بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه

بهترین شامپو ایرانی

در این مطلب میخوانید :

چگونه بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه انتخاب کنیم؟

حتما دقت کرده اید که آقایان زیادی با مشکل ریزش مو و کم حجم بودن موها در اطرافتان وجود دارد. مشکل ریزش مو یک مشکل شایع در افراد بخصوص در آقایان است. چندی پیش مقاله ای منتشر کردیم با عنوان “درمان و دلایل ریزش مو” که بسیار مورد استقبال خوانندگان مجله الی ژن قرار گرفت. خواندن آن مطلب را به شما هم توصیه میکنیم. ریزش مو برای هیچ کس خوشایند نیست و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار میدهد. در گذشته آقایان به ناچار با این مشکل کنار می آمدند و اقدام خاصی انجام نمیداند. اما امروزه با پیشرفت علم، دلایل ریزش موی آقایان، راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو آقایان و راهکارهای درمان ریزش مو مشخص شده است. محصولات ضد ریزش مو آقایان مانند شامپو ضد ریزش آقایان، تونیک ضد ضد ریزش مو وارد بازار شده است. در این مطلب سعی داریم بیان کنیم که برای انتخاب بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه به چه نکاتی باید توجه کنیم.

چه عواملی باعث  ریزش مو در آقایان می شود؟

ريزش مو با الگوي مردانه معمول ترين نوع ريزش مو در آقايان است كه با عقب رفتن خط رويش مو و كم پشتي در قسمت تاج سر همراه است. ريزش مو با الگوي مردانه در اثر هورمون ها و ژنتيك ايجاد مي گردد. طاسي در آقايان زماني اتفاق مي افتد فوليكول مو به مرور زمان كوچك مي شود و مو نازك و كوتاه مي شود. موها در تاج سر نيز شروع به كم پشت شدن مي كند. موها در اين مناطق طول و قطر متفاوت دارند و حضور اين بافت مويي غير يكنواخت يكي از نشانه ها معمول ريزش مو با الگوي مردانه است.

با افزایش سن تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون در بدن مردان افزایش می یابد که عاملی مهم در ریزش موها می باشد. در آقايان با ريزش موي الگوي مردانه يا ريزش مو آندروژنيك نوعي از هورمون ها به نام آندروژن ها سبب مي شوند فوليكول هاي مو فاز رشدي كوتاه تري داشته باشند در نتيجه ساقه مو كوتاه تر و نازك تر از حالت طبيعي مي شود. معمولا ژنتيك فرد نقش بسيار مهمي در اين نوع ريزش ايفا مي كند. استفاده از بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه در درمان ریزش شدید مو موثر است.

چه ترکیباتی باید در بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه باشد؟

یکی از اقداماتی که به پیشگیری از ریزش مو آقایان و توقف ریزش شدید مو کمک میکند، استفاده از شامپو ضد ریزش آقایان است. برندهای حرفه ای شامپو ضد ریزش مو آقایان و شامپو ضد ریزش مو بانوان را بصورت جداگانه فرموله میکنند. چرا که الگوی ریزش مو مردانه و ریزش موی زنانه با هم متفاوت است. در ترکیبات بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه موادی مثل کافئین، پانتول، نیاسین آمید، کراتین هیدرولیز شده، مخلوط آمینو اسیدهای مورد نیاز مو، عصاره رزماری باید وجود داشته باشد.

1- کافئین ترکیبی ضروری در بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه

کافئین با اثر روی ریشه مو، از یک طرف تولید انرژی در فولیکول (ریشه) مو را افزایش داده و انرژی بیشتری برای رشد مو فراهم می کند و از طرف دیگر با اثر هورمونهای آندروژن که سبب ریزش مو مردانه می شوند مقابله می کند.

2- رزماری ترکیبی مهم در بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه

منتول و رزماری گردش جریان خون موضعی را افزایش داده و به تغذیه بهتر مو کمک میکند. روغن طبیعی رزماری همانند ماینوکسیدیل برای رویش مجدد موها اثر بخش می باشد و البته با عوارض جانبی کمتر. رزماری اثر مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT) بر ریشه موها را کاهش میدهد. روغن رزماری باعث افزایش خون رسانی به ریشه موها می گردد به همین جهت معمولا بعد از استعمال آن، در پوست سر کمی احساس گرما بوجود می آید. این مکانیزم باعث افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه بهتر ریشه موها می گردد و کمک به تبدیل موهای نازک و کرکی به موهای ضخیم می نماید. رزماری همچنین دارای خاصیت ضد قارچ و باکتری است و برای کسانی که دچار شوره سر و یا قارچ های پوستی می باشند بسیار مفید است.استفاده از رزماری در ترکیبات شامپو آنرا تبدیل به بهترین شامپو ایرانی می کند.

بهترین شامپو ایرانی

3- عصاره پروتئین هیدرولیز شده ابریشم

عصاره هیدرولیز شده ابریشم حاوی اسیدهای آمینه حاصل از تجزیه پروتئین است، کراتین و ویتامین های لازم برای رشد مو و ترمین مو را فراهم میکند. پروتئین هیدرولیز شده ابریشم توانایی پر کردن مو با سیستئین را دارد که یکی از 4 اسید آمینه مورد نیاز برای تولید کراتین است. علاوه بر این ، در نتیجه هیدرولیز ، پروتئین ابریشم هیدرولیز شده دارای وزن مولکولی کمتری می شود. به این معنی که توانایی بیشتری در نفوذ به تارهای مو دارد. نفوذ پروتئین هیدرولیز شده ابریشم به مو، خاصیت ارتجاعی آن در برابر شکستگی را بهبود می بخشد و در عین حال سدی محافظ روی مو ایجاد می کند. این مانع یا محافظ به عنوان ابزاری برای بهبود درخشندگی و در عین حال جلوگیری از ریزش مو نیز به کار می رود.

بهترین شامپو ایرانی مردانه4- کراتین ارزشمند ترین ماده در بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه

کراتین ماده پروتئینی موجود در ناخن، مو و دندان است که باعث براقیت، شفافیت و صاف شدن موها می شود. کراتین وقتی با ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های B و C ، گوگرد و روی ترکیب شود ، بهترین عملکرد را دارد. این ماده بیومتریال رشته ای همراه با مواد مغذی ضروری به رشد مو از فولیکول کمک می کند. کراتین یکی از بهترین ترکیبات برای بهترین شامپو ایرانی ضد ریزش مو مردانه است که به پیشگیری از ریزش مو با الگوی مردانه کمک میکند.

به اشتراک بگذارید


ثبت نام در باشگاه مشتریان الی ژن و دریافت امتیاز