژه در مورد ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا صادق است که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ضدالتهاب و سایر مواد مغذی دیگر است. مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم ماهی می خورند ، در معرض خطر کمتری برای بیماری های مختلف ، از جمله بیماری های قلبی ، زوال عقل و بیماری های التهابی روده هستند.

6. به اندازه کافی بخوابید

اهمیت داشتن کیفیت کافی خواب را نمی توان مبالغه کرد. خواب ضعیف می تواند مقاومت به انسولین را افزایش دهد ، هورمون های اشتهای شما را مختل کرده و عملکرد جسمی و روحی شما را کاهش دهد. علاوه بر این ، خواب ضعیف یکی از قوی ترین عوامل خطر فردی برای افزایش وزن و چاقی است. افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند تمایل دارند غذاهایی را انتخاب کنند که دارای چربی ، قند و کالری بیشتری هستند و به طور بالقوه منجر به افزایش وزن ناخواسته می شود.

7. هیدراته بمانید

هیدراتاسیون یک شاخص مهم و اغلب نادیده گرفته شده از سلامتی است. هیدراته ماندن به اطمینان از عملکرد مطلوب بدن شما و کافی بودن حجم خون کمک می کند. نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته ماندن است ، زیرا فاقد کالری ، قند و مواد افزودنی است. هرچند مقدار مشخصی که همه افراد در روز به آن احتیاج ندارند وجود دارد ، اما سعی کنید به اندازه کافی بنوشید تا تشنگی شما به میزان کافی برطرف شود.

8. گوشت های بسیار سوخته نخورید

گوشت می تواند بخشی مغذی و سالم از رژیم غذایی شما باشد. با این حال ، مشکلات زمانی رخ می دهد که گوشت سوخته یا سوزانده شود. این ذغال سنگ می تواند منجر به تشکیل ترکیبات مضر شود که ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش دهد. هنگام پختن گوشت سعی کنید آن را نسوزانید. علاوه بر این مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده مانند گوشت ناهار و بیکن را محدود کنید زیرا اینها با خطر کلی سرطان و خطر سرطان روده بزرگ ارتباط دارد.

9- قبل از خواب از نورهای روشن خودداری کنید

هنگامی که در معرض نورهای شدید که دارای طول موج نور آبی هستند در عصر قرار دارید ، ممکن است تولید هورمون خواب ملاتونین شما را مختل کند. استفاده از عینک های محافظ نور آبی ، مخصوصاً در صورت استفاده طولانی مدت از رایانه یا سایر صفحه های دیجیتال و جلوگیری از نمایشگرهای دیجیتال به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب ، برخی از راه های کمک به کاهش نور آبی شما است.

چگونه زندگی سالم تری داشته باشیم ؟ (بخش دوم)

10. در صورت کمبود ویتامین D مصرف کنید

اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کنند در حالی که این کمبودهای گسترده ویتامین D بی نهایت مضر نیستند ، اما حفظ سطح مناسب ویتامین D می تواند با بهبود قدرت استخوان ، کاهش علائم افسردگی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ، به سلامت شما کمک کند. اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید نگذرانید ، ممکن است سطح ویتامین D شما پایین باشد.

11. مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید

سبزیجات و میوه ها سرشار از فیبر پری بیوتیک ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند که بسیاری از آنها دارای اثرات قوی برای سلامتی هستند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که سبزیجات و میوه های بیشتری می خورند ، عمر طولانی تری دارند و کمتر در معرض بیماری های قلبی ، چاقی و سایر بیماری ها قرار دارند.

12. پروتئین کافی بخورید

خوردن پروتئین کافی برای سلامت مطلوب حیاتی است ، زیرا مواد اولیه مورد نیاز بدن شما برای ایجاد سلول ها و بافت های جدید را تأمین می کند. علاوه بر این ، این ماده مغذی برای حفظ وزن متوسط ​​بدن بسیار مهم است .

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز